הרב אמנון יצחק תבע לשון הרע מבעל עסק לפרסום ונתבע בחזרה – מי ניצח?

סכסוך על חוב כספי הוביל להכפשות הדדיות בין איש הדת לבין בעל חברת הפרסום. ביהמ"ש השלום קבעה כי השניים פרסמו לשון הרע אחד על השני, אולם במסגרת ערעור למחוזי נקבע כי הרב יצחק יפוצה ב-15 אלף שקלים
גילי סיוון-כהן |
הרב אמנון יצחק בהרצאה. צילום: פלאש 90

מה שהחל עם תביעות הדדיות ללשון הרע, בין הרב אמנון יצחק לבעל עסק בקרית שמונה, הסתיים בתחילה ללא כלום, כאשר שופטת בית משפט השלום, קבעה כי שני הצדדים פרסמו לשון הרע אחד על השני. אולם בערעור שהוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת, השופט ערפאת טאהא הורה כי בעל העסק יפצה את הרבה אמנון יצחק ב-15 אלף שקלים.

בין הצדדים, התובע אמנון יצחק שהינו איש דת מוכר, שיש לו קשר מסוים עם מפלגת "כוח להשפיע" שהתמודדה בעבר בבחירות לכנסת לבין הנתבע, שהוא בעל עסק לפרסום מקריית שמונה, התגלעה מחלוקת כספית בנוגע לחוב בסך של 156 אלף שקלים, בגין עבודות פרסום שביצע הנתבע עבור המפלגה, אותו הוא מייחס לאמנון יצחק שלשיטתו הוא זה שעשה עמו את העסקה ומחויב לשאת בעלותה.

מנגד, טען אמנון יצחק שתבע את אותו בעל עסק, כי אין לו קשר למפלגה ולהתחייבויותיה הכספיות מלבד היותו דמות דתית ציבורית מוכרת שנועדה למשוך מצביעים.

על רקע מחלוקת זו, ביקש בעל העסק למנוע מאמנון יצחק לתת הרצאות באזור מגוריו. בין היתר מחה נגדו עת הגיע להרצות בקריית שמונה לפני כחמש שנים וערך הפגנה בסמוך להיכל התרבות המקום בו נערכה באותה עת ההרצאה; כן ניסה להניא אנשים לזמנו להרצאות, ומנגד אמנון יצחק התייחס למעשיו של בעל העסק במסגרת ההרצאה באותו יום.

בגין הכרזות שנשא בעל העסק בהפגנה והדברים שייחס לאמנון יצחק, מתנהלת תביעת לשון הרע בין הצדדים אותה הגיש אמנון יצחק, ודבריו של הרב אמנון יצחק בהרצאה ביחס לבעל העסק הם נושא התביעה שכנגד, בה דרש הנתבע פיצויי מאמנון יצחק על סך של 140 אלף שקלים בגין פרסום לשון הרע נגדו.

התביעה העיקרית הינה לפיצויים בגין לשון הרע על סך של 75 אלף שקלים שהגיש אמנון יצחק נגד בעל העסק והתייחס לשיחה שהוא ניהל עם אדם שביקש לזמן את אמנון יצחק להרצאה לשם ריפוי אב המשפחה שסבל ממחלה ממארת, בה אמר האיש מילים קשות על הרב אמנון יצחק. בסופו של דבר השופטת קבעה כי כל צד יפצה את הצד השני בעשרת אלפים שקלים וכך הכספים יתקזזו.

לאחר פסק הדין, הוגש ערעור לבית המשפט המחוזי בנצרת מצד שני הצדדים שהסמיכו את בית המשפט לפסוק בערעור על דרך הפשרה והשופט ערפאת טאהא דחה את הערעור של בעל העסק וקבע כי בעל העסק, ישלם לרב אמנון יצחק פיצוי בסך 25 אלף שקלים בגין פרסום לשון הרע מושא התביעה העיקרית. מסכום זה יש לקזז את הסכום שבו חויב הרב אמנון יצחק בתביעה שכנגד בפסק דינו של בית משפט השלום, כך שבשורה התחתונה על בעל העסק לשלם לרב יצחק סכום של 15 אלף שקלים.

_______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ערפאת טאהא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות