נתפסו עם 340 גרם קנאביס ושוחררו למעצר בית

שני חשודים בסחר בסמים ובהחזקת סם שלא לצריכה עצמית שוחררו למעצר בית בדיון ראשון להארכת מעצרם
דניאל בן חמו |
קנאביס

שני צעירים מהצפון, שנעצרו בחשד להחזקת מאות גרמים של חומר החשוד כסם בכמות שלא לצריכה עצמית וסחר בסמים, שוחרררו למעצר בית. שופט בית משפט השלום בתל אביב, יגאל נמרודי, קיבל את דברי עורכי הדין אביעד חייט ושרון חזות כי אחד מהם סובל מבעיה רפואית, ויש לו רישיון לשימוש בקנאביס.

השניים נעצרו בחוף הצוק בתל אביב, כאשר נמצאו ברכב ובחזקתם כמות של 341 ג' ברוטו סם מסוג קנאביס, ועשרות אלפי שקלים במזומן. אחד החשודים אישר כי הסמים שייכים לו. הוא ציין כי הוא זכאי לעשות שימוש, על פי רישיון, בקנאביס רפואי, אך גודל המרשם אינו תואם את הכמות הגדולה שנתפסה.

עו"ד אביעד חייט

השניים הובאו לבית משפט השלום בתל אביב, שם המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בחשד לסחר בסמים. הסניגור של הצעיר המחזיק ברישיון קאנביס רפואי, עו"ד אביעד חייט, ביקש לשחררו. "מדובר באדם שסובל מתחלואה, ולכן הוא מחזיק ברישיון לשימוש. המינון הוא של 30 ג' הוא לחודש. החשוד סובל גם מקושי בריאה, לכן הוא לא יכול לצרוך את הקנאביס בדרך של עישון ונאלץ להפוך זאת לנוזל. לאחר שהוא מצליח לבצע פעולה זו הוא מצליח לישון ולחיות את שגרת היום. הוא סובל מכאבי תופת ולא ניתן לעמוד בהם. רק הקנאביס מאפשר לו לחיות באופן נורמטיבי. מכל 100 גרם של קנאביס רפואי ניתן להפיק 0.8 מ"מ של שמן", אמר עו"ד חייט, והוסיף: החשוד עובד בצורה חוקית ומבקש הגדלה של הכמות. בחודשים האחרונים הוא ביקש פעמיים וסורב".

השופט נמרודי קיבל את דברי עו"ד חייט, הורה לשחרר את השניים למעצר בית וציין בהחלטתו כי אין אינדיקציה ממשית שאכן המדובר בסחר, מאחר ולא נמצאו שקיות לחלוקה, משקל וכיוצא בזה, ושני החשודים משתפים פעולה. "אני סבור כי על אף החשד הסביר שמיוחס לחשודים ושנמצא לגביו תימוכין בתיק החקירה, לאחר בחינה של מכלול נסיבות העניין, ניתן יהיה לאיין את החשש מפני שיבוש החקירה, על דרך של קביעת חלופות מעצר "הדוקות". מובן כי לאחר בחינת הריאות הנוספות, אם יתעורר חשד חזק יותר לעניין סחר, ניתן יהיה לשוב ולעתור בבקשה להורות על מעצר החשודים", כתב השופט נמרודי בהחלטתו.

עו״ד חייט בחר שלא להגיב לכתבה.
______________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט יגאל נמרודי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות