מה הסתתר בעלי הגפן של רמי לוי?

בקשה לתביעה ייצוגית בהיקף של מיליוני שקלים הוגשה נגד הרשת לביהמ"ש המחוזי בת"א, בטענה כי היא משווקת מוצרים ככשרים אף שלא קיבלו את אישור הרבנות והכילו זבובים ועכבישים
%d7%a0%d7%a2%d7%9e%d7%94-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
רמי לוי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לבית המשפט המחוזי ת"א הוגשה תביעת ענק נגד חברת רמי לוי שיווק השקמה ויבואנים נוספים. על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד יוסף-חי אביעזיז, רמי לוי משווק מוצרים רבים כ"כשרים" ו"מאושרים" על ידי הרבנות הראשית לישראל, בעוד המוצרים הללו לא אושרו על ידי הרבנות הראשית. חלק מהמוצרים הללו הם "עלי גפן" וריבות שונות המכילות פטל שחור שבדיקות מעבדה גילו כי אלו הכילו חרקים מזנים שונים. נעיר שהרבנות הראשית לא מאשרת את המוצרים הללו זה זמן רב בשל הנגיעות של אותם מוצרים בחרקים.

התובעים בתביעה הייצוגית טרחו צירפו בדיקת מעבדה של ארגון "כושרות" מהבדיקה עלו דברים מדאיגים: באחת מהצנצנות גילתה בדיקת המעבדה 106 חרקים מזנים שונים (זבוב ועכבישים לדוגמה), מה שמלמד ששלילת אישור הכשרות של הרבנות היתה מוצדקת מאוד.

דורש הפסקה מיידית של השיווק המטעה. בא כוח התובעים, עו"ד יוסף-חי אביעזיז.

חרף הנתונים הקשים של הנגיעות בחרקים, חברת רמי לוי ממשיכה לשווק את המוצרים כ"כשרים" ו"מאושרים" על ידי הרבנות הראשית.

במסגרת התביעה הייצוגית דורשים התובעים הפסקה מיידית של השיווק המטעה, וכן, פיצוי בשיעור שעולה על 2.5 מיליון שקלים המבטא פיצוי אישי לכל אחד מחברי הקבוצה בשיעור ממוצע של 750 שקלים.

את התובעים מייצג עו"ד יוסף-חי אביעזיז, המכהן כסגן יו"ר ועדת תובענות ייצוגיות בלשכת עורכי הדין-ארצי.


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות