השופט על עבריין מרמה סדרתי: "ריגוש פנימי מעוות"

הצעיר, 24, הורשע כי רכש באופן שיטתי, מוצרים ושירותים והציג מצג שווא כאילו שילם עליהם. באחד המקרים רכש מכונית מיד לאחר דיון בהליך הפלילי נגדו
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי, גזר שלוש שנות מאסר, על צעיר בן 24, שהורשע בשמונה כתבי אישום של עבירת איומים ורצף מעשי מרמה. השופט מזרחי גם הורה לעמר לשלם פיצויים בסך 60 אלף שקלים לכלל המתלוננים.

על פי כתבי האישום שהוגשו נגדו, הוא ביצע עבירות מרמה רבות. בין השאר קיבל הנאשם במרמה שירותי הסעות מבעלי חברת הסעות, וזאת במספר הזדמנויות, בהציגו בפניו מצג מרמה כאילו שילם לו בגינן באמצעות העברות בנקאיות, בשווי כולל של 2,000 שקלים.

במקרה אחר, כך על פי האישום, שכר הנאשם במרמה דירת נופש בעיר אילת, תמורת 5,600 שקלים, בהציגו מצג מרמה בפני המשכיר כאילו ביצע העברה בנקאית המזכה את חשבונו בסכום הנ"ל. הנאשם גם רכש במרמה טלפון סלולארי תמורת 3,200 שקלים בהציגו בפני המוכר מצג מרמה, כאילו העביר לחשבונו את סכום הכסף. הזמין הנאשם גם בילה במועדון לילה, והחשבון היה בסכום של 4,000 שקלים והוא הציג בפני הבעלים מצג מרמה, כי העביר לחשבונו את סכום הכסף המדובר.

הנאשם גם גנב מבית הוריו מחשב נישא, אשר שייך לאביו וכאשר הוריו הבחינו בחסרונו של המחשב, איים הנאשם על אימו שתצא מהחדר שיכה אותה. בהמשך, עמד מולה בעמידה מאיימת ואיים עליה שישרוף אותה, את אחיו, את הבית ואת הבית של הסבתא.

עוד נטען כי לאחר שהתקיים דיון בעניינו של הנאשם בבית-משפט השלום ברמלה, מחוץ לאולם בית-משפט, רכש הנאשם במרמה רכב מסוג טויוטה תמורת 90 אלף שקלים, במסגרת זו הציג הנאשם בפני בעל הרכב מצג מרמה, כאילו הוא העביר לחשבונו את הסכום, אך מאחר והמוכר פנה אל משטרת ישראל, אשר עצרה את הנאשם במקום, לא יצאה עסקת המרמה אל הפועל.

השופט מזרחי קבע בגזר הדין, כי הנאשם נעדר כל מוראו של חוק והוא המשיך במעשיו גם לאחר שנעצר, נחקר, ועשה מעשה מרמתי מיד לאחר שסיים את הדיון המשפטי מחוץ לאולם בית-המשפט. על כן, יש להדגיש את הממד ההרתעתי בענישה.

"לריגוש הפנימי המעוות, שהנאשם מפתח בעת שהוא מרמה את הזולת, יש מחיר עונשי", כתב השופט מזרחי בגזר הדין. "נאשם זה לא נרתע מלנקוט במעשים מאיימים, למרבה הצער מאמלל מזה שנים את הוריו, פוגע בבני המשפחה. איני מקבל את הטענה כי ניסיונות האובדניים שלו מלמדים על בעיה נפשית", כתב השופט מזרחי והוסיף: "ענישת הנאשם חייבת להיות מחמירה, בעלת משקל, שבכוחה להשיב לנאשם כגמולו על הנזקים הרכושיים שגרם לזולת, להרתיעו – הרתעה של ממש – פן ישוב על מעשיו ולתקופה שתאפשר לו, אם יחפוץ בכך, להשתלב בפרויקטים של גמילה בתוך הכלא".

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות