שוקלים הלבנת הון? לא באיחוד האמירויות

על רקע הסכם השלום בין המדינות נחתם מזכר הבנות בין שתי המדינות, במסגרתו יעבירו ביניהן מידע פיננסי כדי להילחם בהלבנת הון ובמימון טרור
נעמה כהן |
עבירות צווארון לבן - משרד עו"ד איתמר פלג
אילוסטרציה envato

הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים חתמה על מזכר הבנות (MOU) עם הרשות המקבילה למודיעין פיננסי באיחוד האמירויות הערביות (UAE-FIU). החתימה על מזכר ההבנות תקדם את חילופי המודיעין הפיננסי בין שתי הרשויות ותחזק את שיתוף הפעולה ביניהן ובין המדינות לשיפור המאבק המשותף בהלבנת הון ומימון טרור.

על פי הודעת הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, הרשות רואה בשיתוף הפעולה בינה לבין הרשות המקבילה לה באיחוד האמירויות הערביות חשיבות עליונה. "כינון היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות יצר הזדמנויות כלכליות חדשות אדירות", כך לפי הרשות, "ומסמך ההבנות הראשון שנחתם בין המדינות היה בנושא שיתופי פעולה בתחומי הבנקאות והפיננסיים, מתוך הכרה בחשיבות שמייחסות שתי המדינות לתחום זה".

עם זאת, גם גורמי פשיעה ומימון טרור עלולים לנצל לרעה את ההזדמנויות שנוצרו כתוצאה מכינון היחסים הכלכליים בין המדינות במטרה לבצע פעילות פלילית, להלבין הון שמקורו בפעילות עבריינית או לממן טרור תוך שימוש בערוצים הפיננסיים בין המדינות.

החתימה על מזכר ההבנות לשיתוף פעולה ביניהן, תשפר את יכולתן של הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור והרשות המקבילה לה באיחוד האמירויות הערביות לפעול יחד על מנת לזהות סיכונים אלו, לשתף פעולה במישור המודיעיני ולסכל ניסיונות להלבנת הון ומימון טרור.

באמצעות שיתוף פעולה זה תפעלנה הרשויות להגנה על המערכות הפיננסיות של ישראל ושל איחוד האמירויות הערביות, יציבותן וצמצום ניצולן לרעה למטרות מימון טרור והלבנת הון, דבר אשר יסייע לממש הפוטנציאל הפיננסי הטמון בהסכם השלום בין שתי המדינות. בנוסף להחלפת מידע מודיעיני, צפוי שיתוף הפעולה בין הרשויות לכלול סיוע מקצועי ושיתוף ידע באופן הדדי.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות