פרשת השחיתות במאוחדת: 4 שנות מאסר לאברהם סיבוני

בגז"ד האחרון שניתן במסגרת הפרשה רחבת ההיקף שעניינה קניית מבוטחים נידון סיבוני, שעמד בראש מערך השיווק והורשע בעבירות שחיתות, למאסר
דניאל בן חמו |
סניף קופת חולים מאוחדת בירושלים. צילום: פלאש 90

סוף לפרשת השחיתות בקופ"ח מאוחדת: בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר עונש של ארבע שנות מאסר בפועל על אברהם סיבוני, אשר הורשע בעבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד, הפצת חשבוניות פיקטיביות, הלבנת הון ועבירות נוספות, בסכום של עשרות מיליוני שקלים. בנוסף, הורתה השופטת שרית זמיר על חילוט סכום של כשלושה מיליון שקלים מסיבוני.

מדובר באחרון גזרי הדין שניתן בפרשה רחבת ההיקף שהתרחשה בקופת חולים "מאוחדת" ובחברות שעבדו עימה, בין השנים 2010-2002. סיבוני עמד בראש מערך חברות שיווק, אשר ביצעו פעולות שיווק אסורה עבור הקופה באמצעות מגייסי מבוטחים, ואף בדרך של תשלום כסף למבוטחים חדשים, פעילות שכונתה על ידי בית המשפט "קניית מבוטחים". פעילות השיווק האסורה הוסוותה בדרכים שונות. סיבוני הורשע ברישום כוזב במסמכי תאגיד בסכום של כ-50 מיליון שקלים, הלבנת הון של כ-30 מיליון שקלים, השמטת הכנסות בסך של כ-40 מיליון שקלים והשמטת מע"מ בסכום של כ-6 מיליון שקלים.

בית המשפט ציין בגזר הדין כי "מידת הפגיעה בערכים המוגנים בעבירות מס והלבנת ההון היא גבוהה ומשמעותית במקרה דנן, הן בשל דפוס הפעולה השיטתי והמתוחכם שנגלה, תוך שימוש בחברות רבות ובאנשי קש; הן בשל סכום השמטת ההכנסה הגבוה בו הורשע הנאשם… סכום המע"מ שהושמט… סכום החשבוניות הפיקטיביות הכולל שהוצא… וסכום עבירות הלבנת ההון…; הן בשל חלקו האקטיבי, המרכזי, הדומיננטי והממשי באותה התנהלות עבריינית מאורגנת, מתוחכמת ושיטתית; והן בשל משך הזמן בו בוצעו העבירות, אשר הופסקו רק בעקבות החקירה ומשעה שהפכה לגלויה".

_____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת שרית זמיר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות