נתפסו מוכנים לקרב: עם אפוד ותת-מקלע

כתב האישום שהוגש לביהמ"ש נגד דודו אל חמיד, 19, ודניאל מלסה, 25, מאשקלון מייחס להם עבירות של נשיאת נשק והימלטות מהשוטרים שניסו לעצור אותם
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, נגד דודו אל חמיד, בן 19 ודניאל מלסה, בן 25 מאשקלון, המייחס להם ביצוע עבירות נשק נשיאה והובלה, הפרעה לשוטר ומעשי פזיזות ורשלנות. בנוסף, מיוחסת לנאשם 1 עבירה של החזקת סכין שלא כדין. השניים נמלטו משוטרים ושנעצרו נתפס ברשותם נשק.

על פי עובדות כתב האישום, לפני מספר שבועות, נסעו הנאשמים יחד ברכב, בצהרי היום בתוך העיר אשקלון, כשעל גופם אפודי מגן והם מובילים ברכב תת מקלע מאולתר, עם מחסנית ובה 15 כדורים התואמים לנשק. בנוסף, נשא עמו אל חמיד גז פלפל וסכין "קומנדו", כשכפפות על ידיו, כובע לראשו ובכיס מעילו כובע גרב.

באותה עת, נסעו במקום שני שוטרים בניידת משטרה, הבחינו בנאשמים נוסעים ברכב כשהם אינם חגורים בחגורות בטיחות כנדרש, וכרזו לנאשמים לעצור בצד. בתגובה, האיצו הנאשמים את מהירות נסיעתם והחלו לברוח מפני השוטרים בנסיעה מהירה, תוך שהם מסכנים הולכת רגל שניסתה לחצות את הכביש ונאלצה לקפוץ לאחור על מנת שלא להיפגע מהרכב.

ביהמ"ש נלחמים בנשק הלא חוקי

בשבוע שעבר גזרה שופטת בית משפט המחוזי בירושלים, חגית מאק-קלמנוביץ, מאסר של 9 חודשים, על תושב מזרח ירושלים, בן 36, שהורשע בעבירה של החזקת נשק. הנאשם ביחד עם אחרים הצטיידו בנשק רב זאת בשל סכסוך עם משפחה אחרת. לדברי השופטת, על אף האכיפה הרופפת והנוכחות המשטרתית והשלטונית המוגבלת בחלקים מירושלים, במיוחד אלה שמעבר לגדר ההפרדה, "אין מדובר בשטח הפקר או ב'No Man's Land'" וההתחמשות לצורך השבת מלחמה אינה יכולה להיתפס כ"אקט הגנתי".

השופטת הוסיפה: במצב של חשש למעשי אלימות קשים ניתן היה להזעיק את המשטרה או לנסות להימנע ממגע עם הצד היריב. הבחירה להתבצר בבית ולאגור כלי נשק על מנת להשיב מלחמה שערה אינה יכולה להיתפס כאקט הגנתי. מאידך גיסא, לזכותו של הנאשם יש להביא בחשבון את העובדה שההחזקה בנשק היתה לפרק זמן קצר ביותר ובסופו של דבר לא נעשה שימוש בנשק ולא נגרם נזק".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות