שבר לבת זוגו צלע כי "מישהו קרא לה מאמי"

ביהמ"ש השלום ברמלה גזר 14 חודשי מאסר על אסיר שהורשע בתקיפת בת זוגו לאחר שגבר זר פנה אליה ברשת החברתית אינסטגרם. הוא יפצה אותה ב-5,000 שקלים
מעיין לביא |
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום ברמלה, הישאם אבו שחאדה, גזר 14 חודשי מאסר על אסיר שהורשע בתקיפת בת זוגו. השופט אבו שחאדה שהורה לנאשם לפצות את המתלוננת ב-5,000 שקלים קבע כי מעונשו ינוכה תקופת מעצרו בגין התיק הזה, אולם לא תנוכה מעונש המאסר, התקופה במהלכה היה בסטאטוס כפול של "אסיר" וגם של "עציר".

על פי כתב האישום, בו הורשע הנאשם בשני אישומים שעניינם תקיפה של אותה בת זוג, המתלוננת ישנה בחדר בדירת הנאשם יחד עם בנה בעוד שהנאשם ישן בחדר אחר בדירה. למחרת היום, היום התעוררה וניגשה לחדר שבו היה הנאשם ונעמדה בסמוך למיטתו. לאחר שהנאשם חיטט במכשיר הטלפון הנייד השייך לה הוא החל לגדף אותה בכך שצעק לעברה "זונה, שרמוטה, מישהו שלח לך הודעה "מאמי" באינסטגרם" תוך כדי גידופים נוספים.

הנאשם התרומם ממיטתו וסטר למתלוננת על לחיה השמאלית והמתלוננת חזרה לחדר שבו היה הילד. לאחר כשעתיים, נכנס הנאשם לחדר שבו שהתה החל לצעוק ולגדף את המתלוננת באומרו "זונה, בוגדנית" והשליך לעברה כרית שפגעה בה. או אז, שעה שהמתלוננת ישובה על המיטה, והילד בסמוך אליה, הלם הנאשם במכת אגרוף בחזה של המתלוננת. המתלוננת והילד החלו לבכות וכתוצאה ממת האגרוף נשברה לה צלע.

בהמשך, הנאשם פנה למתלוננת ודרש לדעת את טיב היחסים עם האדם ששלח לה את תוכן ההודעה והמתלוננת מסרה כי היא אינה מכירה אותו. לאחר הסברים שנמסרו לנאשם על ידי המתלוננת, התרצה הנאשם, חיבק את המתלוננת ושאל למכאוביה כתוצאה מתקיפתו. אולם כאן זה לא הסתיים ולאחר דין ודברים ביניהם, הנאשם מסר למתלוננת שהוא מעוניין לדבר עם רושם ההודעה ומשעמדה על כך שאיננה מכירה את אותו אדם ששלח לה את תוכן ההודעה אמר לה הנאשם: "תיזהרי אני אשפוך עלייך מים על הפנים".

כעבור כמה שעות לאחר שהנאשם שתה אלכוהול הוא החל לגדף את המתלוננת שוב ולהטיח בה את תוכן ההודעה בתגובה לכך המתלוננת סטרה על לחיו של הנאשם.

באישום השני צויין כי כעבור שלושה חודשים, ניטש ויכוח בדירת הנאשם בינו לבין המתלוננת. בעקבות זאת, תקף הנאשם את המתלוננת בכך שמשך אותה בגופה ודחף אותה לכיוון דלת הדירה והמתלוננת החלה לבכות.

התביעה טענה שיש לקבוע שני מתחמי עונש נפרדים, אחד לאישום הראשון ואחד לאישום השני, כך שלגבי האישום הראשון המתחם נע בין 24 ועד 48 חודשי מאסר בפועל ובעוד שלגבי האישום השני, מתחם העונש ההולם נע בין מספר חודשי מאסר ועד 12 חודשי מאסר בפועל. בנוסף, המאשימה הגישה את גיליון הרישום הפלילי של הנאשם ואשר כולל 12 הרשעות קודמות בעבירות אלימות, עבירות מס ועבירות של פגיעה בזכויות יוצרים ואף ריצה בעבר מספר מאסרים בפועל.

ההגנה טענה מנגד שמתחמי העונש ההולם שהוצעו על ידי המאשימה אינם תואמים את האירועים מושא כתב האישום ויש לקבוע מתחמים נמוכים באופן משמעותי מאלה שהוצעו על ידי המאשימה. בנוסף, ההגנה טענה שהנאשם גרוש פעמיים ואב לילד בן 7 שנים ומידת הצדק והרחמים מחייבים הקלה משמעותית בעונשו וזאת לאור ההשלכות השליליות של מאסרו על רווחתו של בנו. כמו כן, ההגנה טענה שלנאשם אין הרשעות קודמות בעבירות אלימות כנגד בת זוג ועבירות האלימות שבגינן הורשע בעבר הן רחוקות בזמן.

בסופו של דבר השופט אבו שחאדה קבע שקיימת זיקה מהותית בין שני האישומים שמחייבת לראות בהם כ-"אירוע אחד" לצורך קביעת מתחם העונש ההולם שבשני האישומים מדובר בעבירות אלימות כנגד אותה קורבן שהייתה בת זוגו בעת שבוצעו העבירות.

"בשני האישומים", הסביר השופט, "המתלוננת סירבה ליזום תלונה במשטרה בשל האלימות שהופעלה כלפיה על ידי הנאשם. המשטרה נכנסה לתמונה רק בעקבות התערבותם של בני משפחתה של המתלוננת. בנוסף, המתלוננת חזרה בה על דוכן העדים מאמרות החוץ שמסרה במשטרה והוכרזה כעדה עוינת. בעת קביעת העונש המתאים בתוך מתחם העונש ההולם, לקחתי בחשבון לקולא את העובדה שהנאשם אב לילד בן 7 שנים ושלתקופת מאסרו של הנאשם תיתכן השלכה שלילית על בנו הקטין שזקוק לאביו. כמו כן, לקחתי בחשבון לחומרה את הרישום הפלילי של הנאשם".

___________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט הישאם אבו שחאדה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות