"אלוהים לא עוזר למי שלא עוזר לעצמו"

עו״ד רז עטיה המתמחה בהליכי מחיקה והסדרת חובות עבור לקוחות המצויים תחת חובות, עיקולים והגבלות, במסר חשוב
גיא פישקין |
עו"ד רז עטיה

"דחיינות" היא תופעה התנהגותית המתאפיינת בדחייה או הימנעות של אדם מביצוע פעולה או מטלה שהוא מעוניין או צריך לבצע. מדובר בתופעה שכיחה בעולם המערבי ובעלת השפעה מרחיקת לכת על אדם בכל אחד מרבדי חייו, אולם כאשר מדובר בהתנהלות כלכלית שיש בה בכדי להשפיע על משפחתו וסביבתו הקרובה של אדם, כאן מדובר כבר בדגל אדום.

מדי שנה נפתחים בישראל אלפי תיקים בהוצאה לפועל כנגד חייבים. הסטטיסטיקה מלמדת כי על פי רוב לא מדובר באנשים שפעלו במזיד על מנת להתחמק או להימנע מתשלום החוב הכספי, אלא בבעלי עסקים נורמטיביים לחלוטין, שעקב התנהלות פיננסית לקויה הידרדרו עד לתהומות עמוקים, מהם פשוט לא הצליחו להתאושש.

מי שמביע עמדה שאינה משתמעת לשתי פנים בנושא הוא עו"ד רז עטיה, המתמחה בייצוג חייבים בהליכי מחיקת חובות שונים, לרבות פשיטות רגל, חדלות פירעון והסדרי חובות מול הוצאה לפועל ורשויות המס. בשיחה עם אוביטר מבהיר עו"ד עטיה את הרציונל השגוי העומד מאחורי שיקולי בעלי עסקים אלו, אשר בבוא העת אינם מצליחים לעמוד בתשלומים ונאלצים לחפש ישועה במסגרת הליך משפטי להקלה על מצבם.

עו"ד רז עטיה

"יוצא לי", הוא מספר, "ללוות מקרוב את החייבים בהוצאה לפועל, כמו גם לקוחות בבנקים המצויים בחובות כבדים עם צ'קים שחוזרים בזה אחר זה. התכונה הבולטת ביותר שמאפיינת את כולם היא דחיינות. יוצא לי לא פעם לשמוע משפטים כמו 'יהיה בסדר', 'יקרה לי נס', 'אלוהים יעזור לי'. אני תמיד עונה לכולם שאלוהים לא יעזור להם, אם הם לא יעזרו לעצמם, שכן אלוהים עוזר רק למי שעוזר לעצמו. הפשט כאן ברור. אנחנו חייבים להיות אחראים למעשים שלנו, על אחת כמה וכמה בזירה הכלכלית שהינה רוויה באתגרים ובהפתעות".

מה הסיבה לדעתך שאנשים לא מודעים למצבם?

"יש חשש אמיתי, אולי זה אגו אולי כבוד, אבל בעל עסק ומעמד לעיתים מתכחש למצבו. הרבה מעדיפים להדחיק או שלא באמת מפנימים את הסיטואציה אליה הגיעו. הבעיה היא שמדובר בכדור שלג, שאם לא עוצרים אותו בזמן, כך גם החוב והמצוקה הכלכלית רק תלך ותגדל בהתאמה".

איזה עצה היית נותן לבעלי עסקים שמצויים כרגע בסיטואציה מעורערת מבחינה כלכלית?

"חשוב להסביר להם שאין מה לחשוש מהיוועצות עם עורך דין שמתמחה בתחום של פשיטות רגל, הוצאה לפועל וחדלות פירעון. ככל שהם יקדימו להיפגש איתו כך מצבם ייטב. המדינה מגלה בשנים האחרונות גישה מקלה כלפי חייבים שמוכיחים כי צברו את החובות בתום לב, כך שבהחלט ניתן להתמודד עם כל צרה. תנו לעורכי דין המכירים את החוק לאורכו ולרוחבו, להיות אלו שיסייעו לכם בשעה הקשה הזו. אנחנו כאן בשבילכם".

לאתר עורך דין רז עטיה

_______________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a8%d7%96-%d7%a2%d7%98%d7%99%d7%94

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות