אישום: סחרו בנשק עם הרשות הפלסטינית

5 נאשמים בביהמ"ש המחוזי בב"ש בביצוע עבירות רבות של סחר והחזקת נשק. בפרקליטות טוענים כי הקשר שניהלו עם הרשות עשוי לסכן את בטחון המדינה
רונן לוי |
במגזר הערבי
תפיסת נשק. צילום ארכיון: משטרת ישראל

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, הוגשו כתבי אישום נגד חמישה נאשמים, שלושה מהם אזרחי ישראל, המייחסים לכל אחד לפי חלקו ביצוע עבירות נשק רבות של סחר והחזקה, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות. לעמדת הפרקליטות, סחר בנשק עם תושבי הרשות הפלסטינית יכול להביא לזליגת הנשק לגורמים עוינים, דבר שיסכן את בטחונה של מדינת ישראל.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מסעד מסעד, הנאשמים מופיד אבו סביתאן (26) מתל שבע, סאמר בן עבד אלמוטלב אלעג'לוני (25) מחברון, זכריה אבו עזנה (25) מתל שבע, מוחמד טמייזה (30) מחברון ובאסל אבו סביתאן (22) מתל שבע, פעלו לאורך זמן ובהזדמנויות רבות כרשת לסחר בנשק, וזאת לשם בצע כסף.

בין הנאשמים מופיד אבו סביתאן לזכריה אבו ענזה, תושבי תל שבע, יש היכרות מוקדמת. בפברואר 2020, נוצרה היכרות על רקע הסחר בנשק בין הנאשם מופיד לנאשמים תושבי חברון, סאמר עג'לון ומוחמד טמיזה, עובד במודיעין ברשות הפלסטינית. בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, בין פברואר 20 – ינואר 21, סחרו מופיד, סאמר וזכריה בכלי נשק מסוג מ- 16 ובחלקי נשק שונים, שחלקם תקניים וחלקם יוצרו במחרטות בשטחי הרשות הפלסטינית לכלי נשק שבכוחו להמית. מופיד וזכריה ביצעו עסקאות נשק שבמהלכן העבירו כלי נשק משטחי מדינת ישראל לשטחי הרשות הפלסטינית, ומשטחי הרשות הפלסטינית לשטחי מדינת ישראל.

לשם ביצוע עסקאות הנשק, כך על פי האישום, מופיד וזכריה נכנסו לשטחי הרשות הפלסטינית דרך מעבר מיתר או מעבר תרקומיה. עם הגעתם חזרה לשטחי ישראל, כאשר הם מצוידים בנשק ועל מנת שלא יתפסו, ונכנסו הנאשמים דרך פרצה בגדר והסתירו את הנשק/ חלקי הנשק בחורשה סמוכה, ולאחר מכן עברו ברכבם דרך המעבר ונסעו לנקודה בה הסתירו את הנשק, אספו אותו ונסעו לתל שבע. מופיד וזכריה הסתייעו בכלי רכב שונים, שבהם הסתירו כלי הנשק, הובילו אותו בתוך שטחי הרשות הפלסטינית, העבירו אותו לשטחי ישראל ולמקום המסתור.

כעולה מכתבי האישום, במועדים שונים ובהזדמנויות רבות, סחרו הנאשמים ברובים דמוי רובה סער מ-16 הכוללים חלקים תקניים של כלי נשק, ואשר הוסבו לכלי נשק שבכוחו להמית. כמו כן, סחרו הנאשמים בחלקי נשק שונים, ביניהם קתות, צינורות גז, ידיות ועוד. סך כל עסקאות הנשק מסתכמות בכתבי האישום בעשרות אלפי שקלים. לפני כחודש וחצי לאחר מעצרו של מופיד, נסע זכריה ברכב לשטחים, רכב ששימש אותו לביצוע העבירות ושרף אותו מחשש שייתפס.

בבקשות המעצר של הנאשמים ציינה הפרקליטות, כי הנאשמים, לשם בצע כסף, סחרו בכלי נשק שונים ובכמויות גדולות, שלהם ייעוד אחד בלבד, והוא שפיכת הדמים. "הנאשמים תרמו את תרומתם למרחץ הדמים המשתולל בקרב הדור הצעיר בחברה הערבית, חברה ששמה את מבטחה ברשויות אכיפת החוק ומערכת בתי המשפט", נכתב בבקשות המעצר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות