ביהמ"ש: 8-13 שנות מאסר לתושבי עזה שהבריחו חומרי נפץ בסירות

בית המשפט העליון דחה את הערעור שהגישו שלושה תושבי עזה על העונשים שנפסקו להם בגין הרשעתם בהברחת חומרי נפץ לרצועה
נעמה כהן |
ירי טילים מעזה לישראל צילום: פלאש 90

שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון, הותיר על כנם עונשי מאסר משמעותיים, בין 8 ל-13 שנים בפועל, שהוטלו על תושבי עזה בגין הרשעתם בהברחת חומרי נפץ על גבי סירות ממצרים לרצועת עזה. אחד מהנאשמים גם הורשע כי תכנן לבצע פיגוע במהלך מבצע "צוק איתן".

הנאשמים, חמיס עראישי, ממדוח בכר ופאדי מחמוד סעיד בכר זגרה, הורשעו על פי הודאתם במסגרת הסדר טיעון במספר עבירות נשק בגין הברחת חומר נפץ רב על גבי סירות ממצרים לרצועת עזה והחזקת נשק.

על פי כתב האישום, הנאשמים הבריחו חומרי נפץ ממצרים לעזה מספר פעמים, ואחד מהנאשמים גם תכנן לבצע פיגוע במהלך "צוק איתן", בעזרת רימונים, אך לאחר שמקום הפיגוע המיועד נחשף על ידי צה"ל, לא ביצע את המעשה.

על הנאשם עראישי הטיל בית המשפט המחוזי בבאר שבע עונש של  13 שנות מאסר בפועל ואילו שני הנאשמים הנוספים נידונו לעונשי מאסר בפועל של 8 ו-8.5 שנים.

הנאשמים ערערו על העונש וכאמור, השופט אלרון, קבע בפסק הדין, כי כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים "הוברחו לשטח רצועת עזה עשרות ק"ג של חומר נפץ העלולים לשמש לפגיעה בחיי אדם כחלק מהמאבק המזוין של ארגוני הטרור ברצועת עזה נגד מדינת ישראל, אזרחיה וחייליה".

השופט אלרון הדגיש כי "בהתאם, יש לנקוט באמצעי ענישה קשים כלפי אלו המעורבים בהברחת אמצעי לחימה לשטח הרצועה".

___________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יוסף אלרון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות