בשל מצוקתה הכלכלית של האם – האב ישתתף בהוצאות

בית המשפט הכריע כי אב ישלם לגרושתו מחצית מהוצאות הרפואה והחינוך של ילדיו, עוד בטרם קיים דיון בנושא, בשל מצבה הכספי
דנה לווינסקי |

בית המשפט לענייני משפחה קיבל בקשה לחייב אב לשלושה ילדים, בתשלום מחצית מהוצאות החינוך והרפואה. בכך שינה בית המשפט את החלטתו המקורית, בה לא נקבעה לאב השתתפות בהוצאות.

במשך שנים סירב האב להשתתף בהוצאות ילדיו, והאם נשאה בהן בגפה. בית המשפט קיבל את בקשתן המנומקת של עו"ד מיטל גולן ועו"ד עינת משגב, ועוד טרם קיומו של דיון בעניין, חייב את האב באופן חד משמעי להשתתף בהוצאות החינוך והרפואה הקטינים.

לפני כשנתיים קבע בית המשפט דמי מזונות זמניים לשלושת הילדים, אולם באותה החלטה לא נקבע דבר לעניין הוצאות החינוך והרפואה. האם ניסתה להימנע מפנייה לערכאות המשפטיות, והתגוררה במשך כל השנים יחד עם שלושת הילדים בחדר אחד, בצפיפות ובתנאים שאינם עולים בקנה אחד עם טובתם. כעת, בשל המצב הכלכלי הקשה מנשוא אליו נקלעה, לא נותרה לה ברירה אלא לפנות בבקשה לעזרה. ואכן, בבקשה שהוגשה על ידי עו"ד גולן ועו"ד משגב, צוין כי האם נאלצת לשאת בכל הוצאות הקטינים לבדה, וניצבת בפני קריסה כלכלית.

לאחר קבלת הבקשה והתגובה לבקשה מצד האב, בהחלטה חד משמעית וחרף העובדה שלא התקיים כל דיון בעניין זה, קבע בית המשפט כי האב ישתתף בחלקים שווים עם האם בכל הוצאותיהם של הקטינים, לרבות תשלומי גן, קייטנה, צהרון, חוגים, אבחונים ובדיקות, תרופות וכיו"ב- הוצאות המגיעות לאלפי שקלים מדי חודש.

_________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%9e%d7%99%d7%98%d7%9c-%d7%92%d7%95%d7%9c%d7%9f

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות