בקשה לצו נגד אירועים פרטיים בחוף ניצנים: "השתלטות על קרקע ציבורית"

בית משפט השלום בבאר שבע ידון בבקשה לאסור אירועים פרטיים באזור שטח החוף: "לאזרחים יש זכות ליהנות מהמשאב הציבורי"
מעיין לביא |
חוף, ארכיון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90 (למצולמת אין קשר לנאמר בידיעה).

לבית משפט השלום בבאר שבע הוגשה בקשה למתן צו מניעה זמני האוסר על קיום אירועים פרטיים לצרכים מסחריים והפעלת אתר קמפינג בשטח חוף ניצנים, אשר מונעים מהציבור גישה חופשית לחוף והזכות ליהנות מהמשאב הציבורי. הבקשה הוגשה על מנת לשים קץ למצב של "השתלטות על מקרקעי ציבור, הפרות בוטות של הדין ועשיית עושר ולא במשפט על חשבון הציבור".

חוף ניצנים הוא מקרקעין בבעלות המדינה המנוהלים על ידי רשות מקרקעי ישראל. כפי שעולה מהבקשה, חברת קייטרינג "אמיליה" ומנהלה ליאור טובול, מבצעים לאורך תקופה שימושים אסורים בשטח חוף ניצנים, בהיקף של למעלה מ-30 דונם, ובאופן שמונע את גישת הציבור לחוף והפקת הנאה ממנו.

על פי הבקשה, חברת הקייטרינג מקיימת אירועים מסחריים שלא כדין בשטח החוף וגובה תשלום עבור כניסת הציבור "למתחם הקמפינג" שהקימה. החברה, כך נטען, אף תחמה שטח בחוף והציבה קרוואנים במתחם. כמו כן, החברה ביחד עם מנהליה מפעילים הרחיבו את שטח המזנון ואף התחילו להפעילו בלילות כפאב. "הכל", נכתב בבקשה, "תוך הפקת רווחים כלכליים, פגיעה במשאבי הטבע והפרעה לגישה החופשית של כלל הציבור לחוף".

"בהיות חוף הים משאב ציבורי", נכתב בבקשה, "ראוי שהשימוש בו יהיה פתוח לציבור הרחב באופן מלא ושוויוני. גביית תשלום מהציבור תמורת כניסה לחוף הים, וכן השכרת חלקים מהחוף, ללא כל הרשאה מהרשות, לשם הצבת קרוואנים, הקמת אוהלים וקיום אירועים פרטיים ובכלל זאת חתונות, מסיבות רווקות, ימי הולדת, אירועי חברה וכיוב' והכל למען בצע כסף, מאיינת את היות המשאב החופי- משאב ציבורי, ומפקיעה אותו מהציבור בניגוד מוחלט לכל דין".

עוד צוין, כי "המשיבים משתמשים במקרקעין המהווים חוף ים אשר מיועד לרווחת הציבור הרחב, למקור לעשיית רווחים פרטיים. זאת, תוך חסימת נגישות הציבור לחוף באמצעות תחימת שטחים בחוף, בלי שהם מחזיקים בכל זכויות במקרקעין ובלי שקיבלו מהמבקשת הרשאה לעשות בהם שימושים מהסוג המתואר".

השימושים האמורים, נטען, נעשים תוך "הפרת חוק שמירת הסביבה החופית ותכליותיו בשמירת החופים כשטח פתוח לשימוש הציבור והנאתו, ומניעת המעבר החופשי של הציבור בשטח החוף".

בבקשה מצוין כי לפני כשבועיים נמסר למר טובול מכתב התראה, במסגרתו נדרש הוא או מי מטעמו להפסיק לאלתר את השימושים האסורים המבוצעים במקרקעי ציבור. על אף ההתראה, "הפעילות הבלתי חוקית במקרקעין עודנה נמשכת ובנסיבות העניין, מתבקש בית המשפט במסגרת הבקשה לתת צו מניעה דחוף להפסקת הפעילות הבלתי חוקית בחוף ניצנים", לשון הבקשה.

הכניסה למתחם הקמפינג הסגור בניצנים

 

הוראות למתארחים במתחם הסגור – על שטח ציבורי

 

שמשיות בתשלום במתחם הקמפינג הסגור בניצנים
שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות