היכה את אחותו כי שוחחה עם גבר

השופט מנחם מזרחי גזר 6 חודשי מאסר בלבד על האח שהורשע באיומים ובתקיפה: "אין להקל ראש בכל אירוע אלימות בתוך התא המשפחתי, אך מדובר בהתרחשות אחת"
דניאל בן חמו |
אלימות במשפחה - מדריך
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי, גזר 6 חודשי מאסר על צעיר שהורשע באיומים ותקיפה, כלפי אחותו ששוחחה עם גבר אחר שאינו בן זוגה. רק אימם של השניים מנעה תקיפה חמורה יותר. השופט מזרחי כתב בגזר הדין כי "אין להקל ראש בכל אירוע של אלימות או איומים המתרחש בתוך התא המשפחתי, ובכלל זה בין אח כלפי אחותו ואמו". אולם לדבריו, "מבלי להקל ראש, מדובר בהתרחשות אחת, שלא נשנתה, ואין מדובר באירוע אלים או מאיים מן הרף העליון".

לפני כחצי שנה, על רקע חשדו של הנאשם, כי אחותו, בת ה-22, משוחחת עם גבר אחר שאינו בן זוגה, הוא גנב את מכשיר הטלפון הסלולארי שלה. המתלוננת ניסתה להחזיר לידיה את מכשיר הטלפון הסלולארי, אך הנאשם "הכה אותה, מספר מכות, על אוזנה השמאלית ועל כתפה השמאלית ואמר לה: "אני אהרוג אותך יא זונה, יאללה זה הזמן שלך".

בסמוך לאחר מכן, הגיעה אל החדר אימם של נאשם והמתלוננת, היא נעמדה ביניהם והנאשם איים על אמו: "זוזי, זוזי או שאני ארביץ לך או שאני אהרוג אותך ואותה". לאחר מכן, כך לפי הרשעתו, יצא מן הבית כמכשיר הטלפון הסלולארי בידו.

השופט מזרחי קבע כי, הנאשם ביצע עבירות חמורות המחייבות ענישה בעלת משקל, אשר תשיב לו כגמולו ותרתיע אותו מלשוב ולבצע מעשה שכאלה. "אין להקל ראש בכל אירוע של אלימות או איומים המתרחש בתוך התא המשפחתי, ובכלל זה בין אח כלפי אחותו ואמו. יחד עם זאת, ומבלי להקל ראש, מדובר בהתרחשות אחת, שלא נשנתה, ואין מדובר באירוע אלים או מאיים מן הרף העליון".

השופט הוסיף: "נוכח טיב האיומים, שאותם נקט הנאשם כלפי אחותו ואמו, טיב התקיפה החמורה כלפי אחותו, נסיבות המקרה, הרקע והמניע למעשים, ומנגד העדר עבר פלילי, ההודאה, וכלל הנסיבות, באתי למסקנה, כי יש לגזור את עונשו של הנאשם בתוך המתחם, בצורה מדודה".

משולחנו של השופט מזרחי יצאו בחודשים האחרונים מספר פסקי דין בהם הקל באופן ניכר בעונשם של מי שהורשעו בעבירות אלימות במשפחה. רק בשבוע שעבר פרסמנו כאן באוביטר כי גזר חצי שנת מאסר בלבד לגבר שהורשע בשני אישומים של תקיפה כלפי בת זוגו. "אין להקל ראש בעבירות אלימות במשפחה”, כתב השופט מזרחי, אך הוסיף כי במקרה זה “המתלוננת הגזימה בחלק מן הדברים שבתלונתה, כפי שהצהירה”.

_______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות