קורבן עבירות מין יפוצה ב-2.3 מיליון שקלים

ביהמ"ש השלום בב"ש קבע כי אדם שהעסיק נער בעבודות של איסוף ברזל וניצל אותו מינית על פני כ-4 שנים תמורת טובות הנאה יפצה אותו: "שום מילה לא תיטיב לתאר סבל זה"
רונן לוי |
נער ילד צעיר עצוב אלימות תקיפה מינית עבירות מין תלמיד בית ספר חינוך
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בבאר שבע, תומר אורינוב, פסק פיצויים של 2.3 מיליון שקלים לקורבן אשר בוצעו בו מעשים מיניים חמורים על ידי הנתבע במשך תקופה ארוכה בין הגילאים 12 – 16. לבקשת התובע, וחרף התנגדות הנתבע, הורה בית המשפט על פרסום פסק הדין. "לפרסום נודעת חשיבות רבה הן להטבת מצבו הנפשי של התובע, והן כדי לעודד נפגעים אחרים להתלונן או לתבוע את הנתבע על הנזקים שנגרמו להם בגין מעשיו הנפשעים כלפיהם, ככל שבוצעו", נכתב בפסק הדין.

על פי התובע, בהיותו בן 12, חבר הכיר לו את הנתבע, שהיה אז בגיר, כמי שמעסיק נערים באיסוף ברזל. אחרי מספר פעמים שבהן הוא אסף עבור הנתבע ברזל, הנתבע הזמין אותו לביתו כדי לשוחח עמו על עניין מסוים, ובעת שהוא וחברו הגיעו לביתו של הנתבע, זה האחרון החל לשוחח עמם על עניינים מיניים, ואף הראה להם סרטי פורנו.

בהמשך הנתבע שאל אותו אם הוא רוצה להרוויח יותר כסף והציע לו תשלום של 50 שקלים עבור שירותי מין. התובע סיפר כי לצערו הרב הוא הסכים להצעה, כיוון שמשפחתו הייתה במצוקה כלכלית. הוא ביצע מין אוראלי בנתבע וקיבל על כך תשלום. בהמשך, ולאחר עוד מספר פעמים של איסוף ברזל עבור הנתבע, זה האחרון שב והציע לו הצעות מיניות תמורת תשלום.

הוא הסכים לכך והמפגשים המיניים הפכו למפגשים קבועים, חלקם התקיימו בביתו של הנתבע, חלקם בפרדסים, או מאחורי חברת החשמל באשדוד, או בחדרים להשכרה לפי שעה, וחלקם בבית הורי הנתבע, כאשר זה האחרון היה במעצר בית. כל המפגשים כללו מין אוראלי הדדי וקדמו להם צפייה בסרטים מיניים או עיסויים. באחת הפעמים, כך סיפר התובע, הנתבע לקח אותו ואת חברו ללון בצימר בצפון והם שהו שם כל הלילה וקיימו יחסי מין בניגוד לרצונם.

התובע המשיך וסיפר כי בחלוף הזמן, ועל פי בקשת הנתבע, המפגשים המיניים כללו גם מעשי סדום וכי נעתר לבקשת הנתבע משום שהציע לו מתנות יקרות ערך כמו טלפונים ניידים וסכומי כסף גדולים יותר. לעיתים, כך סיפר, הנתבע ניסה לשכנע את החבר לשכב יחד איתם בשלישייה, או לצפות יחד בסרט פורנוגרפי. התובע ציין כי המעשים התרחשו לעיתים פעמיים – שלוש בשבוע ולעיתים פעמיים בחודש, מהגיעו של התובע לגיל 12 ועד הגיעו לבגרות, והבהיר כי כמעט רוב המפגשים זיכו אותו בתשלום מצד הנתבע.

לדברי התובע, מעשי הנתבע גרמו לו לתחושות דיכאון ולתחושות אובדניות, הידרדרות בלימודים, התקפי זעם, מעשי פגיעה עצמית וניתוק קשרים חברתיים. היו לו מספר ניסיונות אובדניים, הוא השתמש בסמים ונהג לחתוך את עצמו. בעקבות הניסיונות האובדניים הוא אושפז במחלקות לבריאות הנפש והוא מתקשה להתמיד בעבודה. הוא אינו נוטל טיפול תרופתי אך מקל על כאביו באמצעות עישון גראס. התובע סיכם את דבריו בציינו כי: "אני חושב שזה הרס לי את החיים".

מנגד, טענתו המרכזית של הנתבע, היא כי התובע ניסה לסחוט ממנו כספים על ידי האשמתו לשווא בביצוע מעשים מיניים, והכל תוך ניצול העובדה שהוא הורשע בעבר במעשים פליליים כלפי קטינים. הנתבע סיפר בעדותו הראשית, כי בשנים 2016 או 2017, עת הוא היה טרוד בענייניו הרפואיים, התקשר אליו התובע ודרש ממנו תשלום בסך של 20,000 דולר. לשאלתו, מה פשר דרישת התשלום, השיב לו התובע שזה בגלל המעשים שהוא עשה בו כשהיה קטין, ואף הוסיף ואמר לנתבע כי הוא האפשרות היחידה שלו לרכוש כרטיס טיסה ולהגר לחו"ל. הוא ביקש מהתובע שהות לשוחח עם עורך דינו וזה האחרון יעץ לו "להעיף אותו מכל המדרגות"

השופט אורינוב שקיבל את התביעה קבע כי עדות הנתבע לא הותירה בו רושם מהימן כלל ועיקר, והוא נתפס פעם אחר באי אמירת אמת, בעוד עדותו של התובע הותירה רושם מאוד מהימן. "העדות", נכתב בפסק הדין, "נמסרה בצורה אותנטית, מנבכי הנפש, וניכר היה הקושי של התובע לספר על המעשים שביצע בו הנתבע, פעם הוא השתהה בדיבור ופעם אחרת בכה. עדותו של התובע שפעה פרטים, בכלל זה תיאור ביתו של הנתבע מבפנים, תיאור רכבו של הנתבע, תיאור המקומות שבהם בוצעו המעשים, ותיאור הסכומים ששילם הנתבע לתובע בגין המעשים שביצע בו".

השופט רובינוב הוסיף: "חיזוק אחד לגרסת התובע הוא מצבו הנפשי הירוד, ההידרדרות המשמעותית בהתנהגות, וניסיונותיו האובדניים בתקופה הרלוואנטית לביצוע המעשים ולאחריהם, כעולה מהמסמכים הרפואיים שצורפו וכעולה מהתיק האישי של התובע בבית הספר".

לסיכום פסק הדין הוסיף השופט אורינוב משפט אישי לתובע: "אין ספק כי התובע חווה סבל עצום ונוראי כתוצאה ממעשיו של הנתבע. נדמה ששום מילה לא תיטיב לתאר סבל זה. עם זאת, יידע התובע כי החיים מפצים עצמם על האובדן, ולראיה חודש הקשר בינו לבין אחיו לאחר נתק ממושך, וזוהי בהחלט נקודת אור חיובית ומשמחת. כולי תקווה כי התובע ימשיך לבחור בדרך החיים ולממש את הפוטנציאל הגלום בו".

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט תומר אורינוב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות