הכל או כלום – המאבקים הציבוריים שמובילים עוה"ד עם אזרחים

אתר חדש מאפשר מימון המונים עבור מאבקים משפטיים, חקיקתיים וציבוריים למי שמעוניין לצאת למלחמה בשיתוף הציבור. ריכזנו את כל מה שאתם צריכים לדעת על האתר ולמה הוא טוב לעורכי דין
שקד גרין |
מימון המונים פלטפורמה גיוס משקיעים כסף אנשים
אילוסטרציה envato

פלטפורמת גיוס ההמונים "beactive" לאנשים המעוניינים להוביל מאבק יש פלטפורמה לעשות זאת בשיתוף ציבור שחשוב ואכפת לו מספיק כדי לקחת חלק במאבק. ריכזנו את כל המידע שצריך לדעת על האתר ולמה הוא אחד הדברים הכי טובים עבור עורכי דין.

דמיינו את הסיטואציה הבאה – אתם יושבים במשרדכם כאשר לפתע נופל על שולחנכם תיק שאי אפשר לסרב לו, מדובר בתיק בעל חשיבות ציבורית כל כך גבוהה שאתם, כעורכי דין רודפי צדק פשוט לא יכולים וגם לא מוכנים לסרב לו. קיימת רק בעיה אחת – למגיש/ת התיק חסרות היכולות הכלכליות כדי לממן את ההוצאות המשפטיות. מה עושים? בדיוק עבור זה קם האתר "beactive".

איך זה עובד?

זאת השיטה – אנשים המעוניינים להוביל מאבקים משפטיים, חקיקתיים וציבוריים נכנסים לאתר ולוחצים על כפתור "להתחיל מאבק", בטופס יצירת המאבק יש מספר סעיפים שעל מקים המאבק למלא, מדובר בכל מיני פרטים כדי שהתומכים במאבק ידעו בדיוק לאן הכסף שלהם הולך. לאחר מכן פרטי המאבק נשלחים לצוות האתר שמחזיר טיפים לאיך להגיע לתוצאה המיטבית לתמיכה. לבסוף המאבק מפורסם ותומכים יוכלו להתחיל לתרום לו כסף. צוות האתר מלווה את מקים המאבק לאורך כל הדרך, כדי לקדם אותו.

מימון המונים שיתוף מאבק ציבורי משקיע כסף עורך דין עם כסף משכורת
אילוסטרציה envato

ומה לגבי הכסף?

ככה זה עובד, השיטה היא "הכל או כלום" – הכספים עוברים למוביל המאבק רק לאחר שסכום הכסף נאסף במלואו לפני התאריך שהוצב ליעד. יש בשיטה הזו כמה יתרונות – הסכום אותו מציגים צריך להיות הסכום בפועל שנדרש לקיום המאבק, כשהסכום מדויק ולא עולה על כמות הכסף שבאמת נדרשת לקיום המאבק, תומכים מאמינים יותר בו. השיטה הופכת את התומכים במאבק לשגרירים שלו, ומייצרת מעגל אנשים שבאמת אכפת להם מהמאבק, מעבר לכך, זה מייצר אצלם תחושה שללא התמיכה שלהם – המאבק לא אפשרי.

באיזה תחומים ניתן לגעת?

יש המון תחומים איתם ניתן להקים ולקיים מאבקים, וגם המון סוגים של מאבקים בהם ניתן לגעת. סוגים כמו תביעות ייצוגיות, עתירות מנהליות, חקיקה, בג"צים ועוד. לגבי תחומים? חינוך ובריאות, סביבה, אפליה, זכויות אדם, בחירות ועוד. באתר מנוהלים מאבקים בעלי חשיבות ציבורית גבוהה ביותר, ושיתוף הציבור בהם, מגדיל את החשיפה שלהם אפילו יותר.

לסיכום, בפעם הבאה כשנוחת על שולחנכם תיק מדהים בעל חוסר ביכולת כלכלית למימונו, במקום לסגור את התיק פשוט תפתחו את המחשב.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות