חשד: זיהמו שטחים חקלאיים ונתפסו "על חם"

3 חשודים עוכבו לחקירה בחשד שנהגו להזרים דם מפגרי בעלי חיים בסמוך לערוץ נחל, זאת בתום חקירה סמויה במסגרתה הם תועדו בעת מעשה
רונן לוי |
איכות סביבה הגנה על הסביבה זיהום אוויר פסולת מחזור אשפה מטמנה
אילוסטרציה envato

בתום חקירה סמויה של המשטרה הירוקה ומשטרת ישראל עוכבו לחקירה שלושה חשודים, בהם קבלן פינוי פגרים שזיהם את הסביבה, לאחר שנהג להזרים דם ונוזלים שהופרשו מפגרי בעלי חיים בסמוך לערוץ נחל.

באתרי ההטמנה, המחיר נקבע לפי משקל, הקבלן על-פי החשד פעל באמצעות נהגי המשאיות לשפוך את הדם והנוזלים על מנת לחסוך בעלויות ההטמנה במידה ניכרת, שכן צמצמה נפח ומשקל לפני הפינוי לאתר פסולת מורשה, ובדרך זו להגדיל את רווחיו.

מהחקירה שנוהלה, עלה כי הקבלן הוא בעל חברה העוסקת בפינוי פגרים ופסדים של בעלי חיים, וכי החברה נהגה להזרים דם ונוזלים שהופרשו מהפגרים ומהפסדים לשטח חקלאי פתוח באזור קריית מלאכי ולערוץ נחל, זיהמה את הסביבה והאזור, וסיכנה את בריאות התושבים.

בשבועות האחרונים המשטרה הירוקה בשיתוף המשטרה אספו ראיות נגד החברה לפינוי פגרי בעלי חיים ופסדים, והכוחות שארבו באזור הצליחו לתפוס את החשודים "על חם" בזמן ביצוע העבירה. המשאיות שבאמצעותן בוצעו העבירות, הועברו לחניון מטעם המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ונפתחה חקירה פלילית נגד הקבלן ו-2 הנהגים שעוכבו.

אתמול (יום ד') פורסם כי המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ויחידת יואב במשטרת ישראל, סגרו אתר פסולת פיראטי בפזורה הבדואית כאשר במקום נחקרו עשרה בעלי תפקידים, עוכבו תשעה חשודים ונתפסו משאיות ונגררים.

מדובר היה בפעילות סמויה שהובילו המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ויחידת יואב ממחוז דרום במשטרת ישראל בחודשים האחרונים ולאחר שנאספו חומרים וראיות לפעילות עבריינית הכוללת השלכת פסולת בניין על-ידי משאיות פול טריילר בבעלות שתי חברות שונות, באתר הפסולת הפיראטי באלעמור.

החקירה הפכה לגלויה, עם פשיטת הפקחים והשוטרים על שתי חברות שבבעלותן משאיות המפעילות אתר פסולת בניין פיראטי.

אתר פסולת הבניין הפיראטי שבפזורה הבדואית מופעל ומנוהל על-ידי משפחת אלעמור באופן קבוע, והם מפעילים בו שופלים שדוחפים ומסדרים את הפסולת. במהלך פעילות האכיפה בוצעו שלושה צווי חיפוש במשרדי החברות באזור התעשייה ערד ובאלעמור ונחקרו מנהלי החברות, הנהגים וסדרני העבודה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות