העירה לילד במשחקיה והותקפה על ידי אביו

ביהמ"ש הרשיע את תושב אופקים בכך שחבט באישה וחנק אותה לאחר שהעירה לבנו כי לא ישליך כדורים על אחייניתה. השופט: "נקט באלימות קיצונית כלפי המתלוננת"
רונן לוי |
משחקייה, אילוסטרציה envato

תושב אופקים תקף אישה במשחקיה לאחר שהעירה לבן שלו שלא להשליך כדורים על ילדים
שופט בית משפט השלום בבאר שבע, אמיר דורון, הרשיע בתקיפה חבלנית את תושב אופקים, אשר תקף אישה במשחקיה בעיר אופקים, לאחר שזו העירה לבנו כי יפסיק להשליך כדורים על אחייניתה.

נגד הנאשם הוגש כתב אישום לפיו הוא תקף את האישה במשחקיה בעיר אופקים לאחר שהעירה לבנו. על פי האישום, המתלוננת הבחינה בבנו הקטין של הנאשם משליך מספר פעמים כדור על פני אחייניתה, ניגשה אל הקטין וביקשה ממנו להירגע, תוך שהסבירה לו כי אסורה התנהגות זו. באותן נסיבות, השליכה המתלוננת לעבר הקטין כדור שלא פגע בו.

או אז, נטען באישום, תקפה הנאשם בכך שחבט בה באגרופו בסמוך לאוזנה ולחיה השמאליים, דבר שהוביל לנפילת המתלוננת ארצה כשהכרתה מעורפלת. בעודה על הרצפה, שב הנאשם והתנפל עליה, חנק אותה תוך שהוא דורך עם רגלו על בטנה. המתלוננת נאלצה להיאבק בנאשם, קרעה חולצתו ושרטה אותו. מספר נשים שהיו במקום, ניסו למשוך הנאשם מעל המתלוננת. כאשר נחלצה המתלוננת מהנאשם, שב הוא וחבט בה מספר מכות אגרוף בראשה, עד שהצליחו הנשים במקום להרחיקו מהמתלוננת.

מאוחר יותר, בעוד המתלוננת ממתינה לבוא המשטרה, כשהיא עומדת בפינת חדר המשחקייה, שב הנאשם ותקפה בכך שחבט מספר חבטות בראשה. בשל האמור, נגרמו למתלוננת חבלות של ממש במצחה ובגולגולתה, רגישות על פני שתל מכשיר השמיעה המותקן באוזן ימינה, עד כדי העדר יכולת להשתמש בו, וכן כאבי ראש. כתוצאה מהתקיפה, פונתה המתלוננת לבית החולים באמצעות אמבולנס, ונאלצה במועד מאוחר יותר לעבור ניתוח להחלפת השתל.

הנאשם אישר כי היה במקום האירוע, והכחיש האלימות הנטענת. הבהיר כי פנה למתלוננת, שוחח עמה אך לא פגע בה, וטען כי הותקף על ידה. כאשר קיבל הזדמנות להבהיר ממה לכאורה נפגעה המתלוננת, ביקש להבהיר הדברים בדיון ההוכחות. לפני מספר חודשים, המועד בו היה קבוע התיק לשמיעת הוכחות ועדי התביעה התייצבו, הודיעו הצדדים בפתח הדיון כי הגיעו להסדר טיעון.

בשלב בו ביקש בית המשפט לעבור עם הנאשם על הנאמר בכתב האישום, כדי לוודא הודייתו, סירב הנאשם להודות בדברים שצוינו לפרוטוקול על ידי בית המשפט, לרבות רכיב תקיפת המתלוננת, וציין "אני לא מודה בדברים". נוכח האמור, סירב בית המשפט לקבל הודיית הנאשם ולאשר הסדר הטיעון, והורה על שמיעת העדים שהתייצבו. באותן נסיבות, הבהיר בא כוח הנאשם כי הנאשם ואשתו, יהיו עדי ההגנה היחידים.

השופט דורון, שהרשיע את הנאשם במיוחס לו, ציין כי לאחר שבית המשפט נחשף לתוכן העדויות שנשמעו בפניו, על ידי עדות התביעה, ניתן לקבוע כי גרסת הנאשם אינה סבירה, ואינה משקפת ההתרחשות באירוע. "תיאור הדברים על ידי עדות המאשימה", כתב בהכרעת הדין, "הבהיר בצורה ברורה, כי הנאשם נקט באלימות קיצונית כלפי המתלוננת. אלימות שלבטח לא מתיישבת עם טענתו כי ניסה כל העת לסיים האירוע, ולחדול מהפעלת הכוח נגד המתלוננת. העובדה שחנק המתלוננת, כמתואר על ידי העדות והמתלוננת, והעובדה שעשה זאת עד שעיניה בלטו מחוריהן או האדימה, והעובדה שתקפה שוב ושוב ושב לתקוף המתלוננת פעם או פעמיים נוספות לאחר שהורחק ממנה, מלמדים כי גרסת הנאשם לא יכולה לסכון".

השופט הוסיף: "והרי ברי, כי גם אם לצורך הדיון המשפטי יפסע בית המשפט במשעול אותו מתווה הנאשם, לפיו פעל בדרך של הגנה עצמית, הרי שעל פי הנאשם עצמו, היה עליו לפעול בצורה מתונה יותר מכפי שפעל, ומצופה היה ממנו לרסן ולא לתקוף".

_________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אמיר דורון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות