TLV נגד רנואר: לא משלמת שכירות ולא מתפנה

בתביעה בגובה 10 מיליון שקלים שהוגשה לביהמ"ש המחוזי בת"א, טוענת הנהלת הקניון כי חברת טוונטי פור סבן, מקבוצת רנואר, לא עומדת בהתחייבויותיה על פי ההסכם בין הצדדים
נעמה כהן |
חנות של חברת האופנה "טוונטי פור סבן" בקניון רחובות. צילום: פלאש 90

לבית משפט המחוזי בתל אביב, הוגשה תביעה על ידי הנהלת קניון TLV, נגד טווינטי פור סבן מקבוצת רנואר על כ-10 מיליון שקלים בגין הפרת חוזה. לטענת הקניון, מדובר בהפרות בוטות מצד טוונטי פור סבן את ההתקשרות שנרקמה בין הצדדים, הואיל וטוונטי פור סבן כשלה מלעמוד בהתחייבותה היסודית לשלם לקניון את התשלומים המגיעים לה מכח הסכם שכירות, ומנגד גם אינה מפנה את שטח המסחר בקניון.

על פי התביעה, במהלך שנת 2014 הנהלת קניון וחברת טוונטי פור סבן, השייכת לקבוצת רנואר, התקשרו בהסכם שכירות, במסגרתו שכרה חברת האופנה חנות בקניון TLV ברחוב החשמונאים בתל אביב. בתקופת השכירות, נענתה התובעת לבקשת טוונטי פור סבן, הרבה לפנים משורת הדין ומבלי שתהיה לה כל חובה לעשות כן, בין היתר, להקלות בדמי השכירות והעניקה לה, בתנאים שסוכמו ביניהם, הקלה בדמות הנחה זמנית משמעותית בדמי השכירות, כאשר במסגרת ההסכם התנתה התובעת במפורש כי היא תוכל לסיים את ההקלה, בכל עת ולפי שיקול דעתה הבלעדי, בהודעה מוקדמת בת 30 יום.

בחודש ינואר שעבר, כך נטען בכתב התביעה, הודיעה הנהלת הקניון לטוונטי פור סבן בכתב, על סיום ההקלה והחברה בחרה, מסיבותיה שלה, "להתנער מאחריותה והתחייבויותיה החוזיות על פי אותם הסכמים ולהפסיק לשלם לתובעת את מלוא הסכומים המגיעים לה כדין". על פי הנהלת הקניון, חודש לאחר מכן התקבל אצלה מכתב מאת קבוצת רנואר הכוללת את טווינטי פור סבן שבמסגרתו היא הודיעה, באופן חד צדדי ובניגוד מוחלט להסכם השכירות, על ביטול של הסכם השכירות ופינוי המושכר. הודעה זו, טוענים בהנהלת הקניון, מהווה "הפרה יסודית של הסכם השכירות שנחתם בין הצדדים".

במכתב התשובה מצד הנהלת הקניון נאמר כי מדובר בהפרה יסודית של הסכם השכירות. ההנהלה דרשה מטווינטי פור סבן לתקן את ההפרה מצדה, שאם לא כן, תיאלץ לנקוט בהליכים משפטיים לשם מיצוי מלוא זכויותיה על-פי הסכם השכירות ובהתאם להוראות הדין. בנסיבות אלה ומשלא נותרה לתובעת כל ברירה, בסוף חודש אוגוסט האחרון, הודיעה ההנהלה על ביטול הסכם השכירות, דרישה לפינוי המושכר ודרישות ראשונית נוספות.

"למן רגע זה ובמשך 6 חודשים", נכתב עוד לביהמ"ש, "הנתבעת לא פינתה את המושכר, כפי שהיא ציינה במכתבה, אלא החזיקה במושכר כ'בת ערובה' עד לחודש ספטמבר האחרון, תוך הפעלת לחץ פסול על התובעת, בניסיון לשנות את התנאים המסחריים בין הצדדים – וזאת מבלי לשלם לתובעת את התשלומים המגיעים לה על-פי הסכם השכירות ומבלי שתיקנה את הפרותיה היסודיות. בנוסף לכך, חברת האופנה הפרה את הסכם השכירות בהפרות יסודיות עת ביטלה את ההוראות לחיוב חשבון – ההרשאה לחיוב דמי שכירות בוטלה בחודש ספטמבר 2019 וההרשאה לחיוב דמי ניהול בוטלה בחודש מרץ 2020".

לשיטת הנהלת הקניון, גם לאחר פתיחתו המחודשת של קניון TLV לקהל הרחב לאחר הסרת המגבלות שהוטלו מכוח הנחיות הגורמים המוסמכים בממשלה נוכח התפרצות נגיף הקורונה, סירבה חברת האופנה לפתוח את המושכר ו"הותירה אותו כאבן שאין לה הופכין, תוך גרימה נזקים חמורים ותדמיתיים לתובעת ותוך הפרה בוטה של הסכם השכירות".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות