נפגעו מירי ונידונו למאסר

ביהמ"ש גזר שנת מאסר על שני צעירים שהורשעו בהחזקת נשק, במסגרת סכסוך חמולות שהסלים לקרב יריות: "אי אפשר שכל אחד יעשה דין לעצמו"
דניאל בן חמו |
החזקת נשק - אילוסטרציה
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי, גזר 11 חודשי מאסר על שני צעירים שהורשעו בהחזקת נשק ותחמושת ברמלה, לאחר שנפצעו מירי בידי בני משפחה יריבה בבית העלמין ברמלה. "למעשה, הם הפכו להיות קורבנות של אותו ירי ונפצעו בעצמם ומבלי שהם עשו בנשקים כל שימוש", כתב השופט מזרחי בגזר הדין.

הנאשמים הורשעו בעקבות הודאתם בעבירות של החזקת נשק ותחמושת. חלק הכללי של כתב האישום מתאר סכסוך הקיים בין שתי משפחות אלשמאלי ואלג'רושי. שני הנאשמים הגיעו אל בית עלמין הממוקם בסמוך למתחם משפחתם, אלשמאלי, נטלו נשק מאולתר דמוי רובה סער, חפץ דמוי נשק מסוג 16-M ובתוכו מחסנית טעונה המכילה 30 כדורים ומחסנית נוספת המכילה 27 כדורים.

בשלב זה, כך לפי האישום, אנשים, שזהותם אינה ידועה למאשימה, החלו לירות לעבר הנאשמים. הנאשמים נמלטו מהמקום ובידם האמל"ח. במהלך הימלטותם, השליך אחד הנאשמים הנשק ארצה והנאשם השני המשיך להחזיק במחסנית. במהלך האירוע נפצעו הנאשמים ונזקקו לטיפול רפואי במהלך אשפוזם בבית-החולים.

השופט מזרחי קבע כי שני הנאשמים ביצעו עבירה חמורה וציין כי אמל"ח, שכזה המוצא דרכו לידי עבריינים עלול בהחלט להוביל לפגיעה בחיים, בבריאותם של בני אדם, הוא מזין את מעגל הקטל ומלבה את החשש לפגיעה בגופם של אזרחים תמימים ובכך החומרה הרבה הנודעת להתנהגותם של המחזיקים בו.

"למרבה הצער", כתב השופט בגזר הדין, "הפכה התופעה של החזקת אמצעי הלחימה למכת אזור, לפחות בתחום השיפוט שביחס אליו אני מופקד. בעניין זה, איני נדרש לנתונים סטטיסטיים, כדי שילמדו אותי על היקף התופעה, שכן מדי שבוע אני נתקל בכתב-אישום הכולל עבירות של החזקת אמל"ח, בדרגת חומרה כזו או אחרת, ודווקא על-ידי נאשמי ם צעירים נעדרי עבר פלילי. הדברת תופעה עבריינית חמורה, שכזו מחייבת ענישה מחמירה המרתיעה הן את היחיד והן את הרבים. מעת לעת, עדים אנו לתוצאות הקשות הנובעות מהחזקת נשק בלתי מורשה, והנה פציעתם של הנאשמים עצמם תוכיח דבר".

השופט מזרחי הוסיף: "למרות הנסיבות שתוארו, שבמסגרתן נטען, כי הנאשמים החזיקו את הנשקים למטרת הגנה עצמית נוכח סכסוך הדמים המתואר, כאשר הם בצד הנפגע, אין בית-המשפט יכול לאשר מצב דברים שבמסגרתו כל צד ייתן דרור למעשיו, יעשה דין לעצמו, יגן על עצמו בדרך של החזקת אמל"ח, אלא שיש לשמור מכל משמר על היותנו מדינת חוק, שמסרה את האחריות להגנה על אזרחיה למשטרת ישראל ולה בלבד".

___________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות