9 חודשי מאסר לנאשם על ייבוא נשק

הנאשם, תושב ירושלים, 37, הורשע, בהתאם להודאתו, כי הזמין כוונות, ידיות ונוקרים המתאימים לרובי M-16 דרך הרשת ומכר אותם בישראל
ייבוא נשק לא חוקי - אילוסטרציה
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט המחוזי בירושלים, אברהם רובין, גזר 9 חודשי מאסר בפועל על תושב ירושלים, בן 37, שהורשע בביצוע מספר עבירות של ייבוא נשק וכן בביצוע עבירה של מכירת נשק. הנאשם היה מזמין את חלקי הנשק דרך האינטרנט ומוכר אותם בארץ.

על פי עובדות כתב האישום, הזמין הנאשם דרך אתרי אינטרנט שמקורם מחוץ לגבולות מדינת ישראל, אביזרים וחלקי נשק, זאת במטרה לספקם לאחרים בתמורה לצורך ייצור נשק. במסגרת הייבוא האמור, נהג הנאשם לבצע חלק מההזמנות על שמו של אחר ולכתובת שונה שאינה שלו. הנאשם היה עוקב אחר המשלוחים ודואג לקבלם לידיו מנציג הדואר הרלוונטי.

לאחר שקיבל הנאשם את חלקי הנשק שהזמין הוא מכר את מקצתם לאחרים. במסגרת הזמנותיו האמורות הזמין הנאשם גוף תחתון של רובה סער, 10 מעבירי גזים, כוונות וידיות דריכה המתאימות לרובה סער M-16 וכן 10 מוליכי בריח המתאימים לרובה סער M-16, ו-2 ידיות דריכה נוספות המתאימות לרובה סער. את האביזרים הללו החזיק הנאשם בחנותו בירושלים. הנאשם גם הזמין בדרך האמורה 10 נוקרים לרובה, אולם משלוח זה לא הגיע לידיו.

האישום: סחר/ ייבוא נשק לא חוקי

השופט רובין שהתחשב בנאשם ציין כי העבירות בהן הורשע הנאשם, היו פרי של תכנון מוקדם. הנאשם טרח לייבא את אביזרי הנשק מחו"ל באמצעות האינטרנט והדואר, תוך שימוש בשמות ובכתובות שנועדו להסוות את זהותו כמזמין האביזרים. עוד הוסיף השופט כי יש להביא בחשבון כי הנאשם לא רק ייבא את האביזרים, אלא הוא גם מכר את מקצתם.

"מבחינת פוטנציאל הנזק של העבירות שביצע הנאשם", כתב השופט בגזר הדין, "יש להביא בחשבון כי הנאשם לא ייבא ולא סחר בכלי נשק מושלמים אלא באביזרים בלבד, אשר מטבע הדברים סכנתם פחותה יחסית בהשוואה לסכנה הגלומה בכלי נשק שלמים. אשר לנזק שנגרם בפועל כתוצאה מהעבירות שביצע הנאשם, קשה להעריך את שיעורו של נזק זה כיוון שאין בידי המאשימה מידע לגבי זהות רוכשי חלק מהאביזרים ולגבי השימוש שהם עשו בהם. על כן אין להניח כי הנזק שנגרם בפועל עולה על הנזק שהיה צפוי באופן טבעי כתוצאה מביצוע העבירות".

השופט הוסיף: "מדובר בנאשם, ללא עבר פלילי, אשר עד לביצוע העבירות ניהל אורח חיים נורמטיבי לחלוטין. יש לזקוף לזכות הנאשם את העובדה שהוא הודה במיוחס לו ובכך חסך מזמנה של המאשימה ומזמנו של בית המשפט".

__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אברהם רובין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות