ההתעללות בגן בחולון – ביהמ"ש ידון בתנאי השחרור של הגננות

ימים ספורים לאחר שהוגש כתב האישום נגד בעלת גן ילדים בחולון ו-5 סייעות שעבדו תחתיה, ידון ביהמ"ש בתנאי שחרורן המגבילים אותן שלא לעבוד עם ילדים. כתב האישום מייחס להן מספר עבירות של תקיפת פעוטות במעון
נעמה כהן |
הפגנה נגד התעללות בפעוטות. ארכיון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ביום חמישי האחרון הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד בעלת גן ילדים מחולון וחמש סייעות שעבדו תחתיה, בגין ריבוי עבירות של תקיפת קטין הגורמת חבלה של ממש וריבוי עבירות של תקיפה סתם ביחס לרוב הילדים שהיו תחת אחרותן. בהמשך להגשת כתב האישום נגדן, ידון בית המשפט בבקשה להאריך את התנאים המגבילים של הנאשמות, בין היתר שלא לעסוק עם קטינים.

על פי כתבי האישום, החל משנת 2018 ניהלה תושבת חולון, גן ילדים פרטי המיועד לילדים בגילאי 6 חודשים ועד 3.5 שנים, במסגרתו הועסקו שאר הנאשמות כסייעות. במהלך התקופה הרלבנטית לכתב האישום, בהזדמנויות רבות במהלך עבודתן בגן, בתדירות יומיומית, תקפו הנאשמות פעוטות שלא כדין, בעודן אחראיות עליהם, לעתים תוך שגרמו להם למכאוב, בין היתר: אחזו בהם בחוזקה; משכו אותם בידיהם וברגליהם וגררו אותם; הרימו את הפעוטות והטיחו אותם בחוזקה על מזרנים או על כיסאות; סטרו לפעוטות ואף בעטו בהם. לעתים, "הענישו" פעוט שהפריע בכך שהושיבו אותו לפרקי זמן שונים, ממושכים בחלקם, בכיסא תינוק מוגבה ועוד.

בכתב האישום צויין, כי במהלך התקופה, מנהלת הגן, נכחה בגן שעות מועטות, ועל אף שידעה על קיומה של אלימות כלפי הפעוטות, הפרה את חובתה לדאוג לשלומם ובריאותם של הפעוטות ולמנוע התעללות בהם.

במקביל להגשת כתב האישום יתבקש בית המשפט להאריך, עד תום ההליכים, את התנאים המגבילים שהוטלו על הנאשמות ביניהם: איסור עיסוק עם קטינים (עד גיל 16) וחסרי ישע, איסור יציאה מהארץ ועוד. בנוסף, התבקש בית המשפט להגדיל את גובה הערבויות.

במסגרת הבקשות ציינו בפרקליטות: "מעשיהן של המשיבות, טיבם והיקפם הרב מצביעים על מסוכנות מופלגת הנשקפת מצד המשיבות כלפי ציבור הקטינים וחסרי הישע, בפרט כאשר קיימים יחסי תלות בין הקטינים או חסרי הישע לבין המשיבות".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות