עונש קל לאוהד בית"ר אשר תקף אוהדים מהקבוצה המתחרה

עונש קל לאוהד בית"ר, 23, שתקף רכב של אוהדי מכבי חיפה בתום משחק כדורגל בי-ם. ביהמ"ש גזר עליו מאסר על תנאי בלבד למרות ש"לא נטל אחריות על מעשיו"
גילי סיוון-כהן |
עונש קל לאוהד בית"ר שתקף קבוצה מתחרה
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בירושלים, איתן כהן, גזר רק מאסר על תנאי בן חודשיים, לצעיר בן 23, אוהד בית"ר ירושלים, שהורשע לאחר ניהול הליך הוכחות בהתנהגות פלילית שעלולה להביא להפרת השלום במקום ציבור. השופט הדגיש בגזר הדין כי האלימות בקרב אוהדי הכדורגל יכלה בקלות להתפתח לקטטה המונית "אשר סופה מי ישורנו" אך למרות זאת החליט להסתפק בעונש קל בלבד שכן מדובר במי ש"בשל גילו הצעיר נסחף אחר חבריו והשופע מהם".

על פי כתב האישום, בתום משחק כדורגל שנערך באצטדיון טדי בירושלים בין הקבוצות בית"ר ירושלים ומכבי חיפה, נסעו אוהדי קבוצת מכבי חיפה ברכבם ברחוב דוד בנבנישתי בירושלים. באותה עת נסע הנאשם, אוהד קבוצת בית"ר ירושלים ברכב עם אוהדים נוספים. בעת שעמדו שני כלי-הרכב ברמזור אדום, ירדו הנאשם וחבריו מרכבם והתקרבו לרכבם של המתלוננים. כשהבחינו המתלוננים בנאשמים כשהם מגיעים לכוונם, מיהרו לסגור את חלונות הרכב ואת דלתותיו. הנאשמים הכו בחלונות ודלתות רכבם של המתלוננים באמצעות אגרופים ובעיטות.

עונש קל לאוהד בית"ר התוקף

השופט כהן ציין בגזר הדין כי הנאשם עבר את העבירה יחד עם שניים נוספים ואפשר שבשל גילו הצעיר נסחף אחריהם והושפע מהם. מדובר על פי השופט בהיעדר תכנון מוקדם, כאשר העבירה נעברה ללא תכנון מוקדם אלא התבטאה בהתפרצות אלימה ספונטאנית לאחר תום משחק הכדורגל.

המתלוננים ביטאו את תחושותיהם וחששותיהם עת התקיפו אוהדי בית"ר את רכבם. אחד המתלוננים תיאר שהאירוע הסתיים עם הגיעם של שוטרים למקום, שוטרים אשר למרבה המזל עמדו בסמוך. עוד מסר שאלמלא הגיעו השוטרים היה האירוע מתדרדר לפסים אלימים יותר.

נימוק גזר הדין

"ניסיון החיים מלמדנו" כתב השופט בגזר הדין, "שהתנהגות אלימה ופרועה במרחב רווי באוהדי כדורגל יריבים ובפרט בעת יציאת אוהדים אלה מתחומי האצטדיון, עלולה להתפתח בנקל לכדי קטטה המונית בין קבוצות אוהדים יריבות אשר סופה מי ישורנו. כך שהאירוע היה בעל פוטנציאל ממשי להצית קטטה רבתי, לגרום לנזקים כבדים לגוף ולרכוש, ולהעמיד את הציבור בסיכון מוחשי".

השופט כהן הוסיף: "משכפר הנאשם באשמה, לא נטל אחריות על מעשיו, לא הצטער עליהם ולא הביע חרטה, לא יוכל הוא ליהנות מההקלות השמורות למי שהודה. עוד אדגיש שניכרת מגמת החמרה בפסיקה בנוגע למעשי אלימות במגרשי ספורט או בסביבתם אולם החמרה זו באה לידי ביטוי במקרים שבהם עברו הנאשמים עבירות תקיפה מסוגים שונים, מה שאין כן במקרה שלפניי".

________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט איתן כהן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות