הורשע בייבוא סמים; ביהמ"ש הסתפק בשל"צ

340 שעות לתועלת הציבור בלבד, זהו העונש שנגזר על צעיר מירושלים שהורשע בכך ששימש בלדר סמים והעביר מאודסה לישראל 5 קילו של MDMA
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט המחוזי בירושלים, אברהם רובין, גזר 340 שעות שירות לתועלת הציבור על צעיר כבן 20, מירושלים, אשר הורשע בביצוע עבירה של יבוא סם מסוכן, לאחר ששימש כבלדר סמים וייבא לארץ סם מסוג MDMA. "למרות חומרת העבירה שאין לזלזל בה כלל ועיקר, אני סבור כי לנוכח הנסיבות הקונקרטיות של הנאשם שלפניי, בהן הליך השיקום הארוך והמשמעותי שהוא עבר והעדר התמיכה המשפחתית, יש לאמץ את המלצת שירות המבחן ולגזור על נאשם עונש של שירות לתועלת הציבור", כתב השופט רובין בגזר הדין.

על-פי כתב האישום, הנאשם קשר עם אחרים קשר לייבא סם מסוכן לישראל. בהמשך לקשר נסע הנאשם לאודסה, וקיבל שם סם מסוכן מסוג MDMA במשקל נטו שלכ-5 קילו, אותו הוא העביר לישראל מוסלק בתוך מזוודה. הנאשם הגיע עם הסם לנמל תעופה בן גוריון שם הוא נתפס.

למרות שמדובר בעבירה חמורה, התביעה, בנסיבות העניין ובנסיבותיו של הנאשם הקונקרטי, טענה כי מטעמי שיקום מוצדק לסטות כלפי מטה ממתחם העונש ההולם, ולגזור על הנאשם עונש של 9 חודשי מאסר בעבודות שירות.

בא-כוח הנאשם הוסיף וטען כי מדובר בנאשם צעיר, בודד בעולם ללא כל תמיכה משפחתית, שבגיל 16 יצא מהעולם החרדי ומאז משפחת התנתקה ממנו. בא-כוח הנאשם גם עמד בטיעוניו על החשיבות הרבה שיש לעבודתו של הנאשם. לדברי בא-כוח הנאשם אלמלא השכר שהנאשם מרוויח בעבודתו הנוכחית הוא לא היה יכול לכלכל את עצמו ולממן קורת גג לעצמו. אשר על כן, ועל רקע עברו הנקי של הנאשם והודאתו במיוחס לו, ביקש בא-כוח הנאשם שבית המשפט לא יגזור על נאשם עונש של מאסר לריצוי בעבודות שירות.

השופט רובין הדגיש בגזר הדין כי עבירה של יבוא סם מסוכן בהיקף של כ-5 קילוגרם היא עבירה חמורה, אשר פוגעת קשות בערך המוגן של שלום הציבור ובריאותו. עוד הוסיף השופט, כי עבירות הסמים, ובכלל זה העבירה של ייבוא סם, גוררות אחריהן גם ביצוע של עבירות רבות נוספות. עם זאת לא מדובר בסם מן הסמים הקשים ביותר כגון קוקאין, ויש בכך כדי להפחית במעט את חומרתה של העבירה.

"הנזק הצפוי מביצוע עבירה של יבוא סמים בהיקף כזה הוא נזק גדול, אם כי הלכה למעשה הנזק נמנע כיוון שהסם נתפס. חלקו של הנאשם בעבירה שבוצעה משמעותי מאחר והוא היה שותף להחלטה לייבא את הסם לישראל, כך שאין לראות בו בלדר בלבד", כתב השופט רובין אך הוסיף: "אשר על כן, ולמרות חומרת העבירה שאין לזלזל בה כלל ועיקר, אני סבור כי לנוכח הנסיבות הקונקרטיות של הנאשם שלפניי, בהן הליך השיקום הארוך והמשמעותי שהוא עבר והעדר התמיכה המשפחתית, יש לאמץ את המלצת שירות המבחן ולגזור על נאשם עונש של שירות לתועלת הציבור".

_________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אברהם רובין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות