גם בתקופת קורונה – אי תשלום מזונות לא בא בחשבון

התפרצות המגיפה וההגבלות על הציבור בעקבותיה, מאתגרים את עולם המשפט כולו כמו גם את תחום דיני המשפחה שמנסה להתמודד ולהתאים את עצמו למצב החדש והלא מוכר
עו"ד ד"ר שני רופא |
פגישה אחת עם בת הזוג ששינתה הכל. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה

מזונות ומשמורת בתקופת הקורונה. כמו כולנו, גם עולם המשפט נשאר פעור פה בהתמודדות מול מגפת הקורונה העולמית בסוגיות של משמורת, מזונות, הסדרי ראייה וכל דבר שקשור לשגרת החיים שלנו. יש לדיני המשפחה עוד כברת דרך לעשות על מנת להתאים עצמה למצב החדש, אולם בינתיים גם על האבות והאימהות מוטלת אחריות שאסור להם לחמוק ממנה.

עו"ד ד"ר שני רופא

איש מאיתנו לא צפה את העובדה של בידוד או אי יכולת לקיום הסדרי ראייה. איש מאיתנו גם לא צפה את העובדה שאותו אב או אם לחלופין אשר התחייבו לשלם את מזונותיהם של ילדיהם, בוקר אחד נשארים פעורי פה וללא עבודה.

מערכת המשפט, בדיוק כמו כולנו, לא הייתה ערוכה לתופעה זו ומשכך יש להבין כי שינוי נסיבות מחמיר כדומה לזה שבתקופת הקורונה חייב לבוא לידי ביטוי גם במערכת המשפט וגם במערכת אכיפת החוק.

העובדה שהאב נמצא בחל"ת ואינו מסוגל לשלם את דמי מזונותיו, אינה פוטרת אותו מחובתו כלפי הילדים. לומר "איני משלם" לא בא בחשבון. מנגד, לומר "אני משלם את מה שביכולתי על מנת לקיים את ילדיי בכבוד" זו התשובה הנכונה.

דיני המשפחה, בדיוק כמו כל עולם המשפט, והעולם כולו, לומדים בימים אלה כיצד להתמודד עם סוגיות חדשות אשר נכפו עלינו בתקופת הקורונה. אין אנו יודעים בוודאות איך להתמודד איתם, בדיוק כמו שאין אנו יודעים מה צופן לנו פני העתיד. הילדים הם העתיד של כולנו. אי תשלום מזונות אינו בא בחשבון ואי קיום הסדרי ראייה אינה אופציה.

_________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%93%d7%a8-%d7%a9%d7%a0%d7%99-%d7%a8%d7%95%d7%a4%d7%90-%d7%a2%d7%95%d7%93

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות