קראו את הערעור: ביה"ד הרבני הגדול ביטל הוצאות שהוטלו על עו"ד בחופשת לידה

בית הדין האזורי טעה טעות חמורה כשהטיל הוצאות על עורכת דין בחופשת לידה ועוד בדיין יחיד, כך פסק בית הדין הרבני הגדול בערעור שהגיש עו"ד ויצמן מלשכת עורכי הדין
דניאל בן חמו |
בתי הדין הרבניים, ירושלים. צילום: פלאש 90

בית הדין האזורי בפתח תקוה, בפני הדין נחמיה נשר, הטיל הוצאות אישיות על עורכת הדין נטלי לוי חלפון, משום שהיא הסכימה לקיים דיון בחופשת הלידה לשם קיצור ההליכים, אך לא חזתה כי הלידה תסתבך וכי לא תצליח להתייצב ולייצג בדיון.

בית הדין "העניש את עורכת הדין" והטיל עליה הוצאות של 2,000 ₪, וזאת בשעה שהיה דיין אחד בלבד שחתום על ההחלטה, בניגוד גמור לחוק ולתקנות.

בהחלטה נזף בית הדין בעורכת הדין על כך שהיא ביקשה דחייה של הדיון שישה ימים לפני קיומו. לפי בית הדין, היה עליה לחזות זאת מראש, ולכן מגיע לה עונש אישי. כל הבקשות החוזרות לביטול ההוצאות עלו בתוהו ונדחו על הסף עם איומים על הטלת הוצאות נוספות.

ההחלטה המקוממת הגיעה לפתחו של עו"ד יוסף ויצמן, שהחליט לערעור ולייצג את עורכת הדין אישית ובהתנדבות מלאה בפני בית הדין הרבני הגדול, שם עלו כל הטענות בדבר ההחלטה הפסולה, וכן שהיא ניתנה שלא על פי חוק ובדן יחיד.

עו"ד יוסף ויצמן

במועד הדיון שנקבע היה עו"ד ויצמן בבידוד, ועל כן הופיע בדיון עו"ד אבי אטיאס, מהבולטים בתחום דיני המשפחה, חבר ועד מחוז ירושלים בלשכת עורכי הדין וראש ועדת משפחה, וטען בעניין ההוצאות שהוטלו שלא כדין, בדן יחיד, ושלא ע"פ דין.

עו"ד אבי אטיאס

בית הדין הרבני הגדול קיבל את הערעור במלואו, הפך את ההחלטה של בית הדין האזורי תוך כדי שהוא נוזף בדיין שביקש מעורכת הדין להתייצב בחופשת הלידה. היה על הדיין לצפות את זה ולא לקבוע מועד בתוך חופשת הלידה של עורכת הדין. בנוסף, בית הדין הגדול קבע שהטלת הוצאות על עורך דין הוא החריג של החריג, ואין לעשות זאת ללא הזדמנות להשמיע את הטענות ובהרכב של שלושה דיינים.

עו"ד נטלי לביא חלפון. צילום: גלית קליין

בתגובה אומר עו"ד ויצמן כי "פסק הדין הוא רגע מרגש בשנים הרבות בהם הוא נבחר ציבור בלשכת עורכי הדין, והגיע העת לעשות סדר בכל הקשור להטלת ההוצאות כנגד עורכי הדין, שזה החריג של החריג".

מצורפת ההחלטה המלאה של בית הדין הרבני הגדול:

פסד ביטול חיוב הוצאות אישיות

_______________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%99%d7%95%d7%a1%d7%a3-%d7%95%d7%99%d7%a6%d7%9e%d7%9f

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות