המאבטח נפצע באימון קרב מגע, האם יפוצה?

קצין ביטחון של עיריית ת"א נפצע בידו לאחר שפגע בזיזי בטון במהלך יום הכשרה. ביהמ"ש קיבל את תביעתו וקבע כי הציג גרסה אמינה להשתלשלות האירועים
גילי סיוון-כהן |
חשד שהמאבטח מחבל והיכה בו במוט ברזל
אילוסטרציה evanto

שופט בית משפט השלום בבת ים, שי מזרחי, הורה לחברת הכשרה ואימון למאבטחים, לשלם 35 אלף שקלים פיצוי, כולל הוצאות ושכ"ט עורך דין, למאבטח שנפצע בידו במהלך אימון במתקן של החברה, כאשר איגרף קיר מצופה מזרנים וידו פגע בזיזי בטון שהיו מאחורי המזרן.

בכתב התביעה שהגיש התובע, בן 56, קצין בטחון לעת התאונה הנטענת מאז 1998 בשירות עיריית תל אביב. ביום התאונה הוא נשלח במסגרת עבודתו ל"הכשרה של יום רענון בירי, אימון קרב מגע וליווי טיולים בחברה להכשרת אימון למאבטחים.

על פי תביעתו, בעת אימון לחימה בקרב מגע עת היה עליו לחבוט בקיר המצופה מזרון לפי הנחיית המדריך במטווח. התובע, כך נטען, עמד מול בן זוגו לצורך ביצוע האימון או התרגיל שעסק במתן אגרופים בזמן שבו זוגו מולו האגרופים או החבטות היו אמורים לפגוע בקיר המצופה מזרונים שפרוסים באופן קבוע על הקיר, ואולם בדיעבד התברר למרבה ההפתעה, שלא היה מזרון או ספוג או מיגון באותו חלק בקיר שבו האגרוף של התובע פגע וכתוצאה מכך נפגע התובע קשות ביד שמאל.

החברה שהעבירה את ההשתלמות, הכחישה מכל וכל את אירוע התאונה ואף צירפה אישור חתום על ידי התובע כי סיים את יום האימונים. לטענת החברה, עדותו של התובע סותרת מסמכים, ראיות ועדויות אחרות שנשמעו, איש לא ראה את התאונה ומה שגרם לנזק של התובע. המקום, נטען עוד, עמד בכל דרישות הבטיחות של משטרת ישראל ומשרד החינוך וקיבל תו תקן.

השופט מזרחי, קיבל את תביעת המאבטח והורה לחברה לשלם פיצויים לתובע ואף לשלם את ההוצאות לעיריית תל אביב. בפסק הדין ציין השופט כי עדותו של התובע ושל עדי התביעה הותירו עליו רושם אמין.

"מאז התאונה חלפו מספר שנים", כתב השופט, "וניכר כי זיכרונם של המעורבים אינו חד כפי שהיה בסמוך לאחר התאונה, אולם בשילוב העדויות כולן, ניתן להגיע להכרעה עובדתית העומדת במבחן המשקל הראייתי הנדרש במשפט אזרחי. לו היו כל העדים מתוזמרים בעדותם, חרף עבור הזמן, היה הדבר מקשה יותר על הכרעה עובדתית. השוני בין העדויות שאינו עולה כדי סתירות של ממש, דווקא מחזק אותם. כל אחד מן העדים חווה וראה דבר מה נוסף ואחר מחברו. אין בכך כדי לאיין את העדויות".

השופט מזרחי הוסיף: "בראש הראיות עומד דוח התאונה שנכתב שלושה שבועות לאחר התאונה. ממנו עולה חד משמעית שהתובע חבט בקיר ונחבל כתוצאה מגורם קשיח כלשהו שהסתתר מאחורי המזרון. אין חולק עוד כי הקיר בו חבט התובע היה מצופה מזרונים, זאת בניגוד לרושם הראשוני העולה מכתב התביעה. מן העדויות עולה כי התובע חבט בקיר עם יד הדומיננטית והרגיש שפגע בדבר מה בולט וחד. הגורם לתאונה היה זיזי בטון מאחורי המזרונים. אשר על כן אני קובע כי התאונה אירעה כגרסת התובע עת חבט לבקשת המדריך במזרון שעל קיר וכף ידו השמאלית נחבלה כתוצאה מבליטה שנחבאה מאחורי המזרון".

________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט שי מזרחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות