היום: כתב אישום נגד חוטפי הנשק מלוחם באגוז

שני תושבי איבטין, בשנות ה-20 לחייהם, יועמדו לדין על כך שתקפו את החייל וחטפו את נשקו באירוע שהתרחש ביער חרוביה
רונן לוי |
אילוסטרציה

המדינה צפויה להגיש היום (ה') כתב אישום, ובקשה למעצר עד תום ההליכים, נגד שני תושבי איבטין, בשנות ה-20 לחייהם, שתקפו את חייל צה"ל מיחידת "אגוז" וחטפו את נשקו באזור שפרעם.

כזכור, לפני כ-3 שבועות, לפנות בוקר באזור דרום שפרעם יער חרוביה, חייל צה"ל מיחידת "אגוז", במהלך פעילות אימון ניווט "בדד", הותקף ע"י שני חשודים. במהלך תקיפתו נאבק החייל בכל כוחו עם שני החשודים, ובסיום המאבק, הצליחו החשודים לשדוד את נשקו, ואף לגרום לו חבלות ופציעות שונות ורבות בגופו ובפניו. הלוחם שהיה לבדו, נאבק בחשודים וכתוצאה מכך נפצע באורח קל. הוא הזעיק את מפקדיו למקום וקיבל טיפול רפואי. הנושא תוחקר על ידי המפקדים ובמקביל מצ”ח, המשטרה והשב”כ פתחו בחקירת האירוע.

מיד עם קבלת הדיווח שוטרי משטרת ישראל הגיעו לזירת האירוע ופתחו בחקירה וסריקות נרחבות לאיתור החשודים. במהלך ביצוע פעולות החקירה ושימוש בטכנולוגיה, הצליחו החוקרים לעלות על זהותם של החשודים בתקיפת החייל וחטיפת נשקו. בהמשך לחקירה, התקבל מידע על כך ששני החשודים מסתתרים במקום מסתור בכפר זבידאת.

3 ימים לאחר האירוע, פשטו השוטרים על מקום המסתור ועצרו מספר חשודים, ביניהם 2 חשודים בתקיפת החייל וחטיפת נשקו. השניים נתפסו בדירת מסתור. למרות מעצרם של החשודים, הנשק לא אותר.

במהלך החקירה הצליחו החוקרים לאסוף ראיות נגד החשודים בביצוע העבירות המיוחסות להם ובמהלך הפעילות נתפסו על ידי השוטרים נשק מסוג תת מקלע קרל גוסטב ותחמושת רבה. מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת ובסיום החקירה הגישה המשטרה לבית המשפט הצהרת תובע של פרקליטות מחוז חיפה עם כוונה להגיש נגד החשודים כתב אישום חמור ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

לאחר אירוע החטיפה, שעורר סערה גם בשל דברי מפקד אגוז שאף צוטט כמי שקרא להדיח את החייל ולאחר שדובר צה”ל התנער מדבריו, פרסם הודעת הבהרה שבמסגרתה טען שלא קרא להדיחו. במקביל, ח”כ עוזי דיין, יוזם הצעת חוק שלפיה חייל יוכל לירות במי שמנסה לחטוף לו את הנשק.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות