מי שדד את בית הקפה?

מנהלת סניף "קפה עילית" בביה"ח מאיר בכפ"ס תכננה והוציאה לפועל ביחד עם בעלה שוד במקום עבודתה. ביהמ"ש גזר על בני הזוג שנתיים מאסר
גילי סיוון-כהן |
שוד בית קפה - אילוסטרציה

שופטת בית משפט המחוזי מרכז, מיכל ברנט, גזרה שנתיים מאסר על בעל ואשה, אשר שדדו את בית הקפה בו עבדה האישה. השופטת ברנט גם הורתה להם לשלם פיצוי בסך 1,500 שקלים לעובד אותו שדדו וכן חילטה את הרכב בו נסעו בני הזוג אל השוד.

בני הזוג, הורשעו בעבירות של שוד וקשירת קשר לפשע. האישה עבדה בחברת "קפה עילית" ושימשה מנהלת סניף "קפה עילית" בבית החולים "מאיר" בכפר סבא. המתלונן, היה באותה עת אחראי משמרת בבית הקפה. על פי נהלי החברה, כספי הפדיון בבית הקפה מופקדים בבנק על ידי מנהל הסניף או אחראי המשמרת. במשך חמישה ימים לא הופקדו כספי הפדיון בבנק והצטבר בקופת בית הקפה סכום כסף של כ-32 אלף שקלים וזאת בידיעת וביוזמת הנאשמת.

לאחר מכן היא ובן זוגה החליטו לשדוד את כספי הפדיון של בית הקפה וכאשר היא נעדרה מהעבודה וניהלה את ענייני בית הקפה מול המתלונן באמצעות הטלפון, שוחחה עמו מספר פעמים וביקשה ממנו, בין היתר, שיבצע את ההפקדות עוד באותו יום בטענה כי התקשרו מהבנק וביקשו שהכסף יופקד כיוון שחמישה ימים לא הופקד כסף. בהמשך שלחה הנאשמת הודעת טקסט למתלונן בה ביקשה שיעדכן אותה לפני שהוא הולך להפקיד את הכסף בבנק.

בני הזוג הגיעו עם אדם נוסף וארבו למנהל המשמרת של בית הקפה שהלך להפקיד את הכספים, כאשר אותו אדם הגיע בריצה אחרי מנהל המשמרת שהיה עם הכסף, דחף אותו בגבו ומשך את התיק והמשיך בריצה, נכנס לרכב הנאשמים והשלושה נמלטו מהמקום כשהנאשמת נהגה ברכב.

הפרקליטות טענה כי אין כל הבדל בין שני הנאשמים. אומנם הנאשמת הייתה בעלת המידע הגולמי שאפשר את ביצוע העבירה, אך בסופו של דבר הורשעו שני הנאשמים בעבירה המוגמרת. כאשר בן זוגה לקח חלק אינטגרלי בהוצאה לפועל של המעשים, של מתווה ההימלטות, ושל החזקת הכספים הנשדדים.

השופטת ברנט קבעה כי מידת הפגיעה של הנאשמים בערכים המוגנים היא בלתי מבוטלת וציינה כי לחובתם של הנאשמים עבר פלילי, לחובת הנאשם, כאמור, עבר פלילי שהתיישן. לחובת הנאשמת הרשעה בעבירה של גניבה בידי עובד כאשר עבדה כעובדת משק בית בכפר סבא ונטלה ממגירה במקום עבודתה תיק ובו כסף מזומן בסך של 30 אלף שקלים.

"איש מהנאשמים לא היה בהליך טיפולי כלשהו מטעם שירות המבחן וכלל הנסיבות הקשורות לנאשמים פורטו במסמכים שהוגשו במהלך שמיעת הטיעונים לעונש, כמו גם תסקירים שהוגשו בהליך המעצר בעניינם. הסנגורית המלומדת סבורה כי הנאשמת עברה ועוברת הליך שיקומי. איני סבורה כי שעת שיחה שבועית בלשכת הרווחה, מלפני שלושה חודשים הינה הליך שיקומי", כתבה השופטת בגזר הדין.

___________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת מיכל ברנט

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות