עורך דין? על גוגל אדס כבר שמעת?

כדי לקדם את המשרד שלך, לגייס לקוחות חדשים ולפנות לקהל יעד רלוונטי, חשוב שתכירו את הכלי האפקטיבי ביותר לפרסום עבורכם: כך תמתגו את עצמכם בעצמכם
מעיין לביא |
להתמודד עם עבירות סייבר - מאמר מאת עו"ד שני רופא
אילוסטרציה envato

כללי האתיקה אמנם מקשים על פרסום נרחב של עורכי הדין, אולם ישנם דרכים בהן מותר לכם ואף רצוי לקדם את העסק שלכם. במאמר הבא תוכלו להיווכח כמה זה קל נגיש וזול עבורכם למתג את עצמכם ברשת מבלי לבזבז זמן על חברות פרסום ומיתוגים יקרים. המדריך הבא ינחה אתכם כיצד תוכלו לעשות זאת בעצמכם.

יש לכם משרד עורכי דין, גדול או קטן, ואתם מעוניינים כמובן לגייס לקוחות חדשים, להרחיב את קהל המיוצגים? גוגל אדס הוא אחד מהכלים האפקטיביים ביותר לפרסום. המערכת מציעה פרסום ממוקד לקהל היעד תוך סינון של קהל שאינו רלוונטי לעסק. זהו כמובן יתרון נרחב לעורך דין המתמחה בתחום מסוים המעוניין לפנות לקהל יעד מוגדר.

היתרון העיקרי בגוגל אדס הוא פרסום ישיר ללא צורך בתיווך של חברות פרסום. כמובן, שיש גם חסרונות לשיטה הזאת. לזה נגיע בהמשך. מה המחיר? איפה ימוקמו המודעות? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת בשביל להתחיל לפרסם בעזרת גוגל אדס:

מהו פרסום בגוגל?

גוגל אדס, מערכת הפרסום של גוגל, מאפשרת לעסקים, חברות וארגונים לפרסם את עצמם בשלל הפלטפורמות שהיא מציעה. עסקים קטנים וגדולים כאחד יכולים להשתמש במערכת ולהשקיע מעשרות שקלים עד מיליונים. העסקים המפרסמים הם אלו שקובעים את מטרת הפרסום ומילות המפתח לצורך הצגת המודעות. כאשר עסק מפרסם בגוגל, העסק מוצג בתוצאות החיפוש הראשונות ולצידו כתובה המילה "מודעה".

פרסומות בגוגל יכולות להיות בתצורת טקסט, תמונה, וידיאו, קישור ועוד. ניתן לפרסם מודעות במגוון תחומים למעט תחומים אשר אסורים על פי חוק או מוגבלים במדינות היעד של המודעות.

רשת חברתית קידום מכירות מחשבים עובדים חברה
אילוסטרציה envato

יתרונות הפרסום בגוגל

סוג תשלום – בגוגל אדס משלמים רק על פרסום שעובד. אם לקוח לחץ על מודעה – שילמתם, ואם לא – לא שילמתם. ככה תזכו גם לחשיפה ללא תשלום.

מדידת ביצועים – המערכת מאפשרת לעסקים למדוד הצלחה. ניתן לנתח את הביצועים של המודעות, מילות המפתח, דפי הנחיתה ועוד. ככה תוכלו להבין מה עובד ומה כדאי לשפר.

מיקוד – עסק מפרסם יכול להחליט מי קהל היעד שייחשף למודעות לפי מיקום גיאוגרפי, גיל, מגדר, שפה ועוד וגם לסנן קהל לא רלוונטי לעסק.

תזמון – ניתן לקבוע מתי יתחיל ויסתיים מסע הפרסום, מתי יוצגו המודעות ומתי הן יופסקו.

מיקומים – ניתן למקד פרסום לפי מיקום באינטרנט. האם הוא יוצג בתוצאות חיפוש, בגוגל תמונות, ביוטיוב או בכל שאר הפלטפורמות שגוגל מציעה.

תקציב גמיש – אין תקציב מינימום או מקסימום לפרסום בגוגל.

סוגי מודעות – מודעות יכולות להתפרסם כטקסט, תמונה, וידיאו ועוד.

כלים מתקדמים – מאפשר תכנון קמפיינים, מציאת רעיונות למילות מפתח, יצירת קהלים, הטמעת קודים למדידת נתונים ועוד.

מיתוג פרסום ברנד
אילוסטרציה envato

איפה יופיעו המודעות שלכם?

גוגל היא חברת ענק וכבר מזמן לא רק מנוע חיפוש, כך, שכתשתמשו בגוגל אדס תוכלו לפרסם במספר מקומות שונים, בפלטפורמות השונות של תאגיד גוגל:

גוגל חיפוש – עסקים יכולים ליצור מודעות שיופיעו בעת חיפוש בגוגל מעל התוצאות האורגניות.

שותפי חיפוש – אתרי אינטרנט שונים משתמשים במנוע חיפוש מותאם אישית שמופעל על ידי גוגל. אתרים אלו נחשבים לחלק מרשת החיפוש של גוגל. בדומה לחיפוש בגוגל, גם כאן המודעות יופיעו בראש העמוד מעל התוצאות האורגניות.

יוטיוב – ניתן ליצור מודעות וידיאו או תמונה ביוטיוב. המודעות יכולות להופיע בעמוד הראשי, כמודעות בתוצאות החיפוש או בסרטון עצמו.

ג'ימייל – גוגל מאפשרת למפרסמים ליצור מודעות בתור הודעת מייל רגילה.

גוגל פליי – גם בחנות האפליקציות של גוגל אפשר לפרסם בעמוד הראשי, בתוצאות החיפוש או בעמוד של אפליקציה ספציפית.

מפות – עסקים יוצגו לכם לפי מיקום גיאוגרפי רלוונטי או לפי חיפוש של עסק מסוים.

שותפי מדיה אחרים – אתרי אינטרנט רבים משתמשים במודעות של גוגל ומציגים אותם באתרי האינטרנט. זה מאפשר לעסקים לפרסם במיליוני אתרים ברחבי העולם.

חשוב לציין שבעוד אפליקציית וויז היא בבעלות גוגל היא אינה מהווה חלק מרשת החיפוש ופרסום בוויז נעשה דרך וויז עצמה ולא דרך גוגל אדס.

קידום מכירות מיתוג פרסום עיצוב
אילוסטרציה envato

פרסום בגוגל – איך מורכב החשבון?

לפני שמפרסמים בגוגל אדס חשוב להבין איך בנוי החשבון ומהי ההיררכיה.

חשבון פרסום – קודקוד המבנה. כאן מוגדר חשבון הפרסום, נתוני חיוב, כתובת אימייל והעדפות חשבון.

קמפיינים – ניתן להגדיר כמה קמפיינים דרך חשבון אחד ולהגדיר את תקציב הקמפיין, מטרותיו, מיקוד, המיקומים בהם הוא יפעל, הצעות מחיר ועוד.

קבוצות מודעות – כל קמפיין כולל כמה קבוצות מודעות. הן מורכבת ממילות מפתח, תוספי מודעות, אתרים ואפליקציות למיקוד, דפי נחיתה ועוד.

מודעות – קבוצת מודעות יכולה להכיל כמה מודעות שונות עם המיקוד הרלוונטי.

מודעה היא פרסומת שמוצגת ללקוחות כאשר הם מחפשים לפי מילת מפתח בחיפוש או נמצאים באתר שבו החלטתם להציג את המודעה. מילת מפתח היא המונח שמזין הלקוח שלכם במנוע החיפוש כאשר הוא מחפש שירות או מוצר כמו שלכם.

אסטרטגיה תקשורתית פרסום רשתות חברתיות קידום מכירות
אילוסטרציה envato

מכירה פומבית – איך גוגל קובעת אילו מודעות להציג ובאיזה סדר?

כשאנחנו מחפשים בגוגל, לרוב נראה מספר מודעות בתשלום בראש הדף מעל תוצאות החיפוש האורגניות. לרוב, תוצאת החיפוש הראשונה זוכה לחשיפה הגבוהה ביותר וכן שיעור קליקים הגבוה ביותר.

המכירה הפומבית של גוגל (מכרז) הוא תהליך שקובע אילו מודעות יוצגו בגוגל, אם בכלל ובאיזה סדר הופעה. מי תהיה התוצאה הראשונה, השנייה וכך הלאה. בשונה ממכירה פומבית רגילה, המנצח הוא לאו דווקא זה שמשלם את המחיר היקר.

כך עובד התהליך

לקוח נכנס לגוגל, מזין מונח חיפוש ולוחץ על חיפוש. מערכת גוגל אדס מחפשת את כל המודעות בעלות מילות מפתח שתואמות למונח החיפוש שהוזן. גוגל לוקחת בחשבון רק מודעות פעילות, מאושרות וממוקדות לקהל היעד שהזין את המונח (לדוגמה, אם בקמפיין נקבע שרק מחפשים מתל אביב יראו את המודעה, מי שגר בירושלים לא יראה את המודעה כלל).

גוגל אדס מסירה מודעות שאין להן דירוג גבוה מספיק כדי להופיע, נקבע סף כלשהו שמתחתיו לא יוצגו כלל מודעות (לכן ייתכן ותראו רק חלק מהמודעות או שלא תראו אותן כלל).

כל המודעות שעברו את השלב הקודם מוצגות וכעת גוגל אדס קובעת באיזה סדר הן יופיעו, זה נקבע על פי דירוג המודעה (שילוב של הצעת מחיר, איכות המודעה, איכות דף הנחיתה, שיעור קליקים צפוי, תוספים למודעות ועוד). הלקוח רואה את המודעות לפי הסדר שנקבע והתהליך קורה כל פעם שמשתמש מחפש בגוגל.

קידום מכירות שיווק דיגילטי פרסום
אילוסטרציה envato

מה עוד צריך על מנת לפרסם בגוגל?

כדי לפרסם בגוגל צריך את השירותים או הפתרונות הבאים:

חשבון פרסום בגוגל אדס – שם יוצרים את המודעות בכתובת ads.google.com.

אתר אינטרנט – כאשר לקוח לוחץ על המודעה הוא צריך לעבור לאתר אינטרנט או עמוד נחיתה.

קופירייטינג – יש להקפיד על מסר שיווקי נכון בעת הפרסום ולכן רצוי לשכור שירותי קופירייטינג.

תמונות וסרטונים – כשמפרסמים ברשת המדיה של גוגל צריך תמונות או סרטונים. ניתן להשתמש בתוכן של העסק או להוריד מתוך מאגרי תמונות חיצוניים בתשלום או חינמי של גוגל.

עיצוב תמונה ועריכת סרטון – כדי לפרסם מודעה, צריך לעיתים לערוך את התמונה או הסרטון ולשם כך יש לשכור מקצוענים.

עורכי דין קידום מכירות ישיבת עסק עבודה משרד
אילוסטרציה envato

פרסום באילוסטרציה – מחיר

עלות הפרסום בגוגל משתנה בהתאם להצעת המחיר ולתקציב. התקציב הוא הסכום שנקבע לכל קמפיין, בגוגל אדס לא ניתן להגדיר תקציב חודשי אלא יומי. ברגע שסך ההוצאות מגיעות לתקציב היומי גוגל תפסיק את הצגת המודעות עד ליום שלאחר מכן. לעיתים גוגל עשויה להגדיל את התקציב היומי פי 2 אם ייתכנו תוצאות טובות יותר באותו היום. גם במקרה כזה, התקציב החודשי לא יעלה על התקציב היומי במכפלת 30.4 ימים. לדוגמה, אם קבעתם תקציב ימי של 30 שקלים, התקציב החודשי לא יעלה על 912 שקלים.

מהי הצעת מחיר?

הסכום אותו מעוניינים להוציא על תוצאה בהתאם למטרה. קיימים סוגים שונים של הצעות כמו מחיר מקסימלי, מחיר יעד ועוד.

ומה עם חשבונית, מע"מ וכדומה?

גוגל היא לא חברה ישראלית ולכן היא לא גובה מע"מ עליו תוכלו להזדכות. עם זאת, גוגל מספקת מסמך חשבונאי המציג את ההוצאה שלכם על פרסום. סכום זה מהווה הוצאה רגילה לכל דבר ועניין, כמו הוצאה רגילה על שיווק ופרסום

איך לפרסם בגוגל?

זה לא מסובך בכלל. כדי לפרסם, יש להיכנס לאתר גוגל אדס בקישור שניתן למעלה ולהיכנס לחשבון שלכם. שם, גשו לתפריט "קמפיינים" או "מסעות פרסום" ואז: ליצור קמפיין חדש ולבחור את המטרה שלכם (אפשר גם לבחור ללא מטרה).

לאחר מכן בחרו את סוג הקמפיין (קמפיין ברשת החיפוש, במדיה, קמפיין שופינג, וידאו, קמפיין לאפליקציה וכו'). בהמשך יש לבחור תוצאה רצויה (אופציונלי): כניסות לאתר, התקשרויות טלפוניות, הורדות אפליקציה ועוד.

השלב הבא הוא הגדרות קמפיין. כאן קובעים איפה יוצגו המודעות, מתי מתחיל ומסתיים הקמפיין, מיקוד גיאוגרפי, שפות, קהלי יעד, תקציב כספי והגדרות מתקדמות נוספות.

אחר כך קובעים את קבוצת המודעות שכוללת מילות מפתח או מיקוד אחר ברשת. בשלב הבא יוצרים את המודעות שכוללות את הכותרת, התיאור, הקישור לאתר ומדיה – מאשרים ומסיימים.

רשת חברתית רשתות חברתיות טלפון נייד
אילוסטרציה envato

פרסום בגוגל אדס – לבד או עם סוכנות פרסום?

פרסום בגוגל יכול להיעשות לבד וללא עזרה חיצונית או עם עזרה מסוכנות פרסום. אם תבחרו לפרסם לבד תצטרכו ליצור את המודעות, לפעול לייעול שלהן ולתקשר לבדכם מול גוגל אדס. היתרון הוא כמובן שזה חינם, ואין צורך לשלם לספק צד ג'.

אבל, בחיים, כידוע, אין מתנות חינם. תצטרכו לשלם בזמן שלכם. הזמן אותו תצטרכו להשקיע בלמידה ותפעול של המערכת הוא אדיר. אם אין לכם ניסיון אתם עשויים לבזבז כסף כי אתם עושים משהו לא נכון.

סוכנות פרסום, המציעה שירותים של פרסום לעסקים, מנהלת את המודעות עבורכם. היתרון הוא כמובן הניסיון והידע הרב שמציעות אותן החברות. חברות פרסום מייעלות את הקמפיינים כך שהעלות עשויה להיות קטנה יותר ותביא תוצאות מוצלחות יותר ללקוח. הם כמובן, יגבו תשלום עבור השירותים שלהם.

מה עוד חשוב לדעת?

אפשר לעקוב אחרי כניסות לאתר ולקבל מידע נוסף על המשתמשים באמצעות גוגל אנליטיקס.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות