סייעת בגן "מאשה והדב" הודתה בתקיפת קטין

ילנה סטרובינסקי הורשעה במסגרת הליך גישור כי במהלך עבודתה בגן ילדים בפתח תקווה, אחזה בפעוטות בכוח, הטיחה אותם על הרצפה והניחה שמיכות על ראשם
מעיין לביא |
לא ברור מה העירייה יכלה לעשות. אילוסטרציה shutterstock
גן ילדים. אילוסטרציה shutterstock

שופטת בית משפט השלום בפתח תקוה, אליאנא דניאלי, הרשיעה את ילנה סטרובינסקי, סייעת בגן הילדים "מאשה והדב" בפתח תקווה, ב- 3 אישומים של ריבוי עבירות של תקיפת קטין על ידי אחראי. סטרובינסקי הורשעה כי במהלך עבודתה בגן הילדים, בעודה אחראית על פעוטות עד גיל 3, אחזה בהם בחוזקה, הטיחה אותם ברצפה וגם הניחה שמיכות על ראשם. היא הורשעה לאחר שהודתה במיוחס לה, במסגרת הליך גישור, אולם טרם נקבע עונשה.

על פי כתב האישום המתוקן, בו הודתה הנאשמת במסגרת הסדר טיעון ולאחר הליך גישור, בין השנים 2015-2018 עבדה הנאשמת כסייעת בגן הילדים. הנאשמת, טיפלה יחד עם סייעת נוספת, אינה סקבינקו, בגן הילדים בקבוצת תינוקות בטווח הגילאים שבין 3 חודשים עד שנה וחצי, וביניהם 5 תינוקות, ילידי 2016-2017, כלפיהם ביצעה הנאשמת את העבירות.

בכתב האישום מצויין, כי בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתה בגן הילדים ובהיותה אחראית עליהם, תקפה הנאשמת את התינוקות וגרמה להם למכאוב, כדבר שבשגרה, בין היתר, אחזה הנאשמת בכוח בזרועם והרימה אותם עד שרגליהם ניתקו מהרצפה, הטיחה אותם בחוזקה בתוך טרמפולינות או על הרצפה, דחפה אותם והניחה שמיכות על ראשם וגופם תוך שהיא מקשה עליהם לזוז ולנשום, ומנענעת בחוזקה את הטרמפולינות.

על פי הסדר הטיעון, נעשו שינויים קלים בעובדות כתב האישום והוא אינו כולל הסכמה לעניין העונש. הפרקליטות הודיעה לביהמ"ש כי עמדתה העונשית היא למאסר בפועל.

למרות ניסיונות המדינה להילחם בתופעת האלימות בגני ילדים, מצדן של מטפלות וגננות, נראה כי ההרתעה אינה מספיקה. לפני כחודשיים הוגש כתב אישום לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד בעלת גן ילדים מחולון וחמש סייעות שעבדו תחתיה, בגין ריבוי עבירות של תקיפת קטין הגורמת חבלה של ממש וריבוי עבירות של תקיפה סתם ביחס לרוב הילדים שהיו תחת אחרותן.

על פי כתבי האישום, החל משנת 2018 ניהלה תושבת חולון, גן ילדים פרטי המיועד לילדים בגילאי 6 חודשים ועד 3.5 שנים, במסגרתו הועסקו שאר הנאשמות כסייעות. במהלך התקופה הרלבנטית לכתב האישום, בהזדמנויות רבות במהלך עבודתן בגן, בתדירות יומיומית, תקפו הנאשמות פעוטות שלא כדין, בעודן אחראיות עליהם, לעתים תוך שגרמו להם למכאוב, בין היתר: אחזו בהם בחוזקה; משכו אותם בידיהם וברגליהם וגררו אותם; הרימו את הפעוטות והטיחו אותם בחוזקה על מזרנים או על כיסאות; סטרו לפעוטות ואף בעטו בהם. לעתים, “הענישו” פעוט שהפריע בכך שהושיבו אותו לפרקי זמן שונים, ממושכים בחלקם, בכיסא תינוק מוגבה ועוד.

_______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אליאנא דניאלי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות