חודשיים מאסר לגבר שתקף את אשתו

הגבר, חולה סרטן, הורשע זו הפעם השנייה בתקיפת בת זוג, אולם ביהמ"ש התחשב במצבו הבריאותי וגזר עליו עונש קל שהתקזז עם ימי מעצרו
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

שופטת בית משפט השלום בנצרת, רות שפילברג כהן, גזרה חודשיים מאסר (שרוצו כבר בימי מעצרו) וקנס בגובה אלף שקלים, על נאשם תושב הצפון, שהורשע תקיפת בת זוג הגורמת חבלה של ממש ותקיפת בת זוג. הנאשם היכה את בת זוגו לאחר שצפר לה מרכבו מספר פעמים והיא לא ענתה לו.

על פי כתב האישום הנאשם נשוי למתלוננת מזה 26 שנים, ולפני כתשעה חודשים הגיע הנאשם ברכבו וצפר למתלוננת מחוץ לבית. לאחר מספר דקות בהן צפר והמתלוננת לא נענתה, נכנס הנאשם אל הבית, כשהוא תחת השפעת אלכוהול, צעק על המתלוננת "למה לא ענית", והחל דופק על השולחן בבית. אז, תקף את המתלוננת בכך שאחז בידה השמאלית, משך אותה בשערות ראשה, וגרר אותה אל מחוץ לבית. הנאשם הכה את המתלוננת בסטירות לפניה.

המתלוננת נכנסה אל הבית, ושאלה את הנאשם לפשר מעשיו. בתגובה, רדף הנאשם אחרי המתלוננת וניסה לתקוף אותה שלא כדין בכך שנטל כיסא וזרק אותו לעברה, אך הכיסא לא פגע בה. בהמשך, ברחה המתלוננת אל חצר הבית והנאשם הגיע בעקבותיה, אחז בשערות ראשה, והחל למשוך אותה. רק לאחר שהמתלוננת ביקשה ממנו להתקשר לאחיה שיבואו לקחת אותה, חדל הנאשם ממעשיו. בהמשך, נכנס הנאשם אל הבית, השתולל והשליך חפצים שונים, ביניהם טלוויזיה אותה השליך מן המזנון. כתוצאה ממעשי הנאשם, נגרמו למתלוננת חבלות בידיה.

בכתב האישום גם צוין, כי מוקדם יותר באותו המועד, בבית, בעת שהמתלוננת ישנה, תקף אותה הנאשם בסטירות לפניה ומספר חודשים קודם לכן, בבית, תקף הנאשם את המתלוננת בכך שאחז בידה, הוציא אותה אל מחוץ לבית, נעל את דלת הבית והותיר אותה בחוץ.

לנאשם שהודה במסגרת הסדר טיעון עבר פלילי הכולל 11 הרשעות קודמות, מרביתו מהעבר הרחוק ובעבירות אלימות, רכוש, הונאה ועבירות כלפי עובדי ציבור. הרשעתו האחרונה היא מלפני שמונה שנים, בה הורשע בעבירות אלימות אותן ביצע כלפי המתלוננת עצמה.

התביעה הגישה את גזר-הדין שניתן בעניינו של הנאשם וצוין בו כי הנאשם תקף את המתלוננת בכך שירק עליה, תפס את ראשה בחוזקה והטילה ארצה. כן הכה ברגליה באמצעות מקל מעץ, השתולל ושבר חפצים בבית ובהם הטלוויזיה. הנאשם, בטיעונים לעונש באותו תיק מלפני למעלה משבע שנים, התחייב שלא לשוב על המעשים.

"כתב האישום באותו התיק", כתבה השופטת, "אשר הוגש לעיוני אף הוא, מלמד כי הנעשים נעשו תחת השפעת אלכוהול, ולמעשה בנסיבות דומות מאוד לאלו שבעניינו. הוטלו על הנאשם אז 6 חודשי מאסר לריצוי בעבודות שירות, מאסר על-תנאי והתחייבות. יש בדברים כדי להצביע על התנהגות חוזרת, ועל כך שעונשים שהוטלו על הנאשם בעבר לא הרתיעו אותו מלשוב ולבצע עבירות דומות".

השופטת שפילברג כהן ציינה כי מאחר ומדובר באדם חולה סרטן היא תסתפק בחודשיים בהן שהה במעצר: "מדובר בחולה אונקולוגי, המצוי בהווה בטיפול מורכב. אמנם, גם בעת ביצוע העבירות היה הנאשם חולה, ומחלתו לא ריסנה אותו… מצאתי כי משקלן של נסיבות אישיות קשות הנו משקל מכריע בשיקולי הענישה, עד כדי הימנעות מכליאתו של הנאשם. סברתי כי בתקופת המעצר הממושכת בה שהה הנאשם יש כדי למצות את העונש הראוי בנסיבות העניין, תוך הטלת מאסר על-תנאי ממושך, שיש לקוות כי ירתיע את הנאשם מלשוב ולבצע עבירות דומות בעתיד".

_______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת רות שפילברג כהן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות