עו"ד אסתי עוקב מאמינה בחשיבה יצירתית

עו"ד אסתי עוקב היא מהבולטות והמומחיות בתחום דיני העבודה בארץ. היא מייצגת הן עובדים, והן מעסיקים. הן עצמאים, והן שכירים – ולכן מכירה את סדרי הדין והתקדימים מכל הזוויות האפשריות. זהו סיפורה
דניאל בן חמו |
עו"ד אסתי עוקב

יש עורכי דין שהולכים עם הכסף והכוח ולא תמצאו אותם מייצגים סתם אנשים. יש כאלה שהולכים רק עם האנדרדוג, ולא תתפסו אותם גם מתים כשהם מייצגים את בעלי הממון והעוצמה. ויש את אלה שהולכים עם החוק, מתחברים ואוהבים את כל צדדיו ופניו, מייצגים את כל מי שצריך ייצוג לפי נסיבות המקרה –ואלה עורכי הדין שמכירים את התחום שלהם מלפני ולפנים.

כזו היא עורכת הדין אסתי עוקב, בוגרת הפקולטה למשפטים במכללת נתניה. לאחר התמחות במשרד נ. פינברג ושות', יצאה עוקב לדרך עצמאית בשנת 2002, פתחה משרד משלה ברחוב ברקוביץ' 4 בתל אביב והפכה לאחת הבולטות בפרקליטי תחום דיני העבודה בארץ, המייצגת מעסיקים וחברות וכן מנהלים בכירים ועובדים מן השורה שזכויותיהם נפגעו.

"בחרתי בתחום דיני העבודה מכיוון שזהו תחום שמעניק ביטחון תעסוקתי לשני הצדדים: מצד אחד- למעביד – שנזקק ללווי שוטף החל בגיוס עובדיו, חתימת הסכם העסקה מולם, המשך בקידום תנאי העסקתם, שינוי תנאים, וכלה בפיטוריהם או סיום עבודתם כולל בנסיבות מיוחדות כגון: פיטורי עובדים בגיל מבוגר, פיטורי עובדת בהריון וכו׳ , זכות הטיעון ועריכת שימוע, הגנה על סודות מסחריים ועיגון הזכות לסודיות ולאי- תחרות", היא מספרת, ומוסיפה: "ומהצד השני מנהלים בכירים – שלמרות בכירות תפקידם כגון: מנהל מחלקה, מנהל אגף, סמנכ"ל תפעול, חשב שכר, מנהל משאבי אנוש – מוצאים עצמם בהעדר תשלום לזכויותיהם שלהם כגון: גמול שעות נוספות, פיטורין שלא כדין, אובדן השתכרות בגיל מבוגר וכיוצא באלה הפרת הסכמים".

עו"ד אסתי עוקב

תקצר היריעה מלפרט את כל ההישגים הייחודיים והמרשימים של עו"ד עוקב, אבל על קצה המזלג:

פסק דין ראזי אבו ג׳וליה נגד סופר קרור, בו ייצגה עו"ד עוקב את המעסיקה: נדחתה מרבית תביעתו של העובד שתבע פיצויי פיטורין וזכויות בשווי כ-700,000 שח , בפסק הדין קיבל רק כ-40,000 שח לאחר שהוכח כי לא פוטר אלא התפטר ולכן לא זכאי לפיצויים.

פסק דין בני בן יוסף – בו תבעה המעסיקה את העובד לשעבר על תחרות בלתי הוגנת, גניבת לקוחות והפרת חובת אמון . שווי התביעה עמד על 1,800,000 ₪, אולם לאחר טיפול מקצועי מוצלח נדחתה מרבית התביעה והעובד חויב רק ב-25,000 ₪.

פסק דין שלמה שטיצקי – התקבלה תביעת העובד שייצגה עו"ד עוקב, להכיר בו כעובד שכיר, זאת לאחר שבמשך 30 שנה נתן שירותים כקבלן עצמאי בהנהלת חשבונות. זאת, על אף שחתם על הסכם להיעדר יחסי עובד-מעביד ואף התחייב להשיב 40% מהתמורה החודשית (תניית גידרון). המעסיקה תבעה בתביעה שכנגד כ-2 מיליון ₪ אולם תביעתה נדחתה. לא זו אף זו: התובע הוכר כעובד שכיר לכל דבר וניתנו לו מלוא הזכויות, כולל פיצויי פיטורין בשווי כ-500,000 ₪.

הלנת שכר – פיצויי הלנת שכר בסך 92,000 שח נפסקו בגין אי תשלום משכורת של חודש בודד.

פסק דין ברנס אלפונסו נ׳ ספנקרום. משרדה של עו"ד עוקב ייצג את העובד, שהינו עובד בניין שטען כי שכרו החודשי לא שולם לו נדחה על ידי מעסיקתו בטענה כי לא חתם על טופס 101 ולא העביר דיווח של שעות עבודתו. במסגרת דיון הוכחות הוסיף המעסיק, לכל יתר טענותיו, גם כי מצבו הכלכלי קשה ולכן לא יכול היה לשלם את שכר העבודה במועד החוקי. בדחיית טענותיו פסק בית הדין לעבודה בתל אביב כי מצב כלכלי קשה אינו עילה להלנת שכר וכי יש לשלם את שכרו של העובד 4,500 שח בתוספת פיצויי הלנה עד למועד התשלום בפועל המסתכמים בכ-92,000 שח.

אלה כאמור רק חלק משלל ההישגים הבאמת מרשימים עבור לקוחות מכל צדי המתרס, ויתר הדברים הלא הם רשומים על ספר הישר… או במקרה הזה, באתר האינטרנט של משרדה, משרד עורכי דין לדיני עבודה. היכולת הזו לפעול בתחום דיני העבודה מכל כיוון אפשרי, לפי נתוני התיק הייחודיים, נותנות תוקף למוטו המקצועי שלה: "אני מאמינה בחשיבה יצירתית ובהתאמת הפתרון הספציפי לכל תיק לפי נסיבותיו".


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות