תביעת דיבה: כונה 'הומו' בסרטון טיק טוק

סרטון שהועלה לרשת החברתית תיעד את התובע במהלך אימון כושר בליווי שיר הכולל את המילה "הומו": "פרסום שנועד לפגוע בשמי הטוב ובתדמיתי"
אייל חן |
רשת חברתית טלפונים ניידים חבורה פייסבוק טיק טוק וואטסאפ לשון הרע
אילוסטרציה envato

לבית משפט השלום בחדרה הוגשה תביעת לשון הרע בגין פרסום סרטון בטיק טוק נגד התובע בו הוא כונה 'הומו'. בתביעה דורש התובע פיצוי בסך 200 אלף שקלים נכתב כי הפרסום היה שקרי ונועד לפגוע במתכוון בשמו הטוב ותדמיתו.

על פי התביעה, במהלך חודש מרץ, נודע לתובע כי עלה צילום וידאו ערוך בו מתנוססות תמונות של אימון כושר של התובע עם שיר נלווה אליהן ובו נקרא התובע "הומו", "הומוסקסואל". "זאת", נכתב בתביעה, "לכולי עלמא ולכל צופה חבר באפליקציה החברתית טיק טוק".

"חמור מכך", נכתב עוד, "על הסרטון הערוך מתנוסס שמו של אחד הנתבעים כמי שהעלה וערך את הסרטון, המביש, המכפיש והמזיק". עוד מציין התובע כי הסרטון הערוך הועלה באמצעות הנתבע אל קבוצת העבודה בו התובע ושאר הנתבעים חברים.

"המדובר", נכתב בתביעה, "בסרטון מכפיש, מעליב, אשר מוציא את דיבתו של התובע לרעה ופוגע בפרטיותו בקרב קבוצת הווטסאפ בעבודה ובקרב כלפי כולי עלמא מי שצופה בסרטון באפליקציית טיק טוק ועד עתה הוא לא הוסר".

"בנסיבות אלו", נכתב עוד, "ומאחר ומדובר בלשון הרע גרידא בו הועלה ופורסם סרטון מביש, פוגעני ומזיק לתובע לא נותרה ברירה לפנות לבית המשפט נכבד זה ולבקש לחייב את הנתבעים לשלם לו את הפיצויים בגין הפגיעה בשמו הטוב וחדירה לפרטיותו, ולהורות להסיר לאלתר את הסרטון או כל אמצעי שעלה העולה כדי לשון הרע כנגד התובע".

בתביעה מצוין, כי הנתבעים עשו לאל ידם כדי לפגוע בשמו הטוב של התובע להשפילו, ולבזותו ברבים באמצעות סרטון מכפיש, פוגעני ומעליב אשר פורסם ברבים, אשר הציג אותו כהומוסקסואל תוך פגיעה בפרטיות. "יודגש, כי הצמדת השיר 'הומו' לסרטון טיק טוק ופרסום בקבוצת הווטסאפ של עבודתו של התובע עולה בקנה אחד לכדי פרסום לשון הרע", סיכם התובע.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות