רשתות חברתיות הפכו לנחלת הכלל. חלק משתמשים בהן לצרכים פרטיים, חלק לצרכי עבודה וחלק ליצירת קשרים. הרשתות החברתיות מאופיינות בתכנים עשירים יותר מטקסט רגיל שכוללות שילוב של תמונות, סרטונים, סקרים וגרפיקות איכותיות.
על מנת ליצור את התמונה המושלמת חשוב להכיר את גודל התמונות ברשתות החברתיות והפורמט המתאים להן. כשמדובר על גודל יחידות המידה הרלוונטיות הן רוחב ואורך בפיקסלים, פורמט הוא סוג הקובץ הנתמך. לדוגמה,PNG GIF, JPEG וכו'.
ישנם כלים רבים המאפשרים יצירת תמונות ועריכתן לפי תבנית מוכנה לצורך הוספתם לרשתות החברתיות. ביניהן "צייר", "פוטושופ" ועוד רבות אחרות. אך היום נתמקד בגודל התמונות ברשתות החברתיות.
פייסבוק
פרופיל פרטי: תמונת הנושא בפרופיל הפרטי תופיע בגודל של 850X315 פיקסלים אך מומלץ להעלות תמונה גדולה יותר. את תמונת הפרופיל יש להעלות בגודל של 170X170 פיקסלים.
עמוד עסקי: תמונת פרופיל של דף עסקי תופיע בגודל של 170X170 פיקסלים אך מומלץ להעלות תמונה גדולה יותר ביחס 1:1. גודל תמונת הנושא בעמוד העסקי תופיע בגודל של 312X820 פיקסלים אך מומלץ להעלות תמונה גדולה יותר לפי יחס זה (2.628:1). בסמארטפונים, תמונת הנושא תוצג בגודל של 360X640 ולכן אם אתם משתמשים בתמונה שכוללת טקסט ולוגו רצוי למקם אותם במרכז התמונה, הפורמט המומלץ להעלאת תמונה הוא PNG.
הגודל המומלץ לפוסט עם תמונה משתנה החל מיחס של 1.91:1 לרוחב ועד ליחס של 4:5 לאורך. מומלץ שהרוחב יהיה לפחות 1200 פיקסלים והפורמט המומלץ הוא PNG או JPG. הגודל המומלץ של פוסט קישור (תמונה שנלקחת מקישור של אתר) הוא 628X1200 פיקסלים.
קבוצה: תמונת נושא בקבוצה מופיעה בגודל של 428X820 פיקסלים אך פייסבוק ממליצה על גודל של 956X1640 פיקסלים. הפורמט המומלץ להעלאת התמונה הוא PNG.
סטורי: אפשרות העלאת תמונה שנמחקת לאחר 24 שעות. סטורי מופיע בעמוד עסקי, פרופיל אישי, קבוצה ומסנג'ר. גודל התמונה המומלץ לסטורי הוא 1080X1920 פיקסלים לאורך, בפורמט JPG או PNG אפשר להעלות תמונה גדולה יותר ביחס של 9:16.
אינסטגרם
תמונה לפיד: הגודל המומלץ לתמונה בפיד משתנה החל מיחס של 1.91:1 לרוחב ועד ליחס של 4:5 לאורך. מומלץ כי הרוחב יהיה לפחות 1200 פיקסלים ובפורמט PNG או JPG. ניתן להשתמש בתמונה גדולה יותר על מנת להעלות את איכות התמונה אך בתצוגה המקדימה תופיע התמונה בצורת ריבוע.
תמונה לסטורי: הגודל המומלץ לתמונה לסטורי הוא 1080X1920 פיקסלים לאורך בפורמט JPG או PNG. ניתן להעלות תמונה גדולה יותר ביחס של 9:16.
לינקדאין:
גודל תמונת הנושא המומלץ של פרופיל פרטי הוא 1584X396 פיקסלים, הגודל המומלץ לתמונת פרופיל פרטית היא 300X300 פיקסלים.
תמונת הנושא בעמוד חברה בלינקדאין תוצג בגודל 220X1192 פיקסלים אך מומלץ להעלות תמונה בגודל 768X1536 פיקסלים. הגודל המקסימלי של תמונה הוא 8 מגה בייט והפורמטים הנתמכים הם PNG ו-JPG. הגודל המינימלי לתמונת פרופיל של עמוד עסקי היא בגודל 300X300 פיקסלים. הגודל המומלץ לפוסט תמונה הוא 627X1200 פיקסלים. זה גם הגודל המומלץ לפוסט קישור (תמונה שנלקחת מקישור של אתר).
טוויטר:
גודל תמונת הנושא של עמוד טוויטר צריכה להיות 1500X500 פיקסלים, אך התמונה עלולה להיחתך לגודל של 1500X420. הפורמטים הנתמכים להעלאת תמונה הם PNG, JPG ו-GIF. גודל תמונת הפרופיל בטוויטר היא 400X400 פיקסלים. פוסט תמונה ופוסט קישור יוצגו בגודל של 507 פיקסלים.
ווטסאפ:
גודל תמונת הפרופיל המינימלית בווטסאפ היא 192X192 פיקסלים אך יש להעלות תמונה גדולה יותר לפי יחס של 1:1. הפורמטים הנתמכים הם PNG ו-JPG. הגודל תקף גם לתמונת פרופיל של קבוצה.
גודל סטטוס בווטסאפ הוא 1080X1920 פיקסלים לאורך בפורמט PNG או JPG. ניתן גם להעלות תמונה גדולה יותר ביחס של 9:16. בהודעות ווטסאפ אפשר להעביר תמונות בכל גודל.
טלגרם:
בטלגרם ניתן להעלות תמונת פרופיל בכל גודל, אך ההמלצה היא להעלות לפחות בגודל של 320X320 פיקסלים וביחס של 1:1. הפורמטים הנתמכים הם PNG ו-JPG. אפשר להעביר תמונות בכל גודל בטלגרם.
פינטרסט:
הגודל המינימלי לתמונת פרופיל בפינטרסט היא 165X165 פיקסלים אך ניתן להעלות תמונה גדולה יותר ביחס של 1:1. בפוסט ניתן להעלות תמונה בכל גודל.
יוטיוב:
גודל תמונת נושא מומלץ ומקסימלי בערוץ יוטיוב הוא 2560X1440 פיקסלים לרוחב. הפורמטים הנתמכים הם PNG ו-JPG והמינימום הוא 2048X1152 פיקסלים. גודל של תמונת פרופיל של ערוץ יוטיוב היא 800X800 פיקסלים.
סנאפצ'אט:
גודל מומלץ לתמונה בסטורי בסנאפצ'אט הוא 1080X1920 פיקסלים לאורך. אפשר להעלות תמונה גדולה יותר ביחס של 9:16. הפורמטים הנתמכים הם PNG ו-JPG.