עו"ד הילה צאירי: "לא משנה כמה תיקים ניהלת – עבור הלקוח זה תיק חייו"

תכירו את אלופת הארץ בשחיה לשעבר, ועורכת דין מומחית לדיני משפחה וירושה בהווה, עו"ד הילה צאירי. מהלימודים בהצטיינות דרך ההתמחות עצל האב המנוח, זו הדרך שעברה
דניאל בן חמו |
עו"ד הילה צאירי

הסיבות שמובילות אדם לקריירה במשפטים מגוונות. זה יכול להיות חוש לצדק, כישרון בווכחנות, חיבה יתרה לסדרות בטלוויזיה שאולי נוסכות בתחום יותר זוהר משיש בו רוב הזמן – ולפעמים זה מהבית. אפשר במקרים מסוימים לומר אפילו שזה… תורשתי.

עו"ד הילה צאירי, ילידת ראשון לציון, היא בוגרת מצטיינת של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, מצטיינת דיקאן בשנים ב' וד' ללימודיה ו(אוטוטו) מחזיקה גם בתואר ראשון בפסיכולוגיה. אלה הישגים מרשימים, אבל בבית משפחת צאירי לא ציפו לשום דבר פחות מכך. אביה, עו"ד בנימין צאירי ז"ל, היה מהבולטים בתחום דיני המשפחה והירושה בארץ במשך שנים רבות. לאורך לימודיה היה לסטודנטית המצטיינת סטאז' מובנה, שהפך מיד בתום הלימודים וההסמכה גם לבית מקצועי טבעי. ב-2008 פרש צאירי האב מן המשרד שהקים, ושנה לאחר מכן מצאה עו"ד הילה צאירי, בית חדש במשרד עוה"ד גדעון פישר, שם היא מנהלת את מחלקת דיני המשפחה והירושה.

אבל אל תטעו לחשוב שמדובר פשוט במקרה של בת ההולכת בעקבות אביה. לעו"ד צאירי יש להט לתחום המסוים בו בחרה והבנה מעמיקה בפניו הייחודיים. "אלה תחומים מרתקים הן מהבחינה המשפטית והן ברמה האנושית. יש תחושת סיפוק גדולה מאוד לסייע לאנשים ברגעים מאוד משבריים בחייהם, לעזור להם לצאת מחושך לאור וללוות אותם בתהליך הזה".

"נתקלתי בשופט משפחה שלא הכיר את דיני הירושה לעומקם ונתן פסק דין שגוי… הגשתי ערעור והמחוזי הורה לשופט לדון בהתאם לדיני הירושה"

על הייחוד של תחום דיני הירושה היא מוסיפה: "זהו לכאורה תחום בתוך דיני המשפחה, אבל בפועל זה תחום מאוד שונה ולא כל עורכי הדין יודעים להתמחות בו. באחד המקרים נתקלתי בשופט משפחה שלא הכיר את דיני הירושה לעומקם ונתן פסק דין שגוי על סמך דיני המתנה. הגשתי ערעור כי לא אני ייצגתי בבימ"ש למשפחה, הערעור התקבל ובית המשפט המחוזי, באופן די חריג, הורה לשופט המשפחה לדון בתיק בהתאם לדיני הירושה".

יש עורכי דין שמצוינים בהתפשרות והשגת עסקאות ומולם אלה שזוהרים כשצריך לתקוף עם סכין בין השיניים, כי שום דבר פחות מתוצאה מקסימלית לא תספיק. עו"ד צאירי יודעת לשלב את הגישות. "במקרה אחר היה סכסוך בין שני זוכים לפי צוואה כאשר זוכה אחד החזיק ביד צוואה מאוחרת שנישלה את הלקוח שלי. ביקשנו להתפשר כדי לא להגיע להליכים והוצאות אבל הצד השני לא הסכים, לא משנה כמה הסברתי לו שמשפטית הוא טועה והצוואה שאני רוצה תקוים. ואכן, כבר בדיון הראשון היה זה השופט שאמר לו שהוא טועה. הפעם כבר לא הסכמנו להתפשר ועל אף שהתיק נגמר בדיון בודד, קיבלנו הוצאת משפט בסך 7000 ₪".

בחייה הפרטיים, עו"ד צאירי אוהבת ריגושים. בנערותה היתה אלופת הארץ בשחייה, יש לה רישיונות צלילה וצניחה, היא רכבה על אופנוע כבד ואף יצא לה להטיס מטוס ("רק שיעור אחד, אבל היה כיף") אבל כשזה מגיע לקליינטים, הצד השקול והזהיר מדבר. "אני מאמינה שעורך דין טוב, זה לא רק ידע מקצועי (על אף שלצערי זה לא כך, צריך להיות מובן מאליו שעורך דין אמור להיות מומחה בתחומו). זאת היכולת להבין שלא משנה כמה תיקים ניהלת או ניצחת – עבור הלקוח זה תיק חייו. צריך להתייחס לכך ברצינות וברגישות המתאימות, לסייע ללקוח להגשים את המטרות – אבל תמיד להיות עם בוחן מציאות ולא למכור אשליות שיגרמו בסוף למפח נפש. להבטיח הרים וגבעות כדי לשכנע את הלקוח לבחור בך – זה קל. לקיים יותר קשה". וגם בלי קשר לקליינטים, אתגרי ההורות מעמידים את הספורט האתגרי בצל ובמראה האחורית. "כיום האתגר הכי גדול שלי הוא לא להוריד לארבעת הילדים שלי את הראש כשהם עולים על העצבים", היא צוחקת.


https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%94%d7%99%d7%9c%d7%94-%d7%a6%d7%90%d7%99%d7%a8%d7%99

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות