הערעור נדחה – ספיר ניסני תיכנס לכלא

שופטי המחוזי מרכז דחו את הערעור והותירו על כנה את הרשעתה של ניסני בגרימת מותה ברשלנות של אמה. ביהמ"ש קבע כי תחל לרצות את עונשה בעוד 3 חודשים
מעיין לביא |
ספיר ניסני

הרכב שופטי בית משפט המחוזי מרכז, אברהם טל, דחה את ערעורה של ספיר ניסני נגד פסק הדין שניתן בעניינה בבית משפט השלום בפתח תקווה, במסגרתו הורשעה בגרימת מוות ברשלנות של אמה, מרים ניסני ז"ל, ונדונה לשלושה חודשי מאסר בפועל, ומאסר על תנאי. בכך הותיר בית המשפט המחוזי את הרשעת ועונש המערערת על כנו, והורה כי הנאשמת תתייצב לריצוי מאסרה ב-13 ביוני השנה בבית הסוהר נווה תרצה.

לפני כחמש שנים, הגישה הפרקליטות לבית משפט השלום בפתח תקווה כתב אישום נגד הנאשמת בגין גרימת מוות ברשלנות של אמה. זאת לאחר שבחקירה לא נאספה תשתית ראייתית של ממש להוכיח כי פגעה באמה במודע או במתכוון, ואף נאספו אינדיקציות ראייתיות אובייקטיביות שונות התומכות בגרסתה כי הדבר אירע בטעות רשלנית. ביולי 2018, במסגרת הסדר דיוני בין הצדדים, הודתה הנאשמת בכתב אישום מתוקן בגרימת מות אמה ברשלנות.

בהתאם להסדר הדיוני בין הצדדים, לאחר הודאתה, טענה הנאשמת טענות משפטיות שונות בבקשה לבטל את כתב האישום המתוקן מטעמי הגנה מן הצדק. בפברואר 2019 קיבל בית משפט השלום בפתח תקווה, את עמדת הפרקליטות, לפיה על אף שבמקרים מסוימים של גרימת מוות ברשלנות של קרוב משפחה מדרגה ראשונה הנטייה הינה שלא להעמיד לדין פלילי, ולכל הפחות, שלא להשית מאסר בפועל, במקרה זה, הרף הגבוה במיוחד של הרשלנות, הצדיק את העמדתה לדין והרשעתה בפלילים.

בהמשך, לאור רף הרשלנות הגבוה, עתרה הפרקליטות להשית על הנאשמת מאסר בפועל. באוגוסט 2020, קיבל ביהמ"ש את עמדת הפרקליטות גם לעניין העונש, וגזר על הנאשמת 3 חודשי מאסר ו- 8 חודשי מאסר על תנאי.

בספטמבר האחרון, הגישה הנאשמת ערעור לבית המשפט המחוזי מרכז נגד הרשעתה ונגד חומרת עונשה, וניתן לה עיכוב ביצוע של העונש עד מתן פסק דין בערעור. הערעור שהגישה הנאשמת לא כלל את נימוקי הערעור, והיא ביקשה מביהמ"ש לאפשר לה אורכה להגשת נימוקי הערעור. במשך מספר חודשים, מעת לעת, לבקשת המערערת, אפשר לה ביהמ"ש מספר אורכות ממושכות להגשת נימוקי הערעור, אך הנאשמת לא הגישה את נימוקיה.

לאחר שהאורכה האחרונה שנתן ביהמ"ש למערערת לפנים משורת הדין לא נוצלה על ידה להגשת נימוקי הערעור, ולאחר שחלפו לא פחות מ- 6 חודשים מיום הגשת הערעור ו-7.5 חודשים מיום מתן גזר הדין נגדה, דחה ביהמ"ש המחוזי מרכז סופית את הערעור על כל היבטיו, וקבע כי עליה להתייצב לריצוי מאסרה ביוני 2021 בבית סוהר נווה תרצה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות