הקימו מתחם בילוי ללא היתר – נקנסו במאות אלפי שקלים

ביהמ"ש השלום בחיפה הרשיע 3 בני משפחה בכך שהקימו שלא כדין מתחם בילוי בשווי 2.8 מיליון שקלים שכלל משחקי פיינטבול, ג'ימבורי ומטווח רובי אוויר
רונן לוי |
משחק ילדים ג'ימבורי מתחם פעילות לילדים פעוטות
אילוסטרציה envato

שופטת בית משפט השלום בחיפה, טל תדמור-זמיר, גזרה קנסות של 150 אלף שקלים, 30 אלף שקלים ו-25 אלף שקלים, על שלושה נאשמים שהורשעו בבניה ללא היתר ושימוש אסור במבנה מסחרי. שניים מהנאשמים בני זוג הקימו מתחם בילוי וספורט ללא היתר בצפון הארץ.

בהכרעת הדין נקבע כי בסוף שנת 2015 ותחילת שנת 2016 בנו שני הנאשמים, בני זוג, מבנה מקונסטרוקציית מתכת בשטח של 2,020 מ"ר, ובצדו הדרומי של המבנה בנו משטח בטון בשטח של 88 מ"ר והכל ללא היתר כדין. עוד נקבע כי מאז תחילת שנת 2016 הנאשמים השתמשו במתחם כמתחם בילוי וספורט שכלל פיינטבול, ג'ימבורי, מטווח רובי אוויר, מסך טלוויזיה, קפיטריה בתשלום, שירותים ומשרדים, וגובים תשלום בכניסה למתחם.

בהכרעת הדין נקבע כי אחד הנאשמים היה המחזיק והמשתמש בפועל במקרקעין ואשתו, היתה הבעלים מכוח הסכם מכר. אשר לנאשם נקבע כי הוא תכנן את המתחם, ערך תוכניות ביצוע ובדק את המתחם לאחר הקמתו. עוד נקבע בהכרעת הדין כי מדובר במבנה ייחודי במקרקעין, הן מבחינת היקפו והם מבחינת השימוש שנעשה בו וכי שוויו 2.8 מיליון שקלים.

התביעה טענה כי העבירות שבהן הורשעו הנאשמים לאחר ניהול הוכחות, לגודל המתחם ולעובדה כי הוא נבנה לצרכי מסחר. כמו כן נטען כי הערכים שנפגעו הם שלטון החוק וערכים תכנוניים. ועתרה להטלת קנס כבד, להתחייבות להימנע מביצוע עבירה ולכפל אגרת בניה, כדי להעביר מסר ברור שלפיו בניה לא חוקית אינה כדאית מבחינה כלכלית. עוד ביקשה התבי עה להטיל צו איסור שימוש מיידי וצו הריסה שייכנס לתוקף תוך 30 יום.

השופטת תדמור זמיר, דחתה את טענות בני הזוג כי ננקטה כלפיהם אכיפה בררנית והחליטה לבסוף להטיל קנסות על שלושת הנאשמים והוציאה צו הריסה למבנה אך עיכבה אותו עד לחודש אוגוסט וצו איסור שימוש במבנה עד חודש יוני הקרוב.

"לזכות הנאשמים כולם", כתבה השופטת בהכרעתה, "יש לזקוף את העובדה כי אין לחובתם הרשעות קודמות. כן יש לשקול את נסיבותיהם האישיות של הנאשמים כפי שנטענו בקצרה מפי הנאשם ואת היותם תא משפחתי אחד. כן יש ליתן את הדעת לניסיונותיו של הנאשם להכשיר את המתחם. אשר לטענה כי כתב האישום הוגש בחלוף שנים מהקמת המתחם – עיון מדוקדק בכתב האישום מעלה כי הוא הוגש בחלוף שנתיים מהקמת המתחם ובנסיבות, איני סבורה כי יש בכך משום שיהוי שמצדיק הקלה בעונשם של הנאשמים".

_______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת טל תדמור-זמיר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות