פייסבוק מציינת בימים אלו עשור ל-Facebook Groups ועורכת את כנס הקהילות השנתי, שהתקיים השנה במתכונת ווירטואלית. במסגרת הכנס, פייסבוק השיקה כלים לניהול קהילות וליצירת קשר במסגרת הקבוצות וכן הודיעה על פיצ'רים חדשים לקבוצות, שייבחנו בחודשים הקרובים בפלטפורמה.
למעלה מ-1.8 מיליארדי אנשים משתמשים בקבוצות של פייסבוק מדי חודש ועשרות מיליוני קהילות אשר פועלות על גבי הפלטפורמה מאפשרות לחברים בהן ליצור קשרים, לדון בתחומי עניין משותפים ולרכוש ידע. מנהלי הקהילות נמצאים בליבת העשייה של הקהילות הווירטואליות – רק בחודש האחרון, יותר מ-70 מיליוני אנשים לקחו חלק בהקמה ובניהול של קהילות בפייסבוק. הכלים החדשים של פייסבוק יסייעו להם להוביל את הקבוצות שלהם ביעילות רבה יותר.
בין הכלים שמשיקה פייסבוק נמצא הפיצ'ר Admin Assist. הוא יאפשר בקרה אוטומטית על תכנים לפי מילות מפתח ותנאים שיגדירו המנהלים – כך למשל, לא יאושרו פוסטים שכוללים מילים מסוימות או שנכתבו על ידי חברי קהילה שהפוסטים שלהם דווחו בעבר.
פיצ'ר נוסף הוא קידום תכנים ממומנים בקבוצות ציבוריות – מנהלי קהילות ציבוריות יוכלו לשתף פעולה עם חברות ומותגים באמצעות ה-Brands Collabs Manager ולהניב רווחים מקידום המוצרים והשירותים בקהילות.
פייסבוק מציגה גם כלים חדשים להגברת המעורבות בקהילות ומציגה פיצ'רים חדשים לניהול שיחות, שיהפכו את חברי הקהילות למעורבים ופעילים יותר.
בין הפיצ'רים שהושקו: פיצ'ר שיאפשר לקהילות לפתוח צ'אטים קבוצתיים ולהשתתף בשיחות שמתקיימות בזמן אמת.
שאלות ותשובות – מנהלי קהילות יוכלו לערוך סשנים של שאלות ותשובות לחברי הקהילה.
בנוסף, פייסבוק בוחנת פיצ'ר חדש שיאפשר השתתפות בדיונים בקבוצות ציבוריות. הפיצ'ר ימליץ לאנשים על פוסטים רלוונטיים בקבוצות ציבוריות שהם אינם חברים בהם, דרך הפלטפורמה של פייסבוק וגם מחוצה לה. בתקופה הקרובה, ייתכן ואנשים יראו המלצות לדיונים, שמתקיימים בקבוצות שונות כהמשך לפוסטים שיופיעו בניוז פיד שלהם, וכן לשונית הקבוצות תציג פוסטים מומלצים ממגוון קהילות ציבוריות.
בפייסבוק אומרים כי שינויים אלו יקלו על אנשים למצוא דיונים שמעניינים אותם ויאפשרו להם לקחת בהם חלק גם מבלי להצטרף לקבוצות עצמן. מנהלי הקהילות יידרשו לאשר את השימוש בפיצ'ר החדש בקבוצה שלהם. הפיצ'ר יהיה בשליטה מלאה של מנהלי הקהילות כחלק מהגדרות הקבוצה.