"סנגוריה זה לא מקצוע, זוהי דרך חיים"

עו"ד בן מעוז הפך בזמן קצר, לאחד הסנגורים הבולטים בישראל. הוא מייצג את שירה איסקוב והוביל איתה את התיקון בחוק האפוטרופסות, הוא חילץ את ליהיא גרינר מכתב אישום וכעת גם מייצג את גלית צרפתי, הנאשמת בחטיפת בנה. בשיחה עם אוביטר הוא חושף את מאחורי הקלעים של עולם הפלילים: "אין דבר כזה תיק חסר סיכוי"
זוהר אטיאס |
עו"ד בן מעוז, הסנגוריה היא דרך חיים. צילום: משה בנסון

עו"ד בן מעוז, בעל תואר במשפטים בהצטיינות יתרה וסרן במילואים ביחידה הארצית לאיתור נעדרים, מציג רזומה מרשים ועתיר הישגים כסנגור פלילי. בתוך זמן קצר הוא הפך לאחד הסנגורים הבולטים, הידועים והעסוקים בישראל.

רבים מהתיקים שהוא מנהל מעוררים דיונים ציבוריים ערים, חלקם גם הובילו לשינויים חברתיים חשובים.

בשיחה עם אוביטר הוא מסביר כי מה שמניע אותו הוא להוביל את הלקוח שאותו הוא מייצג לחוף מבטחים וגם חושף כי אלמלא היה פליליסט, היה ככל הנראה עוסק בחינוך ובהוראה.

עו"ד מעוז מנהל תיקים כבדים ומתוקשרים בהם מייצג במסירות נעלה חשודים, נאשמים וגם קורבנות עבירה.

הוא לא חושש מביקורת נוקבת והדברים מתפרשים כראוי במשרדו העסוק שנמנה בין המוכרים והמובילים בארץ בתחום המשפט הפלילי.

____________________________________

מטרה אחת מול העיניים

_____________________________________

ניכר כי דרכו והצלחותיו של עו"ד בן מעוז כסנגור מוביל נסללות באופן מדוקדק ומוקפד כשהוא נלחם מידי יום עבור לקוחותיו בסטטיסטיקת ההרשעות במדינת ישראל.

עו"ד בן מעוז
עו"ד בן מעוז. "התחושה האמיתית בביהמ"ש היא שהנאשם כבר אשם". צילום: משה בנסון

"למרות חזקת החפות שעומדת לכל נאשם בפלילים", הוא אומר, "התחושה האמיתית בבית המשפט היא שלמעשה הנאשם הוא כבר אשם. נקודת מוצא לא פשוטה שדורשת מהסנגור ניהול הגנה משפטית יצירתית, מקצועית וחסרת פשרות".

כשתפגשו את בן יהיה פשוט מאוד להבין ממבט עיניו, דרך החוסן והרהיטות שבדבריו, שבעולמו, "אין דבר כזה תיק חסר סיכוי", ויודעים מה? אתם גם תאמינו לו. "מבחינתי", הוא מדגיש, "אני קם כל בוקר ורואה מטרה אחת מול העיניים – להביא את הלקוח לחוף מבטחים בדרך המהירה והאחראית ביותר".

שירה איסקוב. תיק שהוביל לשינוי חברתי

מעוז מופיע לא מעט בכלי התקשורת בתיקים בהם מייצג ידוענים ורבים מתיקיו הם מהמתוקשרים ביותר בעולם המשפט והפלילים.

בניהם, פרשיית האחים טום ואלימלך קשתי, הסוהרת מכלא צלמון שחשודה בקיום יחסי מין עם אסירים, קבלה ומתן שוחד קשירת קשר לפשע ועוד.

______________________________________

שואף לחברה מתוקנת

________________________________________

עו"ד מעוז ייצג את ליהיא גרינר בחקירות המשטרה כשנחשדה בהעלבת עובד ציבור – מקרה בו הביא את הידוענית לסגירת התיק כנגדה.

ליהיא גרינר – תיק סגור. צילום: פלאש 90

בימים אלו משמש עוה"ד כפרקליטה של הגברת שירה איסקוב, תיק רגיש שהציף רבבות במדינת ישראל, בו מייצג בגאווה גדולה את מרשתו שהייתה קורבן לניסיון רצח.

בעקבות המקרה, וביחד עם איסקוב, הוביל הסנגור תיקוני חקיקה בחוק האפוטרופסות ותיקון כתב האישום באופן שהכיר בילד שלה כנפגע עבירה.

מעוז שימש כסנגור לשירי סובול שהואשמה ברצח אחותה התאומה, ליהי, ונשלחה ל6 שנות מאסר. במקרה נוסף הוא מייצג צעיר הנאשם ברצח אימו בעיר רחובות.

"צריך להיות יצירתי", עו"ד בן מעוז. צילום שי אוחיון

רק לאחרונה שחרר עו"ד מעוז ממעצר מי שנחקר בחשד לזריקת הרימון לביתו של שחקן הכדורגל עומר אצילי והביא לסגירת התיק כנגדו וחשוד בעבירות איומים נגד השר לביטחון פנים אמיר אוחנה.

לכל אלו מצטרף לאחרונה גם ייצוגה של גלית צרפתי הנאשמת בחטיפת בנה – מקרה שעורר סערה ציבורית גדולה.

"בעולם מקביל", מספר לנו עו"ד מעוז, "בו לא הייתי חש זיקה עוצמתית לסנגוריה ולמערכת המשפט הייתי עוסק בחינוך והוראה, שכן כאזרח המדינה הוא שואף לחברה בריאה, מתוקנת עם כמה שפחות פשיעה".

לאתר בן מעוז – משרד עורכי דין


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות