עו"ד שמרון על ההסכם הסודי של הזוג נתניהו: סיפור בדים

מקורבו של רה"מ הגיש תביעה נגד דוד ארצי בעקבות הסרטון שפורסם ברשתות החברתיות ולפיו הוא הציג בפניו הסכם סודי בין רה"מ לרעייתו
רונן לוי |
עו"ד דוד שמרון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לבית משפט השלום ברמלה, הוגשה תביעת דיבה בסך 425 אלף שקלים, על ידי עו"ד דוד שמרון, נגד דוד ארצי. התביעה מגיעה בעקבות הסרטון שהופץ בשבוע שעבר ברשתות החברתיות ובו מופיעה עדותו של ארצי הנוגעת להסכם סודי בין רה"מ בנימין נתניהו לרעייתו שרה. ארצי תיאר בעדותו כי עו"ד שמרון הציג בפניו בעבר את ההסכם הסודי המקנה לרעיית רה"מ כביכול סמכות למנות בכירים במערכת הביטחון ובין השאר את ראש המוסד והשב"כ. "ארצי ביזה אותה על ידי רקימת סיפור בדים", כותב שמרון בתביעה שהגיש לביהמ"ש.

במסגרת העדות שהופצה ברשתות החברתיות, תיאר ארצי כי ההסכם בין בני הזוג נתניהו נחתם לפני שנים ארוכות, בעקבות בגידה של נתניהו. ההסכם, כך נטען, אוסר על נתניהו לנסוע לחו"ל עם שהיית לילה מבלי לקחת את רעייתו וכן קובע כי כל הפרה של ההסכם תוביל לכך שרעיית רה"מ תקבל את כל כספו ורכושו.

על פי התביעה, דוד ארצי פרסם סרטון וידאו ערוך בן כשבע דקות ברשת האינטרנט ובו מספר הנתבע כי עו"ד שמרון הציג בפני ארצי בבית קפה בכפר סבא בשנת 1999 הסכם סודי בן 15 עמודים אותו ערך שמרון בין ראש הממשלה, לרעייתו על פיו היו ביניהם סידורים משפחתיים חריגים, ובהם איסור נסיעת רוה"מ לחו"ל ללא רעייתו בנסיעה הכוללת שהיית לילה בחו"ל, איסור הורשת רכוש לביתו של רוה"מ מנישואין קודמים, ובעיקר, מתן זכות לרעייתו להיכנס לישיבות ולדיונים הסודיים ביותר, ולאשר את מינויים של הרמטכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ.

בנימין ושרה נתניהו. צילום: פלאש 90

בתביעה נטען כי בעקבות פרסום הסרטון, אשר זכה ליותר מ-300 אלף צפיות ברשת האינטרנט, התראיין ארצי במספר כלי תקשורת, ובכל אחד ואחד מהם חזר על הדיבה ואף החמיר בדברים.

לטענת עו"ד שמרון החזרה על הדיבה בראיונות "הגיעה כמעט לכל בית בישראל והפכה לשיחת היום, וראש הממשלה עצמו נשאל והשיב בהכחשה גורפת בעניין זה".

"בענייננו", כתב שמרון לביהמ"ש, "ברור מן הנסיבות, כי הנתבע פרסם את הדברים במטרה לפגוע בראש הממשלה, ברעייתו, ממש ערב הבחירות לכנסת, ותוך כדי כך בתובע, תוך ביזויו על ידי רקימת סיפור בדים. תכלית כוונת הנתבע היתה להשפיל את התובע, לפגוע במעמדו הציבורי ובעיסוקו, לבזותו ולהחריב את שמו הטוב עליו עמל במשך עשרות שנים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות