בקשה לייצוגית נגד קופיקס ורמי לוי: "לא מפרסמים את מחיר המוצרים"

לקוחה שביקשה להשוות בין מחירי המוצרים ברשתות "רמי לוי בשכונה" ו"קופיקס" לבין מחירם במקומות אחרים, הופתעה לגלות כי המידע מוסתר מהציבור בניגוד לחובתם בדין: "זוהי הטעיית צרכנים"
רונן לוי |
קופיקס. צילום: רוני שיצר, פלאש 90

לבית משפט השלום בתל אביב, הוגשה בקשה לאישור תביעה כתובענה ייצוגית, נגד סופר קופיקס ורמי לוי שיווק השיקמה בע"מ, זאת מאחר והן אינן מפרסמות את מחירי המוצרים הנמכרים בסניפי סופר קופיקס ובסניפי ״רמי לוי בשכונה״ לציבור.

על פי הבקשה, כל מי שביקש לבחון את המחירים בסניפי ״רמי לוי בשכונה״ ובסניפי סופר קופיקס, באתר שקיפות המחירים של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה או באחד היישומים הייעודיים, הדבר נבצר ממנו לאור הפרת חובת הפרסום על ידי סופר קופיקס בע״מ ורשת חנויות רמי לוי שיווק השיקמה 2006 בע״מ.

במודעות הפרסום של רמי לוי, אשר מציגות מבצעים ומחירים זולים ומפתים, לא מצוין כי המחירים בסניפי רמי לוי בשכונה שונים ובמקרים רבים, המבצעים לא חלים בסניפים אלו.

הבקשה הוגשה לאחר מספר פעמים בהם נוכחה המבקשת כי המחירים בסניף רמי לוי בשכונה שונים מהמחירים בסניף רמי לוי ״רגיל״ ולעיתים גם מהמחירים המופיעים בפרסומים של רמי לוי במדיה.

נודע לה מחבריה כי קיימות דרכים בהן ניתן לבדוק את המחירים בסניפים השונים של הרשתות, אשר מחויבות לפרסם את המחירים.

"המבקשת", נכתב, "ניגשה לבחון את המחירים בסניף 'רמי לוי' לעומת סניף 'רמי לוי בשכונה' ונוכחה כי סניפי 'רמי לוי בשכונה', נעדרים כולם מהרשימה.

המבקשת ביצעה את החיפוש בהתאם לערים ולכתובות הסניפים ומצאה כי לא קיים פרסום מחירים עבור אף אחד מסניפי 'רמי לוי בשכונה'… באחת הרכישות שביצעה בסופר קופיקס שנתפסה בעיניה כרשת מוזלת במיוחד, לאור פרסומים רבים של הרשת המבקשים למצב אותה ככזו, הבחינה המבקשת כי מחירי חלק מהמוצרים יקרים יותר מהמחירים בסניפי רשתות אחרות בהן ביקרה".

לטענת המבקשת היא חשבה שייתכן כי אמנם מחירי חלק מהמוצרים יקרים יותר, אבל ייתכן שסל המוצרים שהיא מבקשת לרכוש, זול יותר בסך הכל וכאשר ניגשה לבחון את המחירים בסניף קופיקס, ונוכחה כי אלו אינם מפורסמים בעמוד שקיפות המחירים באתר של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה וגם באתר שקיפות המחירים, לא מצאה המבקשת פרסום מחירים של רשת קופיקס.

מרות שקופיקס אינה מופיעה ברשימת הקמעונאים הגדולים שמפורסמת על ידי רשות התחרות, רמי לוי מופיעה בה ולכן פנתה המבקשת בתלונה לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במרץ 2020.

בחודש שעבר פורסמה כתבה בעיתון בה צוין כי בעקבות פנייתה, נקטה הרשות הליכים משפטיים נגד רמי לוי, בגין אי פרסום המחירים עבור רשת קופיקס.

בבקשה לאישור צוין כי התנהלות סופר קופיקס ורמי לוי, מנוגדת באופן גמור להוראות חוק המזון ותקנות שקיפות המחירים ומדובר בהפרה בוטה של חובה חקוקה, בהטעיה ובעשיית עושר שלא כדין, על ידי המשיבות, כלפי ציבור הצרכנים בישראל בכלל ולקוחות סופר קופיקס בפרט וכן בפגיעה באוטונומיה הצרכנית של חברי הקבוצה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות