אבוהב נגד חדשות 12: "פרסמו שקרים"

מנכ"ל משרד החינוך לשעבר טוען בתביעה שהגישה לביהמ"ש נגד חברת החדשות והכתב יוסי מזרחי, כי הוציאו את דיבתו באופן מגמתי על רקע כוונותיו להצטרף לפוליטיקה
גילי סיוון-כהן |
מנכ"ל משרד החינוך לשעבר, שמואל אבוהב. צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום הוגשה תביעת לשון הרע על ידי מנכ"ל משרד החינוך לשעבר שמואל אבוהב, נגד כתב חדשות 12 יוסי מזרחי וחברת חדשות 12, בסך חצי מיליון שקלים. על פי התביעה הכתבות אותן שידר מזרחי על אבוהב נסמכו על הדלפות מגמתיות ושקריות מבעלי תפקידים במשרד החינוך, על רקע כוונותיו של אבוהב ושל ראש מפלגת ימינה נפתלי בנט, לבחון את השתלבותו של התובע ברשימת מפלגת ימינה לבחירות.

על פי התביעה מזרחי וחדשות 12, ידעו היטב כי כתבות כאלה, אפילו אם הן דיבתיות ויוכחו בעתיד כאסופה של דברי לשון הרע, עלולות לסכל את מועמדותו לתפקיד חבר כנסת. הכתבות לטענת אבוהב, כללו בתוכן דברי לשון הרע חמורים כנגד התובע, כאשר הנתבעים אמנם פנו לתובע או לבא כוחו טרם שידור הכתבות על מנת לקבל תגובה לכתבות, אך הפניות לתגובה נשלחו זמן קצר מאוד לפני מועד שידור הכתבות.

הכתבות עצמן, כך נטען, התרחבו לנושאים ולעניינים אשר בגינם לא התבקשה כלל תגובה, כאשר במקרה אחד בולט, הנתבעים "לא גילו" לתובע כי הכתבה תיצור בעיניו של הצופה, "עימות" בין התובע לבין זוג הורים שכולים.

באחת הכתבות ששודרו, כך מצוין בתביעה, בחרו הנתבעים לשדר "סינק" אחד של ב״כ התובע, אף שהנתבעים ביקשו להתייחס לסוגיה מרכזית וה״סינק" השני שצולם במשרד ב״כ התובע, כלל התייחסות מפורשת אליה, לא שודר לבסוף, ועל פי התביעה אילו היה משודר, ברור היה לצופה כי אין בסיס לכתבה.

כך פורסמה הכתבה, מפורט בכתב התביעה, מבלי שהתובע הגיב לסוגיה מרכזית בכתבה ולא רק זאת, אלא שתגובת ב״כ התובע כאילו "הגיבה" על דבריו של האב השכול, במעשה עריכה מזוויע.

"לפני שתי הכתבות הארוכות בעניינו", נכתב עוד לבית המשפט, "התובע שלח לנתבעים, באמצעות באי כוחו, מכתבי תגובה מפורטים שעיקרו לגמרי את היסוד לכתבות הללו, ואולם הנתבעים החליטו לשדרן בכל זאת, מבלי לבדוק כלל את דברי התובע וכאשר חלק מן האמור בכתבות ששודרו, כלל לא נמסר לתגובה מוקדמת של התובע. בכך פעלו הנתבעים בניגוד לחובתם המשפטית והאתית".

בתביעתו מבקש מנכ"ל משרד החינוך לשעבר, פיצוי כספי בסך 500 אלף שקלים. זאת, לדבריו, בגין "הפגיעה הקשה בשמו הטוב". כמו כן, התובע עותר לסעד נוסף שעניינו תיקון והכחשה מצד הנתבעים לדברי לשון הרע.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות