הרשות לאיסור הלבנת הון מפרסמת: "דגלים אדומים"

מטרתו של המסמך הוא לסייע למגזר הציבורי והפרטי לזהות ולהתריע על פעילות שעלולה להיות בסיכון גבוה להלבנת הון או למימון טרור
אייל חן |
הלבנת הון מרמה כסף אזיקים
אילוסטרציה envato

בעקבות פרסום דוח משותף של ארגון ה- FATF (כח המשימה הבינלאומי למאבק בהלבנת הון ומימון טרור) ושל קבוצת EGMONT (ארגון בינלאומי המאפשר החלפת מודיעין פיננסי בן 160 מדינות החברות בו), בנושא הלבנת הון ומימון טרור מבוססי סחר, פרסמה הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים מסמך דגלים אדומים, אשר מטרתם לסייע למגזר הציבורי והפרטי לזהות ולהתריע על פעילות, שעלולה להיות בסיכון גבוה להלבנת הון או מימון טרור.

הלבנת הון מבוססת סחר היא העברת כספים באופן בלתי חוקי, באמצעות ייבוא וייצוא של סחורות. הדוח מרחיב את ההתפתחויות בתחום, טיפולוגיות, דרכי התמודדות וסיכול. מסמך הדגלים האדומים של הרשות מצטרף לדוח ומסייע להדגים או לרמז על הסיכויים להתקיימות פעילות בלתי סבירה או מחשידה. חשוב לציין, כי אין בקיום דגל אדום כדי להעיד בהכרח על הלבנת הון או מימון טרור, אך יחד עם זאת, ככל שישנם דגלים אדומים רבים יותר, כך עולה החשש שאכן מתקיימת פעילות כזו.

דגל אדום בא להדגים או לרמז על הסיכויים להתקיימותה של פעילות בלתי סבירה או מחשידה. אין בקיומו של דגל אדום כדי להעיד בהכרח על סיכון להלבנת הון או מימון טרור, אך ככל שקיימים דגלים אדומים רבים יותר, כך ייתכן ויעלה החשש כי אכן מדובר בפעילות הלבנת הון או מימון טרור. הרלוונטיות של דגל אדום קשורה גם לסוג העסקים, סוג הסחורות, סוג השירותים המוצעים, צורת היחסים עם לקוחות, והמשאבים האנושיים והטכנולוגיים של ישות. במסגרת היישום של דגלים אדומים יש להתחשב במלוא הפרופיל של הלקוח, כולל מידע שהושג מהלקוח במסגרת בדיקת נאותות, השיטות המשמשות למימון הסחר וגורמי סיכון נוספים.

בין "הדגלים האדומים" שצוינו הם: שהמבנה הארגוני של גורם סחר נראה מורכב ולא הגיוני באופן חריג. לדוגמא, מעורבות של חברות קש או חברות הרשומות במדינות בסיכון גבוהה. גורם סחר הרשום או המחזיק במשרדים במדינה בעלת סיכון גבוה להלבנת הון ומימון טרור. גורם סחר הרשום בכתובת לגביה יש סבירות גבוהה כי היא משמשת ככתובת לרישום המוני, לדוגמא בנייני מגורים בצפיפות גבוהה, תאי דואר, בניינים או מרכזים מסחריים, בייחוד כאשר לא קיים שיוך לדירה/ יחידה ספציפית.

בנוסף, במידה והפעילות העסקית של גורם הסחר אינה מותאמת לכתובת המוצהרת, לדוגמא גורם סחר אשר רשום במבנה מגורים שאינו כולל מרחב מסחרי או תעשייתי ללא הסבר מניח את הדעת וגם גורם סחר ללא נוכחות אינטרנטית או שהנוכחות האינטרנטית אינה תואמת את הפעילות העסקית המוצהרת . לדוגמא, האתר של גורם ה סחר מכיל בעיקר חומר כללי ולא מקורי אשר נלקח מאתרים אחרים או שהאתר מעיד על חוסר הבנה בנוגע לסוג המוצר או לתעשייה בה הישות סוחרת.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות