שנה של גיהינום בבית: "הייתי חותך אותך לחתיכות"

גבר שהורשע ב-2 כתבי אישום, שכללו 8 סעיפים שונים שתיארו כיצד נהג באלימות כלפי אשתו, נידון למאסר של 20 חודשים. ביהמ"ש: "הודה וחסך זמן שיפוטי"
אלימות במשפחה גבר אישה מכה תוקף תקיפה
אילוסטרציה envato

גבר מרמלה מואשם בשלוש עבירות תקיפת בן זוג: שופט בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי, גזר 20 חודשי מאסר בפועל, לנאשם שהורשע בעקבות הודאתו בשני כתבי אישום, הכוללים שלוש עבירות של תקיפת בן זוג, ארבע עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש לבן זוג ושתי עבירות איומים. מדובר בנאשם שבמהלך חקירתו על רצף האירועים הראשון המשיך וביצע מעשים אלימים כנגד אשתו.

על פי שני כתבי האישום שכללו שמונה אישומים שונים שהתבצעו בטווח זמן של שנה, הכה הנאשם את זוגתו באמצעות נרגילה בכתפה ואחר סטר לה בחוזקה על פניה. באישום אחר דחף הנאשם בחוזקה את זוגתו באמצעות ידיו בכתפה, בהמשך אחז בשערה, משך אותו מספר שניות, ושחרר אותו רק כשזעקה.

בפעם נוספת, הכה את זוגתו באמצעות נעל בידה וגרם לה לחבלה. באישום נוסף הוא שפך על הרצפה פסולת נרגילה. לאחר מכן, נטל סכין מטבח, אחז בה, נעמד מול זוגתו, היא בקשה ממנו שיחדל ממעשיו, הוא לא חדל מעשות כן. בשלב מסוים, זוגתו אחזה בסכין, אז הוריד הנאשם את הסכין מטה וכתוצאה מכך היא נחבלה בידה ודיממה. באותה עת, הנאשם איים עליה באומרו לה: "יש לך מזל שזה נגמר כך אם לא לקחת לי הייתי חותך אותך לחתיכות".

באישום נוסף נטען כי הנאשם שפך על עינה של זוגתו משקה אלכוהולי, אחר כך הכה אותה במכת אגרוף חזקה בפניה והיא נזקקה לטיפול רפואי, שאליו הגיעה בלווייתו. באישום אחר, צוין כי הנאשם היכה את זוגתו במכת אגרוף בידה וגרם לה לחבלה.

סעיף אחר תיאר כיצד באחד המקרים האישה הזעיקה שוטרים לביתם. הנאשם, כך פורט, סירב להזדהות ולאפשר להם את הכניסה אל הבית וכאשר אחד מהם ניסה להיכנס אל החדר בו שהתה זוגתו, אמר לשוטר: "מזל שלך שאתה עם מדים אני הייתי נותן לך כאפה גדולה". בהמשך, נצמד אל השוטר ובין השניים החלו דחיפות הדדיות. באישום נוסף הוא סטר לזוגתו בלחיה.

השופט מזרחי ציין בגזר הדין כי הנאשם הודה, לא ניהל משפט, חסך זמן ציבורי ובעיקר את עדותה זוגתו, על כל המשתמע מכך. המתלוננת עצמה נשאה דברים בבית המשפט לזכות הנאשם. היא ביקשה כי הנאשם ישוחרר ממאסרו, ישולב בהליך טיפולי.

"לא שוכנעתי כי מדובר במתלוננת שיש לפטור את עמדתה בהינף יד", כתב השופט בגזר הדין, "יחד עם זאת, סליחתה של המתלוננת לנאשם אינה חזות הכל, ועל בית-המשפט לשקול שיקולים נוספים ובעיקר את השאלה האם החברה סולחת לנאשם על מעשיו הרעים".

השופט מזרחי והוסיף: "למרות שמדובר בנאשם נעדר עבר פלילי, שזהו מעצרו הראשון מעל שנה, הנאשם ביצע רצף של מעשים אלימים, לאורך תקופה, הוא לא נרתע ממפגש עם רשויות החוק, אשר חקרוהו ביחס לכתב-האישום השני, הוא שב וביצע מעשים אלימים כלפי זוגתו, ובעוד שאין מדובר בנאשם אשר ביחס אליו נמסר תסקיר חיובי המתאר הליך שיקומי מוכח. על כן, יש לקבוע את עונשו בצורה מדתית, בתוך המתחמים שהובאו לעיל, באופן שישיב לו כגמולו, יוביל להרתעתו העתידית ולהרתעת הרבים".

זו לא הפעם הראשונה שהשופט מזרחי מקל בעונשים הניתנים לגברים שהורשעו באלימות בתוך המשפחה. בינואר האחרון, גזר השופט מזרחי שלושה חודשי עבודות שירות על צעיר כבן 30, שהורשע בעקבות הודאתו בכתב-אישום מתוקן ובו עבירה של תקיפת בן זוג הגורמת חבלה של ממש, לאחר שפעמיים תקף את בת זוגו. כך נימק ביהמ”ש את גזר הדין המקל: “מצב דברים שכזה, שבמסגרתו הנאשם לא פסע בדרך שיקומית מוכחת, ומנגד, למרות שאין מדובר בעבירות אלימות מן הרף העליון, של נאשם צעיר, נעדר עבר פלילי, אשר הורשע בעקבות הודאתו, אין להתעלם מן המסר העונשי, הגמולי, ההרתעתי שיש בענישה בתחום זה, ויש לגזור על הנאשם ענישה קונקרטית בדרך של עבודות שירות”.

עוד בחודש ינואר, גזר השופט מזרחי 9 חודשי עבודות שירות, על תושב המרכז בן 43, אשר הורשע באיומים ותקיפת בת זוגו. השופט מזרחי הקל בעונשו מאחר והוא נעדר כל עבר פלילי וכן בעל הנמכה קוגניטיבית. “לפי שמדובר בנאשם נעדר עבר פלילי, בעל הנמכה רגשית וקונטיבית, שדרכיהם שלו ושל המתלוננת נפרדו, השומרים על נתק, ונוכח הנסיבות האישיות המיוחדות, איני סבור, כי במקרה זה יש להורות על ענישה אשר תובילו דווקא אל מאחורי סורג ובריח”, כתב השופט בגזר הדין.

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות