אין בטיחות במועצה הדתית?

ביה"ד לעבודה גזר קנס של 17 אלף שקל על המועצה הדתית בנהריה לאחר שבמהלך ביקורת התברר כי העובדים לא קיבלו הדרכה בנוגע לנהלי בטיחות
גילי סיוון-כהן |
צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, קרן כהן, גזרה על המועצה הדתית בנהריה, קנס בסך של כ-17 אלף שקלים, לאחר שהורשעה על פי הודאתה בעבירות של אי מסירת מידע בדבר הסיכונים בעבודה, אי הדרכת עובדים, אי ניהול פנקס הדרכה. המועצה הדתית גם התחייבה בדיון להימנע מביצוע עבירות לפי התקנות והפקודה במשך שלוש שנים, שאם לא כן יוטל עליה קנס בגובה הקנס המרבי הקבוע בחוק לעבירות אלה.

על פי כתב האישום, פקחי משרד העבודה והרווחה ערכו ביקורת במועצה הדתית בנהריה. באותה ביקורת התברר, כי אנשי המועצה, לא העבירו את העובדים הדרכה בטיחותית והסבירו להם את הסיכונים בעבודתם. המועצה הדתית הודתה במיוחס לה.

במהלך הדיון לטיעונים לעונש, ביקשה התביעה, שמאחר לנאשמת מיוחסות שמונה עבירות מכיוון שהעסיקה שני עובדים וכי יש לגזור את דינה בהתאם לעקרון ההלימה. מתחם הענישה המקובל נע בין 50% ל-75% מהעונש המקסימאלי שהוא 14,400 שקלים לכל עבירה.

"העבירות שבוצעו פגעו בערך חברתי בסיסי ומוגן שהוא שמירה על ביטחונם של העובדים, אשר כתוצאה מההתנהלות נפצעו בתאונות עבודה. הנאשמת היא גוף ציבורי וגדול המחויבת להקפיד על חוקי הבטיחות בעבודה ולשמור עליהם… במקרה זה יש לגזור על הנאשמת קנס בשיעור 60% מהקנס המקסימלי ביחס לכל העבירות בסכום של 69,120 שקלים", נאמר על ידי התביעה.

השופטת כהן, קבעה כי מדובר באירוע עבירה אחד ולא במספר אירועים כפי שביקשה התביעה. "בסעיפי האישום שבהם הורשעה הנאשמת", כך על פי גזר הדין, "עולה כי יש קשר הדוק ביניהם, שכן כולם נועדו לשמור על בטיחות העובדים באמצעות הטלת אחריות על המעסיק לנקוט באמצעי הזהירות הנדרשים לשם כך. על המעסיק להדריך את העובדים, להסביר להם את הסיכונים הנובעים מהעבודה, למסור להם תמצית מידע בכתב ולנהל פנקס הדרכה מסודר. מכאן, שכל סעיפי האישום שבהם הורשעה הנאשמת קשורים אחד בשני וכולם נועדו לשמור על בטיחות העובדים. כמו כן, הליקויים בהתנהלות הנאשמת התגלו בביקורת אחת ובוצעו בסמיכות זמנים באותו מקום עבודה, עובדות המחזקות אף הן את המסקנה שמדובר באירוע אחד".

השופטת הוסיפה: "בנסיבות אלה, משהעבירות שבהן הורשעה הנאשמת מתייחסות להדרכת העובדים ולהסברת הסיכונים בעבודה ומשהעובדים הועסקו באותה תקופה ולא נטען כי בוצעו כלפיהם עבירות נוספות, מצאתי כי מדובר באירוע עבירה אחד ולא במספר אירועים".

________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת קרן כהן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות