צפו: הזעם מתגבר – הפגנה ותהלוכת מחאה בתל אביב, הפגנה בבלפור, בעלי עסקים תקפו פקחים

הפגנה קורונה תל אביב
מפגינה בתל אביב. צילום: רוני בק

כזכור, הפגנות המחאה בירושלים החלו אחרי שהמשטרה עצרה את תא"ל אמיר השכל על המדרכה בעילה מונפצת של חסימת כביש. וכך, במקום משמרת מחאה של כמה אזרחים מבוגרים מול בית ראש הממשלה, קיבלנו הפגנות ענק שבועיות. עושה רושם שהמשטרה לא לומדת מהנסיון ובנסיון לשבור את הפרות הסדר הציבורי בכוח – רק מלבה את האש ומבטיחה עוד הפגנות נוספות, גדולות יותר.

בשעות הצהריים אתמול תקפו בעלי עסקים פקחים של עיריית הרצליה, שהגיעו כדי לתת קנסות לעסקים שנשארו פתוחים על אף מגבלות הקורונה. הברירה האכזרית שהוצבה בפני בעלי העסקים, ואבדן האמון הציבורי גרמו להתפרצות האלימה כנגד הפקחים, שלמרבה הצער כנראה שלא תהיה האחרונה בסגר השני.

בשעות אחר הצהריים התאספו מפגיני "קילומטר מהבית" בכמה כיכרות ברחבי תל אביב, ועשו דרכם להפגנה בכיכר הבימה. עד שמונה בערב החלה בכיכר הבימה הפגנת מחאה של נגד התקנות החדשות נגד ההגבלות החדשות נגד ההפגנות, שהוטלו בשל מגפת הקורונה. בהמשך ההפגנה יצאו המפגינים לתהלוכת מחאה ברחובות העיר לכיוון כיכר רבין, ומשם המשיכו במחאה קולנית וצעידה במרכז הכביש ברחבי תל אביב לאורך שעות.

המפגינים עברו בין היתר ברחוב ארלוזורוב, ליד של בניין שעל אחת המרפסות בו תלויה כרזת "סגר פוליטי", ושבחדר המדרגות שלו ריססו אלמונים גרפיטי של "רבין הנאצי" עם צלב קרס.

בהמשך, כשההפגנה הגיעה לרחוב בן יהודה, ביצעה המשטרה את אותה שיטה שגם משטרת ירושלים (ולהבדיל? גם משטרת מוסקבה) משתמשת בה, ותחמה את המפגינים באזור הולך וקטן כדי לשלוט עליהם. אנשים שביקשו לעזוב את השטח נכלאו על ידי השוטרים בתוכו. למה? כי ככה. שוטרים חדרו לקהל ובוצעו מספר מעצרים. דוברות המשטרה מסרה אח"כ לתקשורת שמדובר ב"תקיפת שוטרים". המרכאות הן מאחר והן כרגע שום תיעוד, משטרתי או אחר, המצביע על כך שמפגינים תקפו שוטרים.

הפגנה קטנה יותר התארגנה בירושלים מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור. גם שם היא פוזרה בכוח בהמשך הלילה:

להלן תגובת דוברות המשטרה:

בשעות האחרונות התקיימה תהלוכת מפגינים לא חוקית: ללא תיאום וללא אישור משטרה. על אף שמדובר בתהלוכה לא חוקית המשטרה גילתה איפוק ואפשרה את קיום התהלוכה, אבטחה את משתתפיה וליוותה אותה לאורך ציר התהלוכה. המשטרה פעלה למזער את הפגיעה בציבור והסיטה את התנועה לדרכים חלופיות.

במהלך האירוע חלק ממשתתפי התהלוכה הפרו את הסדר הציבורי באופן בוטה וכן הפריעו לשוטרים במילוי תפקידם ואף תקפו אחדים מהשוטרים.
בשלב זה המשטרה עצרה שני חשודים בגין תקיפת שוטרים והפרעה במילוי תפקידם. שני החשודים יובאו לתחנת המשטרה לצורך חקירתם.

אנו מדגישים כי חופש הביטוי וחופש המחאה אין פירושה החופש לפגוע פגיעה קשה בסדר הציבורי ו/ או פגיעה בבריאותו או שלומו של הציבור. מחאה כן, אלימות לא.

 

 

 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות