תיראו מופתעים: תביעת לשון הרע נוספת נגד יאיר נתניהו

חברת הכנסת לשעבר סתיו שפיר טוענת כי בנו של רה"מ פרסם נגדה הכפשות בטוויטר: "מכוערת מבחוץ ומבנים, תמצאי כבר בעל ערבי קבוע שלא יזרוק אותך"
רונן לוי |
יאיר נתניהו מובל למשפט
יאיר נתניהו בדיון בביהמ"ש.

תביעת לשון הרע נוספת הוגשה נגד בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, הפעם מגישת התביעה הינה חברת הכנסת לשעבר סתיו שפיר שטוענת כי נתניהו הבן פרסם נגדה פרסומים מכפישים ושקריים ברשת החברתית טוויטר אשר כללו דברי בלע חמורים מעוררי שנאה, השפלה נשית, רוויי השמצות והכפשות, אשר הופנו אישית כלפיה. שפיר דורשת מנתניהו הבן פיצוי של 236 אלף שקל כשלדבריה הוא "השתלח בה בהתייחסות משפילה" והשתמש באמירות "חמורות אשר מקטינות, לועגות ומבזות נשים".

על פי התביעה, במהלך מגפת הקורונה משרד הבריאות הוציא הנחיות ריחוק חברתי באופן תכוף בהתאם למצב ששיאו היה בערב חג הפסח אשתקד, כאשר נאסר על אזרחי ישראל בישובים אשר בהם רוב יהודי לצאת מישוב מגוריהם. למרות תקנות שעת החירום, ראש ממשלת ישראל העלה לחשבון הפייסבוק שלו תמונה ובה רואים כי חגג את ערב פסח בחיק משפחתו, ביחד עם בנו אשר לא גר עמו. לאור כך, העלתה שפיר ציוץ לטוויטר ובו שיתפה את אכזבתה מהתנהלות זו.

בתגובה הנתבע, יאיר נתניהו, הגיב לטענתה, בדברי הבל אשר היו מכוונים להשמיץ את התובעת. הוא פרסם מספר פרסומים בלשון שוטה ומשתלחת כאשר דבריו חרגו מעלבונות והשמצות סתם תוך שהוא משקר ומנסה להשפיל את התובעת על רקע מינה. בתביעה מציינת שפיר כי מבין בליל העלבונות והשקרים שבפרסומיו של נתניהו, יש שניים, אשר מחייבים סעד משפטי.

בפרסום הראשון כתב נתניהו: "את בטוחה שאת רוצה לדבר על מוסר לאור הפרויקט הכושל שניסית להקים עם חובב פדופילים ומבקר קבוע באי הפדופילים של אפשטיין? מכוערת מבחוץ ומבפנים. תמצאי כבר בעל ערבי קבוע שלא יזרוק אותך, תלכי לאיזה כפר תתאסלמי ותעזבי אותנו בשקט".

באשר לציוץ הזה טענה שפיר כי מדובר בניסיון לפגוע בה ולהשפילה תוך שימוש במינה ומיניותה. "כך, הנתבע משתלח בתובעת באמצעות התייחסות משפילה מסוג המופנה לנשים ועוסקות במראה חיצוני ובהיותה רווקה. מדובר באמירות חמורות אשר מקטינות, לועגות ומבזות נשים", נכתב בכתב התביעה.

סתיו שפיר, צילום: פלאש 90

בציטוט השני אליו התייחסה שפיר, נתניהו הבן כתב לה: "'קומוניסטית, טיפשה, חובבת פדופילים שכמוך את שמות הגנאי שקראת לי תשמרי לאפשטיין, ברק ושאר החברים שלך. אני לא לקחתי בחיים שלי שקל מהמדיה. את לעומת זאת חייבת למשלם המיסים 8 מיליון שקלים".

לטענת שפיר מדובר בניסיון להציג אותה כתומכת בפעילות פלילית וכבעלת חוב. "הנתבע ניסה לפגוע באמינותה של התובעת אשר מדגישה לבוחריה שהיא אמונה על שמירת החוק, באמצעות העללת עלילות שווא, לפיהם התובעת 'לוקחת' כסף ציבורי למטרותיה", נכתב בתביעה.

כעת שפיר תובעת כ-236 אלף שקלים מנתניהו ובתביעה ציינה כי: "אמירותיו אלה של הנתבע, מביעות לעג וגועל כלפי התובעת וכוללים ביטויים אשר מהווים הטרדה של ממש. בגין אלה, יתבקש בית המשפט להורות לנתבע לפצות את התובעת".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות