טרגדיה באתר הבנייה: קבלן נאשם בגרימת מותו ברשלנות של בן 8

לביהמ"ש השלום בחיפה הוגש כתב אישום נגד קבלן לעבודות בניין ופיתוח ושניים מעובדיו על כך שבעת שביצעו עבודות לבניית אולם ספורט במתנ"ס בכאבול הניחו צינור בטון ללא אמצעי אבטחה ובן 8 נהרג כשטיפס עליהם
גילי סיוון-כהן |
קבלן קבלנים
אתר בנייה, ארכיון

לבית משפט השלום בחיפה, הוגש כתב אישום נגד פדיל זבידאת, בן 71, מגדי זבידאת, בן 47 והישאם בשיר בן 48, זאת בגין גרימת מותו ברשלנות של הילד סאלח היבי, תושב כאבול, שהיה בן 8 במותו. הילד טיפס על צינור בטון שהושאר באתר הבנייה, נפל ממנו ונהרג. "לא נקטו באמצעים המונעים גישה חופשית לאתר ולא דאגו לגדר את המקום בו הונחו הצינורות, בין היתר, על מנת למנוע סיכון לעוברי אורח".

על פי כתב האישום, פאדיל הינו קבלן לעבודות בניין ופיתוח. במועדים הרלוונטיים לאישום, שימש פדיל כמנהל עבודה מטעמו של מגדי. לפני כשמונה שנים, קיבל על עצמו פדיל לבצע עבודות בניית אולם ספורט במתנ"ס בכאבול. בשיר הינו בעל משרד תכנון ופיתוח הנדסי, ובמועד הרלוונטי שימש כמפקח פרויקט חיצוני מטעם המועצה המקומית כאבול.

שלוש שנים מאוחר יותר, בעת ביצוע עבודות הנחת קו ביוב במסגרת בניית אולם הספורט הוציאו פדיל ומגדי שני צינורות בטון בקוטר 60 ס"מ ובאורך 2.60 מטר והניחו אותם בצד הכביש הראשי המוביל למתנ"ס, ובסמוך לבית ספר הנמצא במקום. הנאשמים לא וידאו את יציבות הצינורות, לא נקטו בשום אמצעי בטיחות לצורך שמירה על הצינורות או השימוש בהם, ומניעת התדרדרותם, ולא דאגו לגדר את המקום בו הונחו הצינורות, בין היתר, על מנת למנוע סיכון לעוברי אורח.

בחודש מאי 2016, חזרו מספר ילדים מבית הספר בכאבול, וכשהבחינו בצינורות החלו לשחק בהם. במהלך המשחק עלה סאלח היבי, בן ה- 8, על אחד הצינורות נפל ממנו והוא מחץ אותו וגרם למותו במקום. עוד על פי כתב האישום, בשיר לא דאג להנחות את פדיל ומגדי להניח את הצינורות במקום בטוח, לגדר את המקום בו הונחו, לא נקט באמצעים המונעים גישה חופשית אליהם ומונעים את אפשרות התדרדרותם, ולא דאג לוודא כי כך יעשה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות