ייבא סמים מגרמניה – נידון לשנה וחצי מאסר

חקירה רחבת היקף חשפה רשת להברחת סמים מחו"ל על ידי תלמידי ישיבה הסתיימה בקול ענות חלושה: ישראל אלזס נידון לעונש מאסר ולקנס בגובה 15 אלף שקל
דניאל בן חמו |
סחר בסמים קוקאין
סחר בסמים, אילוסטרציה envato

מה שהתחיל בקול תרועה רמה של מעצרי תלמידי ישיבה בחשד לניהול רשת להברחת סמים מגרמניה, הסתיים לאחרונה בקול ענות חלושה: שופטת בית משפט המחוזי מרכז, מיכל ברנט, גזרה שנה וחצי מאסר וקנס בסך 15 אלף שקלים, על ישראל אלזס, שהורשע ביבוא סם מסוכן.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן, לפני מספר שנים, הנאשם התבקש להביא מזוודה ובה לדבריו סיגריות, מברלין לישראל. בה בעת פנה חברו של הנאשם, אהרון היימפלד לנאשם וביקש להמשיך לטוס בשליחותו לחו"ל ולהביא מזוודת סיגריות, תמורת תשלום, כבעבר. הנאשם סיכם עם היימפלד כי יעשה כן, והנחה אותו להוריד אפליקציית מסרים "ויקר" ודרכה לתקשר עמו ועם אותו אדם.

הנאשם, כך נטען, רכש כרטיסי טיסה עבור היימפלד והעבירם אליו בדואר אלקטרוני, נפגש עמו בשדה התעופה, מסר לו מזוודה ריקה ו – 2,000 שקלים עבור הוצאות הנסיעה. במהלך שהותו של היימפלד בברלין הוא נפגש עם אותו אדם וקיבל ממנו מזוודה שבה הוטמנו בדופן כפולה 13,189 טבליות סם מסוג MDMA ואבקת סם MDMA במשקל של 1,301 גרם נטו. כעבור כמה ימים עדכן הנאשם את היימפלד בדבר שינוי בתוכנית ושלח אליו כרטיס טיסה עדכני בדואר אלקטרוני מגרמניה לישראל דרך איסטנבול.

היימפלד, תואר בכתב האישום, נחת בנתב"ג כשהוא נושא את מזוודת הסמים, נתבקש על ידי אנשי המכס לשים את כבודתו בשיקוף, עשה כן ועדכן את הנאשם בהודעת טקסט "עלו עלי". במהלך התקופה האמורה, סמוך לפני הטיסה של היימפלד, התגבש חשד בליבו של הנאשם שמא המזוודה האמורה מכילה סמים אך הוא נמנע מלבררו ובמעשיו "ייבא הנאשם עבור אחר סם מסוכן לישראל על דרך עצימת עיניים".

התביעה טענה כי מדובר ב"כמויות סמים אדירות שהנזק שהיה יכול להיגרם מהבאתם הוא נזק אדיר". "מדובר", טענה הפרקליטות, "בסם קשה והשפעותיו קשות, וכמובן יש את פוטנציאל ההתמכרות הגבוה". בכל הנוגע לענישת בלדרים, אף שהנאשם אינו בלדר, כך לפי התביעה, נקבעו עונשי מאסר של 30-60 חודשי מאסר. עניינו של הנאשם שונה כי הוא לא בלדר , הוא אינו החוליה האחרונה בשרשרת ואף אין נסיבות חיים קשות מדובר במשפחה טובה.

מנגד טען הסנגור כי מעשה העבירה היה על דרך של עצימת עיניים ובמקרה הזה יש לכך משמעות רבה ביותר. לא הרי עצימת העיניים של היימפלד כעצימת העיניים של הנאשם. עצימת העיניים של היימפלד הייתה כאשר המזוודה בידיו, עצימת העיניים של היימפלד הייתה כאשר בכל רגע הוא יכל לדעת מה יש בתוך המזוודה, הוא נשא אותה, עצימת העיניים של היימפלד הייתה אחרי שבאופן לא מתוכנן על ידי הנאשם הוא קיבל מזוודה אחרת עם תחתית כפולה בעוד הנאשם מסר לו בארץ מזוודה ללא תחתית כפולה.

הנאשם סיפר כי היה עצור במשך 3.5 חודשים, לאחר מכן היה 6 חודשים במעצר באיזוק ולשם כך עברו הוריו מבני ברק לירושלים, הוא התקשה להסתכל בעיניהם בשל הצער שגרם להם והנזק הכלכלי. כן סיפר על היותו תחת השגחת שירות המבחן במשך שנתיים, דבר שסייע בידו. כיום לדבריו הוא השתנה, למד ומודע לעצמו ועובד כדי להצליח ולהיות חלק מהחברה. משפחתו תומכת בו, ומקבלת אותו כפי שהוא חרף השונות ביניהם. עוד סיפר שהוא מתקשה במציאת מערכת זוגית חרף העובדה שעלה על דרך הישר.

השופט ברנט ציינה בגזר הדין כי, הערכים החברתיים המוגנים שנפגעו ממעשי הנאשם, הם ההגנה על שלום הציבור מפני הפגיעה הקשה של הסמים המסוכנים, פגיעה בגוף ובנפש, פגיעה שיש לה השלכות קשות אף מפני הנזקים הנלווים לשימוש בסמים המסוכנים המופצים לציבור כעבירות רכוש המתבצעות על ידי המשתמשים בסמים כדי לממנם.

"בית המשפט העליון עמד, לא אחת, על החומרה היתרה שבעבירות סמים", כתבה השופטת בגזר הדין, "ועל הצורך בענישה מרתיעה לצורך המאבק במיגור נגע הסם, שאינו פוגע רק במשתמשים בו, אלא בציבור בכללותו. לא מצאתי כי הנאשם עבר הליך שיקום שיש בו כדי להצדיק חריגה באופן ניכר ממתחם הענישה. תילקח בחשבון תקופת מעצרו של הנאשם באיזוק אלקטרוני , אם כי לא תנוכה מתקופת מאסרו. לזכותו של הנאשם – העדר עבר פלילי והודאה במסגרת הסדר הטיעון כמו גם השתלבות בעבודה".

________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת מיכל ברנט

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות